beantwoord

NS-flex registreert uitchecken niet altijd

• 7 november 2019
  • 6 reacties
  • 173 Bekeken

Onlangs ben ik overgestapt naar NS-flex aangezien ik een altijd vrij abbo nodig had. Alles werkt redelijk prettig, echter zie ik regelmatig in mijn reishistorie dat NS niet het uitchecken/inchecken registreert. Ik woon in rotterdam waar het niet eens mogelijk is het station te verlaten zonder uit te checken dus lijkt het mij sterk dat ik het ben vergeten. Ik ben in het verleden ook nog nooit vergeten uit te checken. Bovendien is er ook geen reden waarom ik niet zou uitchecken aangezien ik toch altijd vrij reis. 

Dit kost mij wel geld en is ontzettend vervelend dat het nu binnen een week tijd 3 keer gebeurt. Hoe kan dit worden opgelost? en wat als dit blijft doorgaan? Hebben meer mensen dit probleem?

Met vriendelijke groet,

Olivier

icon

Beste antwoord door Danny NS 7 november 2019, 17:22

Hoi oyfteng en welkom bij de NS Community!

Dat is vreemd zeg! Kan het zijn dat het om de toeslag van de Intercity Direct gaat? Dit mag nog wel eens als gemiste check-out staan. Kan je dit checken voor mij?

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi oyfteng en welkom bij de NS Community!

Dat is vreemd zeg! Kan het zijn dat het om de toeslag van de Intercity Direct gaat? Dit mag nog wel eens als gemiste check-out staan. Kan je dit checken voor mij?

Hoi Danny,

Zo te zien was dat het geval, erg vreemd… Ik neem aan dat dit uiteindelijk overzichtelijker word?

Bedankt voor de snelle reactie,

mvg,

Olivier

Helaas loopt dit probleem al een tijd. Ik zal het probleem nogmaals even aankaarten.

Badge +3

Een ICd toeslag op een ov-chipkaart laden bij de toeslagzuil blijft altijd in je Reishistorie staan als een ‘reis’ zonder uitcheck.

Dat is altijd al zo geweest en heeft niets met Flex te maken. Gewoon laten voor wat het is.

Reputatie 7
Badge +3

In 2 andere topics wordt een zelfde iets gemeld over een niet geregistreerde uitcheck bij station Voorschoten, ook met Flex abonnementen. Voorschoten heeft poortjes, dus zomaar vergeten uit te checken is er niet bij.

Ik heb hetzelfde probleem met uitchecken in Voorschoten! Op de NS-automaat staat dat het gelukt is en klopt mijn volledige reishistorie, maar op de NS-site klopt er niks van. 

Reageer