beantwoord

NS Flex traject variant?

• 8 juli 2019
  • 5 reacties
  • 280 Bekeken

Is er al meer bekend over een mogelijk NS Flex traject variant? Aangezien hier veel over wordt gesproken op dit forum en er steeds verteld wordt “Snel” en “binnenkort” enzo sommige post’s zijn al bijna een jaar oud namelijk? Ik hoor graag wat de mogelijkheden worden.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 juli 2019, 19:54

Goedenavond Primus88 en welkom bij de NS Community!

Hoe graag ik je meer informatie zou willen geven over nieuwe opties en abonnementen binnen NS Flex, hebben wij die nog niet beschikbaar. Ik kan dus ook niets aangeven over of, wat en wanneer er iets nieuws geïntroduceerd wordt. Zodra dit het geval is, kun je er in ieder geval zeker van uit gaan dat dit gecommuniceerd zal worden.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Ik zie eerlijk gezegd het voordeel niet ten opzichte van een maandtraject. Behalve dat je de Flex variant na een maand per dag kunt opzeggen.
Veel ontwerpfouten in Traject Vrij die maar niet worden opgelost werken volgens mij wel bij Flex.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
  • Het kunnen switchen tussen 1e en 2e klas en daarbij betalen voor de reis in plaats van een vast bedrag per dag
  • Het zien van reizen bij andere vervoerders in de reishistorie in Mijn NS
  • In geval van een maandabonnement het niet elke maand opnieuw hoeven invoeren van alle gegevens
Badge +3
Ik zie eerlijk gezegd het voordeel niet ten opzichte van een maandtraject. Behalve dat je de Flex variant na een maand per dag kunt opzeggen.
Dat, plus dat de maandvariant van Traject Vrij ruim 20% duurder is dan de jaarvariant, en bij een lang taject maakt dat zomaar het verschil tussen €424 of €346 (of Flex Altijd Vrij voor €347).

Met name voor jongeren 12-18 is dat een drempel, want die kunnen geen Flex abonnement afsluiten. Dus een maandje (of bijv. 6 weken) stage lopen op meer dan ca. 80km van je woonplaats is dan een dure grap.
Goedenavond Primus88 en welkom bij de NS Community!

Hoe graag ik je meer informatie zou willen geven over nieuwe opties en abonnementen binnen NS Flex, hebben wij die nog niet beschikbaar. Ik kan dus ook niets aangeven over of, wat en wanneer er iets nieuws geïntroduceerd wordt. Zodra dit het geval is, kun je er in ieder geval zeker van uit gaan dat dit gecommuniceerd zal worden.
Reputatie 2
Is er al meer bekend over een mogelijk NS Flex traject variant? Aangezien hier veel over wordt gesproken op dit forum en er steeds verteld wordt “Snel” en “binnenkort” enzo sommige post’s zijn al bijna een jaar oud namelijk? Ik hoor graag wat de mogelijkheden worden.
Als er ergens op het forum of website sprake is van "binnenkort" wat betreft de productontwikkeling NS Flex, moet dat er maar snel afgehaald worden. Dit is een feitelijke constatering; zie bijvoorbeeld het topic waar updates over de productontwikkeling worden gegeven: de laatste is alweer vier maanden geleden.
Zelf heb ik genoeg aan treinreizen met korting en anderen op korting laten meereizen. Voor mij voldoet Flex, maar iedereen die verdergaande eisen heeft loopt al snel tegen problemen aan. Na de zomervakantie bestaat Flex een jaar en wordt het tijd dat NS meer duidelijkheid geeft.

Reageer