beantwoord

NS Flex reiskosten inzien in app?

Ik heb een vraagje over NS flex. Ik ben zojuist overgestapt naar NS flex en ik merkte meteen dat als ik uitcheck bij een NS paaltje ik 'Reizen op rekening NS' krijg in plaats van mijn huidige saldo op de kaart en de kostten van de gemaakte reis. Prima, maar in mijn reishistorie kan ik ook niks vinden over hoe duur de reis is die ik gemaakt heb. Is er een manier om bij te houden hoeveel geld je al uitgegeven hebt voordat je een factuur ontvangt? Ik zou graag meer inzicht hebben in hoe duur mijn treinreizen zijn en hoeveel geld ik er aan uit heb gegeven tot nu toe.
Op de site staat er 'Inzicht in je reiskosten. Altijd en overal'. Dat ervaar ik nu niet. Ook zie ik daarbij een mooie afbeelding met een overzicht van de reiskosten, moet ik hier een aparte app voor hebben? Ik heb de NS app maar mijn reishistorie is daar ook niet erg uitgebreid. Of moet ik nog even geduld hebben en wordt dit binnenkort gelanceerd?

Ik hoor het graag,
Mai

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 oktober 2018, 13:30

In Mijn NS worden de ritten wel met de juiste prijs vermeld in de reishistorie, en kunt u ook zien hoeveel reiskosten u al (buiten het abonnement) gemaakt hebt in de huidige maand. Deze functionaliteit is nog niet toegevoegd aan de app, maar dat staat wel gepland. Merk op dat het wel enige dagen kan duren voordat de ritten in de reishistorie in Mijn NS verschijnen.
Bekijk origineel

14 reacties

Na inloggen op mijn ns,zie ik wel de reizen die ik gemaakt heb,maar sinds een paar weken zijn de kosten van deze periode is weg...bugg of storing?

Op dit moment is er een storing. Die is bekend en we werken aan een oplossing.
Na inloggen op mijn ns,zie ik wel de reizen die ik gemaakt heb,maar sinds een paar weken zijn de kosten van deze periode is weg...bugg of storing?
Reputatie 4
201812 6 21:28 onwaarheid
Als het een paar dagen duurt is ''Inzicht in je reiskosten. Altijd en overal'' inderdaad helemaal niet waar!

Nee, en declararen van reiskosten is ook een absolute ramp. Ik moet mijn werkgever steeds uitleggen waarom de factuur kosten bevat van niet de voorgaande maand, maar de maand ervoor. Ik moet de werkgever ook uitleggen dat er geen consistentie zit in de abonnementskosten, wanneer ik in 1 maand 2x abonnementskosten moet betalen. Ik ben 2.5 uur bezig geweest met iets wat in 5 minuten gepiept moet zijn, omdat de NS niet werkt per maand, maar per random tijdsperiode. Nu afwachten wat de accountant ervan gaat vinden, van de getallenbrij.
Reputatie 6
Badge +2

Na inloggen in Mijn NS zie ik het volgende:

(sommige gegevens zijn weggehaald en stationsnamen zijn onleesbaar gemaakt; (..))

Te zien is dat ik vandaag ook een reis met NS gemaakt heb, maar deze is nog niet zichtbaar in de reishistorie. Dat zou binnen 48 uur moeten gebeuren, maar die termijn wordt niet altijd gehaald. Ritten van andere vervoerders verschenen tot op heden ook altijd binnen enkele dagen. In de reishistorie worden ze meteen met de ritprijs getoond die in rekening gebracht zal gaan worden:

201812 7 5:14
Er wordt gelukkig dus wel onderscheid gemaakt tussen € 0,00 en ''nog niet bekend'', ik heb ook weleens gehoord dat dat (bij Traject Vrij of de Business Card?) door elkaar gehaald werd/wordt.
Reputatie 6
Badge +2
201812 6 21:28 onwaarheid
Als het een paar dagen duurt is ''Inzicht in je reiskosten. Altijd en overal'' inderdaad helemaal niet waar!
Nee, dit is nog niet bekend, YKC.
Is het al bekend wanneer de reiskosten beschikbaar komen in de NS app?
Badge +3
Alleen maar het (voorlopige) totaalbedrag? Niet per reis?
Na inloggen in Mijn NS zie ik het volgende:

(sommige gegevens zijn weggehaald en stationsnamen zijn onleesbaar gemaakt; de abonnementskosten voor Dal Vrij komen pas vlak voor de factuurdatum in de widget rechtsboven te staan)

Te zien is dat ik vandaag ook een reis met NS gemaakt heb, maar deze is nog niet zichtbaar in de reishistorie. Dat zou binnen 48 uur moeten gebeuren, maar die termijn wordt niet altijd gehaald. Ritten van andere vervoerders verschenen tot op heden ook altijd binnen enkele dagen. In de reishistorie worden ze meteen met de ritprijs getoond die in rekening gebracht zal gaan worden:

Reputatie 3
Per reis in reishistorie.
Grafisch op "home" in mijn ns
Reputatie 6
Badge +2

In Mijn NS ziet het er nu zo uit:

Alleen maar het (voorlopige) totaalbedrag? Niet per reis?
Aha, ik ging er vanuit dat Mijn NS hetzelfde was als de NS app. Bedankt voor het antwoord!
Badge +3
In de afbeelding is een fraaie artist impression zichtbaar van wat men van plan is, maar momenteel ziet het er niet zo uit. Het is bijvoorbeeld nog niet mogelijk een alert in te stellen op een bepaald bedrag.

In Mijn NS ziet het er nu zo uit:

Reputatie 5
Badge
Hoi!

Die mooie screenshot is gemaakt van Mijn NS. Hier kunt u inzien welk product u heeft en wat de kosten van de afgelopen periode zijn. Mijn NS is alleen te bereiken via de NS website.
Badge +3
In Mijn NS worden de ritten wel met de juiste prijs vermeld in de reishistorie, en kunt u ook zien hoeveel reiskosten u al (buiten het abonnement) gemaakt hebt in de huidige maand. Deze functionaliteit is nog niet toegevoegd aan de app, maar dat staat wel gepland. Merk op dat het wel enige dagen kan duren voordat de ritten in de reishistorie in Mijn NS verschijnen.

Reageer