Ik wil graag weten hoe het reizen met Arriva bussen/treinen werkt.
Kan ik met de ovflexkaart reizen met Arriva?
Word dit ook achteraf berekend,of moet ik speciaal voor Arriva een nieuwe ov chipkaart aanvragen en daar saldo op zetten?
Groetjes Danny
NS Flex kun je gebruiken voor al het Openbaar Vervoer. Je hoeft geen speciale OV-chipkaart aan te schaffen voor het reizen met Arriva. Mocht je een abonnement van Arriva willen gebruiken dan wil ik je adviseren wel gebruik te maken van een tweede OV-chipkaart. Hoewel het in theorie mogelijk moet zijn om NS Flex te combineren met een abonnement van Arriva blijkt in de praktijk dat het toch regelmatig voor problemen zorgt.
Nog een vraag ik heb een dalflexabbonement wil dat zeggen dat ik met de Arriva treinen ook korting krijg?
Dat klopt. U krijgt één factuur per maand met daarop alle reizen met trein, bus, tram en metro van alle vervoerders. U betaalt vervolgens het verschuldigde bedrag aan NS, dat vervolgens de verrekening met de andere vervoerders uitvoert.
Nog een vraag ik heb een dalflexabbonement wil dat zeggen dat ik met de Arriva treinen ook korting krijg?
Ja.
Hardstikke bedankt voor de snelle reacties.
Nu wachten op de flexov en dan ga ik hem testen.
Nogmaals bedankt voor de info
Voor de andere mensen die dit lezen. Veel mensen kunnen het niet combineren met de korting van Arriva (trein + bus), zie:
Dat is een andere situatie.
In dit topic gaat het over iemand met een NS Flex Dal Voordeel-abonnement. Hiermee kun je ook met korting in Arriva-treinen reizen. In bussen betaal je vol tarief.
In het topic waar je naar linkt, gaat het over iemand die een Arriva Voordeel-abonnement op saldo heeft en daarna een NS Flex Basis-abonnement (reizen op rekening) heeft afgesloten. Die producten zijn inderdaad niet goed te combineren.
Wat vreemd. Ik heb net een flex dal voordeel abonnement afgesloten met ingang 21 februari en kreeg toch de melding “onvoldoende saldo” toen ik vandaag, 27 februari met Arriva naar het station wilde.
Wat vreemd. Ik heb net een flex dal voordeel abonnement afgesloten met ingang 21 februari en kreeg toch de melding “onvoldoende saldo” toen ik vandaag, 27 februari met Arriva naar het station wilde.
1) Hebt u Flex bij de automaat op kaart gezet?
2) Hebt u bij Flex de optie bus-tram-metro wellicht uitgezet?
Hoi Jodokus,
Heb je het abonnement wel ‘opgehaald’ bij een kaartautomaat?
Indien wel, dan lijkt het erop dat het Flex-gedeelte voor bus/tram/metro niet is geactiveerd. Je kunt contact opnemen met de klanteNService om dit alsnog te laten doen. Daarna zou je ook in de bussen van Arriva op rekening moeten reizen.
Thanks
we zijn er uit.
ik had tegelijk flex abonnement en ov fiets aangevraagd maar per abuis de datum een week later gezet bij het flex abonnement
alleen de bevestigingsmaterialen van ov fiets gelezen en daarom de vergissing gemist.
bedankt voor jullie reacties.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.