Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

• 13 september 2019
  • 85 reacties
  • 3305 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

Toon eerste bericht

85 reacties

Badge +3

Ik dacht ook aan een Bananasplit topic (hoog kanniewaarzijn gehalte) toen behalve@Marco1973 ook de dochters zelf gingen posten.

Maar met alle extra info die volgde neig ik er toch naar dat de NS hier de nodige steken heeft laten vallen, en Marco vervolgens mag opdraaien voor alle moeite en kosten, ook al kunnen die paar tientjes hem weinig schelen, gaat om het principe.

Ik zou dit als Klantenservice niet afdoen als ‘pech, zo werkt het’ maar juist behoorlijk escaleren (“dit had nooit moeten gebeuren, en eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed!”)

Liefst nog “Wij gaan voor je regelen dat al je dochters een legaal Flex abonnement krijgen (sinds korte tijd kan dit), maar je moet dat alleen nog even ophalen bij een automaat/supermarkt”

Suggestie doorzetten is absoluut onvoldoende dus, @Danny NS 

Sorry Danny dit is absoluut niet complex. Je geeft gewoon aan dat in een datumveld geen geboortedata van voor 2001 kan worden ingevoerd (ik heb geen flex maar neem even aan dat de minimumleeftijd 18 jaar was). Vervolgens kan  je het nog iets specifieker maken door die datum steeds met 1 dag op te hogen.

Eens, ik doelde op de compelxiteit van het gehele product zoals dat op mij overkomt als KS medewerker. Het toevoegen van een filter zal inderdaad geen rocketscience zijn. Deze suggestie heb ik inmiddels doorgezet.

Sorry Danny dit is absoluut niet complex. Je geeft gewoon aan dat in een datumveld geen geboortedata van voor 2001 kan worden ingevoerd (ik heb geen flex maar neem even aan dat de minimumleeftijd 18 jaar was). Vervolgens kan  je het nog iets specifieker maken door die datum steeds met 1 dag op te hogen.

Een geboortedatum van een kind in 2007 moet echt absoluut nooit en te nimmer kunnen in een systeem waarbij je ouder moet zijn dan 18 jaar.

Ja gaat er serieus op in. Persoonlijk dacht ik even dat dit een soort Bananasplit topic was. Echt ongelooflijk en zeer verontrustend. (als dit al kan wat kan er dan allemaal nog meer….) 

@Woefdram Ik merk als o.a. een klantenservice medewerker dat het een erg complex product is waar elke maand nog veel aan wordt gesleuteld. Ook ik moet soms er even voor gaan zitten om iets te begrijpen. Ik merk dat veel mensen bezig zijn elke dag om het product steeds te verbeteren, dat is fijn, want veel dingen kunnen inderdaad veel beter zoals een issue waar Marco1973 tegenaan loopt.

@Marco1973 Ook vanuit mijn kant ben ik blij dat je dit probleem op tafel gooit, de feedback van klanten is de belangrijkste input voor het verbeteren van het product.

Reputatie 7
Badge +2

De mevrouw van NS heeft toen gezegd dat ze direct de drie abonnementen stopzet omdat NS anders strafbaar is.

Dit is een bijzonder domme opmerking van die mevrouw. NS mag gewoon overeenkomsten met minderjarigen afsluiten en die zijn gewoon geldig, zolang er maar toestemming van de ouders is. Hier is niets strafbaars aan. Of het wel of niet mag volgens de voorwaarden heeft helemaal niets te maken met het wel, of in dit geval dus niet strafbaar zijn. Jammer dat het stopzetten van deze abonnementen met zoveel onzin verkocht wordt.

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

Correct, maar bij het aangaan van het abonnement ga jij akkoord met de voorwaarden en gaan wij er vanuit dat op de hoogte bent dat wat jij besteld niet is toegestaan. Als je hierna extra kosten maakt doordat je niet op de hoogte was van de huisregels zijn deze kosten voor je eigen rekening.

HI Danny, 

Wanneer gaat NS nu eens een keer de hand in eigen boezem steken en erkennen dat jullie er een zootje van aan het maken zijn. Elders klagen er klanten dat ze al maanden geen facturen of foutieve facturen  ontvangen. Nu dit weer: om in Little Britain termen te spreken “The computer says NO” en dat had het ook moeten zeggen toen de geboortedatum werd gewijzigd. Dat jullie apparatuur daar blijkbaar niet toe in staat is zegt m.i. heel veel over jullie bedrijf. Beschouw die € 30,00 maar gewoon als leergeld en koop een boek  Programmeren voor Dummies. Feitelijk is dit een soort kinderlijke Hack. Het is veelzeggend dat dit soort Hacks bij jullie blijkbaar nog werken ook. Bij ons kunnen klanten van 12 in ieder geval geen levensverzekeringen aanvragen. @Marco1973 : complimenten dat je dit soort klungelwerk aan het licht brengt. 

Al het geld wat mijn kinderen aan facturen voor het reizen hebben betaald hoeven ze niet terug dat hebben ze immers voor reizen betaald

Alleen de 10€ administratiekosten welke er nu opnieuw betaald moeten worden voor het corrigeren van de contracthouder.

Gaat om paar tientjes maar goed haha

@Momo klopt!

Maar NS heeft wel kinderen contracten laten afsluiten wat niet mag.

Dit heb ik NS laten weten waarop ze de contracten hebben ontbonden.

Alleen heeft NS wel geld aangenomen van kinderen wat onrechtmatig is!

Geld ff terugstorten aan de kinderen en probleem is opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen lezen geen productvoorwaarden

En kinderen mogen ook geen contracten afsluiten en moeten ouders dit doen. Als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind doet en is aan de ouder om kinderen te waarschuwen dat dit niet mag.

@Danny NS  Een goed werkende filter om kinderen te behoeden had ook een vervelende situatie voorkomen.

Een goed functionerende klantenservice had ook nooit de fout gemaakt de geboortedatum te wijzigen en had de fout ook weer terug kunnen draaien.

Kinderen lezen geen productvoorwaarden (ouderen overigens ook niet).

Klantenservice ook niet want die wijzigen ook zomaar een geboortedatum.

NS had mijn twee dochters nooit NS Flex basis mogen verkopen.

Ook hadden ze de geboortedatum van mijn NS Flex basis voor kinderen nooit mogen wijzigen.

@Danny NS Als mijn dochter een fles drank wil kopen en ze vragen hoe oud ze is en ze zegt 12 en dan zeggen ze oké en laten haar betalen om vervolgens de fles drank weer af te pakken omdat ze minderjarig is maar haar geld krijgt ze niet terug?

Ik ben met je eens dat het onze fout is dat het filter niet goed heeft gewerkt. Wat ik wil aangeven dat je er altijd verstandig aan doet om de productvoorwaarden door te lezen, op deze manier voorkom je dit soort vervelende situatie's.

Volgens mij ligt de verantwoordelijkheid niet bij een kind? Maar bij de verkoper!

@Danny NS Als mijn dochter een fles drank wil kopen en ze vragen hoe oud ze is en ze zegt 12 en dan zeggen ze oké en laten haar betalen om vervolgens de fles drank weer af te pakken omdat ze minderjarig is maar haar geld krijgt ze niet terug?

Ook die geboortedatum wijzigen hadden ze niet moeten doen dus ook hun fout.

Kost mij nu al 30€ en als ik het nog een keer aanvraag weer 30€. (Of 15€)

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Correct, maar bij het aangaan van het abonnement ga jij akkoord met de voorwaarden en gaan wij er vanuit dat op de hoogte bent dat wat jij besteld niet is toegestaan. Als je hierna extra kosten maakt doordat je niet op de hoogte was van de huisregels zijn deze kosten voor je eigen rekening.

De eerste twee werkten prima tot ze doorhadden dat ze een fout hadden gemaakt.

Die ze ook niet zelf willen oplossen dat moet ik doen en ook weer opnieuw betalen.

Voor hun is het het makkelijkst hun fouten te corrigeren door gewoon alles te stoppen en dan moet ik het allemaal weer opnieuw aanvragen nu ze hun systemen wel op orde hebben.

Badge +3

Het is lastig want de vraag is hoe je andere dochters eerder zomaar aan Flex konden komen terwijl ze minderjarig zijn.

Als dat in alle eerlijkheid gewoon lukte (dus niet met een valse geboortedatum en die later wijzigen) dan is dat de schuld van NS (het systeem) en zouden ze je die €10 gewoon niet opnieuw moeten laten betalen.

Door een fout van de NS (dubbel) moeten betalen is natuurlijk onzin.

@Robert B  voor de derde dochter was het goed totdat hun de geboortedatum wijzigde want dat mocht eigenlijk niet.

weer terugzetten doen ze niet dat mag ik zelf doen en weer opnieuw betalen

Ach de geboortedatum aanpassen was in 1 seconde geregeld voor me.

Dacht weer terugzetten nadat ik door had dat dit niet mocht kan ook weer in 1 seconde.

Maar dat doen ze niet dus moet ik naast de 10€ van gisteren vandaag opnieuw 10€ (of 5€) betalen.

Zelf kun je de geboortedatum niet wijzigen dat hebben hun gedaan maar dat mocht eigenlijk dus helemaal niet.

Daar moet ik nu voor betalen.

Bedankt voor de tips!

Badge +3

Ik begrijp het maar zie het ‘probleem’ niet zo. Het kost je inderdaad wat moeite (Flex -oftewel het product Reizen op Rekening NS- verwijderen van de kaarten bij een automaat of supermarkt, kies bestelling ophalen)

En dus géén €10 maar hooguit €5 om het opnieuw aan te vragen op een ‘legale’ manier. Voor de derde dochter is alles al goed toch?

Omdat ze de geboortedatum gewijzigd hebben bij de laatste Flex basis voor kinderen staan alle drie de Flex basis abonnementen nu op de namen van de kinderen en dat mag blijkbaar niet.

Hun aanpassing weer ongedaan maken zodat in ieder geval de laatste weer klopt willen ze niet.

Datt de eerste twee op hun eigen naam en gegevens NS Flex basis toentertijd mochten aanschaffen is nu ook ineens mijn probleem

Reageer