Ns flex te gebruiken in Arriva bussen/trein | NS Community
beantwoord

Ns flex te gebruiken in Arriva bussen/trein

  • 28 November 2018
  • 10 reacties
  • 12741 Bekeken

Goedemiddag,
Ik wil graag weten hoe het reizen met Arriva bussen/treinen werkt.
Kan ik met de ovflexkaart reizen met Arriva?
Word dit ook achteraf berekend,of moet ik speciaal voor Arriva een nieuwe ov chipkaart aanvragen en daar saldo op zetten?

Groetjes Danny
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 November 2018, 18:15

Bekijk origineel

10 reacties

Thanks 

we zijn er uit. 
ik had tegelijk flex abonnement en ov fiets aangevraagd maar per abuis de datum een week later gezet bij het flex abonnement   
alleen de bevestigingsmaterialen van ov fiets gelezen en daarom de vergissing gemist. 
bedankt voor jullie reacties. 

Wat vreemd. Ik heb net een flex dal voordeel abonnement afgesloten met ingang 21 februari en kreeg toch de melding “onvoldoende saldo” toen ik vandaag, 27 februari met Arriva naar het station wilde. 

1) Hebt u Flex bij de automaat op kaart gezet?

2) Hebt u bij Flex de optie bus-tram-metro wellicht uitgezet?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jodokus,

Heb je het abonnement wel ‘opgehaald’ bij een kaartautomaat?

Indien wel, dan lijkt het erop dat het Flex-gedeelte voor bus/tram/metro niet is geactiveerd. Je kunt contact opnemen met de klanteNService om dit alsnog te laten doen. Daarna zou je ook in de bussen van Arriva op rekening moeten reizen.

Hallo DannyR en welkom bij de NS Community.

NS Flex kun je gebruiken voor al het Openbaar Vervoer. Je hoeft geen speciale OV-chipkaart aan te schaffen voor het reizen met Arriva. Mocht je een abonnement van Arriva willen gebruiken dan wil ik je adviseren wel gebruik te maken van een tweede OV-chipkaart. Hoewel het in theorie mogelijk moet zijn om NS Flex te combineren met een abonnement van Arriva blijkt in de praktijk dat het toch regelmatig voor problemen zorgt.
Badge +3
Ok dus ik hoef niet extra saldo op de nsflexchip te zetten wbt Arriva?deze reizen worden dus samen met nsflex rekening achteraf betaald?
Dat klopt. U krijgt één factuur per maand met daarop alle reizen met trein, bus, tram en metro van alle vervoerders. U betaalt vervolgens het verschuldigde bedrag aan NS, dat vervolgens de verrekening met de andere vervoerders uitvoert.

Nog een vraag ik heb een dalflexabbonement wil dat zeggen dat ik met de Arriva treinen ook korting krijg?

Ja.

Voor de andere mensen die dit lezen. Veel mensen kunnen het niet combineren met de korting van Arriva (trein + bus), zie:

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is een andere situatie.

In dit topic gaat het over iemand met een NS Flex Dal Voordeel-abonnement. Hiermee kun je ook met korting in Arriva-treinen reizen. In bussen betaal je vol tarief.

In het topic waar je naar linkt, gaat het over iemand die een Arriva Voordeel-abonnement op saldo heeft en daarna een NS Flex Basis-abonnement (reizen op rekening) heeft afgesloten. Die producten zijn inderdaad niet goed te combineren.

Wat vreemd. Ik heb net een flex dal voordeel abonnement afgesloten met ingang 21 februari en kreeg toch de melding “onvoldoende saldo” toen ik vandaag, 27 februari met Arriva naar het station wilde. 

Ok dus ik hoef niet extra saldo op de nsflexchip te zetten wbt Arriva?deze reizen worden dus samen met nsflex rekening achteraf betaald?
Nog een vraag ik heb een dalflexabbonement wil dat zeggen dat ik met de Arriva treinen ook korting krijg?
Ok dat is flex 😎.
Hardstikke bedankt voor de snelle reacties.
Nu wachten op de flexov en dan ga ik hem testen.
Nogmaals bedankt voor de info 😀

Reageer