beantwoord

NS flex > saldo te laag melding

  • 29 november 2018
  • 3 reacties
  • 410 Bekeken

Ik heb gisteren mijn NS-flex altijd voordeel geactiveerd bij het oplaad automaat... maar net kon ik niet inchecken door te laag saldo?
Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 november 2018, 11:17

Goedemorgen nbolink en welkom bij de NS Community!

Ik vermoed inderdaad dat je naast het NS Flex abonnement ook een ander abonnement op kaart hebt staan waarmee je korting krijgt in regionaal bus, tram en metro vervoer. Dat product zal namelijk nog steeds gebruik maken van het saldo wat op je OV-chipkaart staat, om zodoende ook de korting te leveren waar je met dat product recht op hebt. Aangezien de overstap van NS Flex ervoor zorg dat al het saldo wat op je kaart stond wordt verwijderd, zul je eerst weer saldo moeten opladen om gebruik te maken van dit vervoer. Dit zal dan wel gedaan moeten worden bij een laadpunt wat niet van de NS is, gezien je bij onze automaten door het actief zijn van het NS Flex abonnement geen laadtransacties meer kunt uitvoeren

Zoals MoDe al aangaf bestaat er een kans dat de combinatie van NS Flex met een regionaal kortingsproduct problemen oplevert. Om dit te voorkomen is het inderdaad verstandig om de twee verschillende producten dan ook op twee verschillende kaarten te hebben.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Heb je meerdere abonnementen op de kaart staan? Flex werkt niet altijd goed samen met andere reisproducten. Je zou dan voor Flex een nieuwe kaart kunnen aanvragen.
Goedemorgen nbolink en welkom bij de NS Community!

Ik vermoed inderdaad dat je naast het NS Flex abonnement ook een ander abonnement op kaart hebt staan waarmee je korting krijgt in regionaal bus, tram en metro vervoer. Dat product zal namelijk nog steeds gebruik maken van het saldo wat op je OV-chipkaart staat, om zodoende ook de korting te leveren waar je met dat product recht op hebt. Aangezien de overstap van NS Flex ervoor zorg dat al het saldo wat op je kaart stond wordt verwijderd, zul je eerst weer saldo moeten opladen om gebruik te maken van dit vervoer. Dit zal dan wel gedaan moeten worden bij een laadpunt wat niet van de NS is, gezien je bij onze automaten door het actief zijn van het NS Flex abonnement geen laadtransacties meer kunt uitvoeren

Zoals MoDe al aangaf bestaat er een kans dat de combinatie van NS Flex met een regionaal kortingsproduct problemen oplevert. Om dit te voorkomen is het inderdaad verstandig om de twee verschillende producten dan ook op twee verschillende kaarten te hebben.
Ik reis al twee maanden zoner problemen met ns flex. Op de kaart staat ook het gratis jaarabonnement van schiphol. Nu krijg ik sinds twee dagen "saldo te laag" bij het inchecken bij connexxion, terwijl het wel goed gaat in de tram. Beste NS wat is nu het probleem?

Reageer