beantwoord

ns flex voor iemand anders

• 12 september 2020
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 2

Naar aanleiding van het topic goedkoop naar Aken is ns flex weekend vrij geadviseerd als goedkope optie

Echter de vriend waar het om gaat staat onder bewind en kan ns flex niet zomaar afsluiten. Ik wil graag het voor hem via mijn rekening afsluiten op zijn kaart . Hij betaald mij dan vooruit. De vraag is kan de rekeninghouder (ik) afwijken van de naam waarop de ov chipkaart staat (die vriend) ?

icon

Beste antwoord door Mark NS 12 september 2020, 13:13

Ja hoor, dat kan! Jullie kunnen de bestelling dan plaatsen via zijn Mijn NS account en je verricht de betaling dan met je eigen bankgegevens.

Bekijk origineel

5 reacties

Ja hoor, dat kan! Jullie kunnen de bestelling dan plaatsen via zijn Mijn NS account en je verricht de betaling dan met je eigen bankgegevens.

Reputatie 7
Badge +4

Technisch is dat helemaal juist, maar het kan wijs zijn te kijken of het wel in lijn is met de afspraken die met de bewindvoerder zijn gemaakt.

Reputatie 5

leuk dat je dat wilt doen. Zolang de overeenkomst wordt gesloten tussen jou en ns  , dan krijgt de bewindvoerder er weinig mee te maken. Je vriend betaalt jou dan gewoon van zijn leefgeld (ga ik even van uit)

Bedenk wel dat je vriend op rekening gaat rijden, die rekeningen behoorlijk kunnen oplopen en jij eigenlijk nooit een probleem hierover kunt maken. Je vriend mag zonder toestemming van zijn bewindvoerder dit soort financiële overeenkomsten niet afsluiten en jij mag dat al helemaal niet doen met een onder bewind gestelde. Dat is vooral vervelend voor jou als je ooit betaling af wilt dwingen, dus hoop dat je hem vertrouwt

Reputatie 2

De ns flex wordt op een 2e ov chipkaart gezet zodat de betaalde reizen met dal voordeel doordeweeks en de BTM kosten gescheiden blijven van de ns flex weekend vrij 

Hij mag van de bewindvoerder met zijn leefgeld eigen keuzes maken zolang hij de dingen vooruit betaald (dus direct als de keuze wordt gemaakt om een maand weekend vrij of een ander product) . Echter is de bewindvoerder zijn moeder die al wat ouder is en hoe flex verder werkt niet zo goed begrijpt en dingen met achteraf betalen lastig vind 

Badge +3

Als je zelf nog geen Mijn NS account hebt kun je dan het beste de nieuwe kaart bestellen als nieuwe klant met je eigen e-mail adres. Heb je al wel een Mijn NS account, gebruik dan een ander e-mail adres waar je toegang toe hebt. Je krijgt dan een nieuwe Mijn NS account, op naam van je vriend.

Hiermee heb je volledige controle over de kaart en het Flex abonnement, dus kan je het na een maand ook weer wijzigen, of Flex in zijn geheel stoppen (via de klantenservice) zodat er weer saldo nodig is om te reizen. Daarvoor moet iemand wel met de kaart langs een automaat (station, supermarkt e.d.).

Uiteraard is Flex wel een product op rekening/krediet, maar als jij het goed vindt om daar garant voor te staan lijkt me dat geen probleem. Het kost je €25 per maand, vooropgesteld dat je vriend niet 1e klas of doordeweeks gaat reizen met de kaart.

Als 1e klas gewenst is dan kost dat €6 per maand extra. Als je dat per reis doet kost het per reis (in het weekend) 30% van de kosten 2e klas voltarief.

Per 2021 komen er pakketjes (prepaid) Keuzedagen, ik meen €45 voor drie dagen als je nog geen 65 bent.

Reageer