beantwoord

Ns flex terugzetten

• 2 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 561 Bekeken

Hoi,
ik heb mijn nieuwe ns ov binnen gekregen, heb alleen verder geen abonnement erop gezet. Ik moet toch reizen dus heb ik er 20 euro op gezet. Alleen nu ik de reis heb gemaakt staat de 20 euro nog steeds op mijn ov en word er aangegeven dat ik heb gereist op rekening. Alleen ik wil dit niet. Kan ik dit uitzetten en betekent dit nou echt dat ik nog een factuur binnen krijg. Moet ik een andere ov nemen ik snap er helemaal niks van vaag systeem
icon

Beste antwoord door Robert B 2 oktober 2018, 23:40

Welkom bij de NS Community!

Zodra je NS Flex hebt, is saldo niet meer nodig (je reist op rekening voortaan). Je krijgt een factuur/incasso achteraf.

Als je toch weer saldo op je kaart gezet hebt (bijna nergens voor nodig) zie https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm om dat terug te boeken naar je IBAN.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Het lijkt dat je NS Flex hebt.
Ook aan zit daar geen abonnement op, je betaalt toch achteraf.
Dat saldo op je kaart ga je op deze manier nooit afspreken.

Neem contact op met de klantenservice om dat terug te draaien.
Dan kun je gewoon weer op saldo reizen zoals voorheen.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Zodra je NS Flex hebt, is saldo niet meer nodig (je reist op rekening voortaan). Je krijgt een factuur/incasso achteraf.

Als je toch weer saldo op je kaart gezet hebt (bijna nergens voor nodig) zie https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen.htm om dat terug te boeken naar je IBAN.
Hi Ashleahalflen. Welkom bij de Community.

Zo te lezen heb je NS Flex zonder abonnement gekocht met een OV-chipkaart erbij. Met NS Flex reis je op rekening. Kortom, saldo op de OV-chipkaart is niet nodig. Als je niet op rekening wilt reizen kan je contact opnemen met onze Klantenservice om je kaart weer geschikt te maken om te kunnen reizen op saldo.

ik heb in december flex op mijn abonnement gezet, maar nu ik weer aan het werk ga wil in weer gebruik maken van mijn traject abonnement omdat dit veel voordeliger is ivm woon werk verkeer.  Waarom kan ik geen traject abonnement meer gebruiken en blokkeert de NS de aanschaf?

ik heb in december flex op mijn abonnement gezet, maar nu ik weer aan het werk ga wil in weer gebruik maken van mijn traject abonnement omdat dit veel voordeliger is ivm woon werk verkeer.  Waarom kan ik geen traject abonnement meer gebruiken en blokkeert de NS de aanschaf?

Voor NS Flex is Traject Vrij nog niet beschikbaar. Je NS Flex zal eerst moeten worden opgezegd voordat je het NS Traject Vrij erop kunt zetten. Je kunt het ook op een tweede kaart bestellen. Opzeggen kan via onze Klantenservice. Vandaag is geen goed plan, we hebben last van een storing. 

Waarom de NS een systeem implementeert die nog niet volledig werkt en daarbij ook nog storingen vertoond is mij een raadsel. FOEI!!

Waarom de NS een systeem implementeert die nog niet volledig werkt en daarbij ook nog storingen vertoond is mij een raadsel. FOEI!!

Omdat Traject Vrij sowieso reizen op rekening is? NS Flex zou dan alleen een toevoeging zijn voor de reizen met het overige Openbaar Vervoer. NS Flex is een product in ontwikkeling en is nog niet volledig. De vraag vanuit onze reizigers naar dit product was echter zo groot dat we besloten hebben het product stapsgewijs te introduceren. In de komende jaren zullen steeds meer producten worden toegevoegd om NS Flex nog beter te maken. 

Het feit dat een product in ontwikkeling is geeft geen excuus. Het is wel héél erg toevallig dat juist op het moment dat je dit wilt uitschakelen er een "storing” is.

Reputatie 7
Badge +4

Het feit dat een product in ontwikkeling is geeft geen excuus. Het is wel héél erg toevallig dat juist op het moment dat je dit wilt uitschakelen er een "storing” is.

Dat is een kwalijke suggestie, vooronderstelt kwade trouw en mist iedere grond. Denkt u in ernst dat NS een storing veroorzaakt omdat u iets wilt uitschakelen? Hooguit als u het centrum van het universum zou zijn.

Reageer