Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6962 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

Toon eerste bericht

123 reacties

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Reputatie 7
Badge +3

Korting krijg je alleen met een abonnement, dan zou zij zelf bv een Flex Dal Voordeel of Weekend Voordeel moeten hebben. 

Voor jongeren van 12 t/m 18 jaar is er wel de Jongeren Dagkaart. Die kost €7,50 en daarmee mag die persoon alléén in de daluren/weekends reizen.  https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html

Oké bedankt zijn er andere opties waarmee er korting is om te reizen voor haar ? Ze is 13 

Reputatie 7
Badge +3

De 40% samenreiskorting mag alleen gebruikt worden icm een betaald abonnement, dus niet met Flex basis.  Eén van de 2 moet dan minstens Flex Weekend Voordeel hebben, dan mag de andere persoon Samenreiskorting aanzetten en met 40% korting reizen in de daluren. 

Hoi ik heb een flex basis en mijn dochter ook 

kan zij nu op haar kaart de 40 procent korting aanzetten als we samen reizen ? 
 

mvg 

Reputatie 7
Badge +3

Ook wanneer je zelf ingelogd ben moet je de knop “Ik bestel voor mijn kind” te zien krijgen. Ik zie die tenminste wel terwijl ik ingelogd ben.

Begin in de webshop www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten, selectecteer een abonnement en klik onderaan op “Verder met bestellen". 

Dan zou je dit moeten zien:

 

Wanneer je dan naast “Je gegevens” klikt op dat je bestelt voor je kind, dan komt er te staan “Wat is de huidige situatie van je kind?”

 

 

Dank Sascha, browser herstarten loste het probleem op

Goedenavond hallohallo. Welkom bij de NS Community.

Zou je eens willen proberen eerst bij je eigen account uit te loggen?

op diverse plekken wordt gerefereerd aan een knop “bestel voor mijn kind” (zie schermafbeelding bij deze post). Het lukt me echter op geen enkele manier om deze knop tevoorschijn te laten komen. De site blijft melden dat ik mijn eigen account ga bijwerken van een flex abonnement naar een flex abonnement.

ik heb ook geprobeerd om een account voor mijn dochter aan te maken, maar dan krijg ik de melding dat ze nog geen 18 is, en dat een ouder in moet loggen.

Badge +3

Bestellen voor iemand anders die géén kind is lukt volgens mij niet, althans niet met jou als contracthouder en de andere persoon de kaarthouder (dus met dat schuifje 'ik bestel voor mijn kind’). Dat loopt vast op de leeftijdcheck.

Je kunt natuurlijk wel gewoon voor iemand anders bestellen waarbij de betaling via jou gaat, maar die ander is dan zowel kaarthouder als contracthouder en krijgt een eigen klant/debiteurnummer en bijbehorende Mijn NS account. De mentale handicap doet er dus niet toe.

Reputatie 3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.

Er zijn genoeg situaties waarbij iemand het abonnement voor iemand anders moet betalen. Kinderen zijn slechts één zo'n situatie. Een meerderjarig persoon met een mentale beperking kan ook geen contract afsluiten. Ik snap niet waarom daar een apart kaartje voor in het leven is geroepen als de functionaliteit ook in een gewoon abonnement ingebouwd kan worden (en de reiziger zo niet met het predikaat kind zit opgescheept).

Badge +3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.

Reputatie 3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Reputatie 4

De kinderziektes waren al ver voor gebruik bekend bij NS, maar zoals altijd denkt NS weer misbruik te kunnen maken…

Heel jammer NS, ik had het zo graag anders gezien.

Reputatie 7
Badge +3

30€ is ontvangen!


Dank voor het terugmelden

30€ is ontvangen!

Alles is in een privégesprek geregeld. Marco heeft € 30,- aan administratiekosten op zijn rekening staan binnen 2-3 weken.

Ik begrijp het @Danny NS

Sorry voor het misverstand.

Ga ervan uit dat je de 30€ zoals beloofd nu gaat overmaken op mijn rekening waarvan ik mijn gegevens middels een privébericht heb doorgegeven.

Alvast bedankt!

 @Danny NS  vroeg op welk rekeningnummer hij de 30€ mocht storten maar je raad het al heb nog steeds niets ontvangen :-(

 

Ik heb je gevraagd of ik het ook op je dochters facturen mocht verrekenen. Ik vind het daarom erg jammer dat je er dit van maakt in het openbare topic, Marco.

Je hebt met mij persoonlijk contact, dat zal ook betekenen dat jouw case alleen door mij zal worden opgepakt. Ik hoop dan ook op jouw begrip als ik niet elke dag reageer. Ik heb namelijk ook soms een dag vrij of andere werkzaamheden.

 

Ik ben vanavond tot 19:00 uur aanwezig. Als je hiervoor kan reageren is het zo opgelost.Anders zal ik morgen je verder kunnen helpen.

 @Danny NS  vroeg op welk rekeningnummer hij de 30€ mocht storten maar je raad het al heb nog steeds niets ontvangen :-(

 

@Marco1973 stuur je mij een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik wil je graag tegemoet komen in tenminste vergoeden van de administratie kosten. 

 

@Danny NS  Wanneer storten jullie de 30€?

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb een bericht ontvangen van@Danny NS !

Hij heeft me bericht dat hij mijn bericht met mijn gegevens heeft ontvangen en me z.s.m. gaat  helpen.

Verder heb de administratiekosten nog niet terugbetaald gekregen zoals beloofd.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren !

 

Fijn dat je de administratiekosten terug gaat krijgen, daar zullen een aantal dagen overheen gaan voor het op jouw rekening staat.

Heb een bericht ontvangen van@Danny NS !

Hij heeft me bericht dat hij mijn bericht met mijn gegevens heeft ontvangen en me z.s.m. gaat  helpen.

Verder heb de administratiekosten nog niet terugbetaald gekregen zoals beloofd.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren !

Bedankt Marco! Mijn dienst duurt vanavond tot 22 uur. Zondag zal ik jouw case oppakken en je een bericht terug sturen. Is dat oké voor jou?

@Danny NS  Prima!

@Robert B schreef; dat de NS hier de nodige steken heeft laten vallen, en Marco vervolgens mag opdraaien voor alle moeite en kosten, ook al kunnen die paar tientjes hem weinig schelen, gaat om het principe.Ik zou dit als Klantenservice niet afdoen als ‘pech, zo werkt het’ maar juist behoorlijk escaleren (“dit had nooit moeten gebeuren, en eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed!”)Liefst nog “Wij gaan voor je regelen dat al je dochters een legaal Flex abonnement krijgen (sinds korte tijd kan dit), maar je moet dat alleen nog even ophalen bij een automaat/supermarkt

Die paar tientjes kunnen me inderdaad niet schelen.

Wat ik belangrijk vind is dat NS zijn klanten serieus neemt en hun feedback gebruikt om hun dienstverlening te verbeteren.

Daar heeft iedereen wat aan :-)

Helaas zie ik dat steeds vaker bedrijven andere prioriteiten hebben maar ik wacht het af.

Ga er in ieder geval niet veel tijd meer insteken.

Anders gaan we gewoon automatisch opwaarderen is ook goedkoper want met Flex betaal je door “systeemfouten” vaak teveel las ik.

Krijg ook niet echt het gevoel dat het herstellen van die fouten echt prioriteit heeft bij NS en dat ze zolang het ze niet door een rechter verboden word geld blijven “stelen” van hun klanten :-(

Reageer