beantwoord

NS flex stoppen

• 3 december 2018
  • 6 reacties
  • 356 Bekeken

Ik wil nsflex altijd dal voordeel per 14-12 stoppen voor 3 weken. Hoelang van te voren moet ik het doorgeven?
icon

Beste antwoord door Thom 3 december 2018, 15:51

Een wijziging gaat meteen in, dus op 14/12. Het stoppen kan pas als u het abonnement minimaal een maand heeft. Als u na drie weken weer een nieuw abonnement wilt, is dat weer voor een maand, maar binnen die maand na opzegging kunt u niet hetzelfde abonnement afsluiten.

Om uw gedachten te bepalen: onderbreken kan niet, opzeggen na minimaal een maand en daarna een nieuwe nemen wel, met inachtneming van een maand wachttijd.

Zie verder de opmerking van Robert hieronder.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een wijziging gaat meteen in, dus op 14/12. Het stoppen kan pas als u het abonnement minimaal een maand heeft. Als u na drie weken weer een nieuw abonnement wilt, is dat weer voor een maand, maar binnen die maand na opzegging kunt u niet hetzelfde abonnement afsluiten.

Om uw gedachten te bepalen: onderbreken kan niet, opzeggen na minimaal een maand en daarna een nieuwe nemen wel, met inachtneming van een maand wachttijd.

Zie verder de opmerking van Robert hieronder.
Badge +3
Voor 3 weken stoppen zal niet lukken, want tussen twee opvolgende wijzigingen moet minimaal 30 dagen zitten. Dus een volgende wijziging kan pas weer rond 14 januari dan.

Het is dus zinvol om goed na te denken of je door het te stoppen een extra week (die van 7-13 januari) zonder korting wilt reizen (wat al snel meer kost dan de ca. € 3,75 die je uitspaart).

Je zou hooguit nog een tweede kaart met Flex kunnen bestellen, waarbij de ingangsdatum altijd 7 dagen na de besteldatum is. Die zal je dus op 31 december moeten aanvragen, als je op 7 januari weer wilt gaan reizen. Op die manier kan je dus met de twee kaarten kortere vakanties overbruggen door af te wisselen welke actief is.
Dank voor uw reactie. Klopt het dat als ik dan op 14 januari de abonnementen weer wil starten, dat ik dat op 14 januari aan kan passen op mijn ns
Badge +3
Ja, als je 14 januari weer gaat werken/reizen kan je het gewoon die ochtend weer aan zetten in Mijn NS. Het is dan binnen een uur weer actief.

Zie ook mijn vorige reactie (heb die nog wat aangevuld) of het niet zinvoller is om het abonnement gewoon door te laten lopen, met name als je 7 januari alweer aan het werk gaat.
Hallo Ibrahim1234 en welkom bij de NS Community,

Ik zie dat je al geholpen bent. Als je verder nog vragen hebt mag je deze hier altijd komen stellen.
Dank allen voor uw reacties. Ik heb nu antwoorden op Mijn vragen. Fijne dag

Reageer