NS Flex voor Kinderen is Live! | NS Community
Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6935 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

Toon eerste bericht

123 reacties

Gaat om paar tientjes maar goed haha

Al het geld wat mijn kinderen aan facturen voor het reizen hebben betaald hoeven ze niet terug dat hebben ze immers voor reizen betaald

Alleen de 10€ administratiekosten welke er nu opnieuw betaald moeten worden voor het corrigeren van de contracthouder.

Naam van de contracthouder kan gewoon gewijzigd worden door mijzelf.

Geboortedatum door jullie.

Probleem opgelost.

Alleen nu zijn de 3 Flex abonnementen stopgezet en moet ik ze opnieuw aanvragen.

Dit kost mij 30€

Of kunnen de bestellingen van de stopzettingen verwijderd worden want ze zijn nog niet opgehaald?

Dan kunnen de bestaande abonnementen aangepast worden zodat ze wel kloppen.

Badge +3

Ik wil liever geen aannames doen maar als het om dochters uit 2006/2007 e.d. gaat dan kan het best zijn dat het systeem ze toegestaan heeft dat papa (of zij zelf) via Mijn NS een Kids Vrij konden wijzigen naar NS Flex…

De (geprinte) info op de kaarten zal wel kloppen natuurlijk, anders zit je fout en moet je nieuwe kaart(en) gaan regelen inderdaad.

Badge +3

@Danny NS bedankt voor het escaleren. Dan heb ik in ieder geval mijn zegje gedaan.

Er zullen vast nog wel dingen uit te zoeken zijn (zie andere topics waar een minderjarige ineens Flex kon bestellen) maar dat ging toen over ZELF rommelen met geboortedatums.

Dat lijkt me nu niet het geval, want Flex voor Kids (12-17) is inmiddels gewoon mogelijk. 

@Robert B schreef; dat de NS hier de nodige steken heeft laten vallen, en Marco vervolgens mag opdraaien voor alle moeite en kosten, ook al kunnen die paar tientjes hem weinig schelen, gaat om het principe.Ik zou dit als Klantenservice niet afdoen als ‘pech, zo werkt het’ maar juist behoorlijk escaleren (“dit had nooit moeten gebeuren, en eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed!”)Liefst nog “Wij gaan voor je regelen dat al je dochters een legaal Flex abonnement krijgen (sinds korte tijd kan dit), maar je moet dat alleen nog even ophalen bij een automaat/supermarkt

Die paar tientjes kunnen me inderdaad niet schelen.

Wat ik belangrijk vind is dat NS zijn klanten serieus neemt en hun feedback gebruikt om hun dienstverlening te verbeteren.

Daar heeft iedereen wat aan :-)

Helaas zie ik dat steeds vaker bedrijven andere prioriteiten hebben maar ik wacht het af.

Ga er in ieder geval niet veel tijd meer insteken.

Anders gaan we gewoon automatisch opwaarderen is ook goedkoper want met Flex betaal je door “systeemfouten” vaak teveel las ik.

Krijg ook niet echt het gevoel dat het herstellen van die fouten echt prioriteit heeft bij NS en dat ze zolang het ze niet door een rechter verboden word geld blijven “stelen” van hun klanten :-(

Reputatie 2

Dank, moet helemaal goed komen.

Moet sowieso nog even wachten, want bestellen lukt pas op de vierde verjaardag.

Reputatie 6
Badge +1

Dank, moet helemaal goed komen.

Moet sowieso nog even wachten, want bestellen lukt pas op de vierde verjaardag.

Had hetzelfde probleem. Je kunt wel via ov-chipkaart.nl al een kaart kopen vanaf 3 jaar en 50 weken, zodat je snel op reis kunt als je wilt.

Reputatie 7
Badge +3

Ook wanneer je zelf ingelogd ben moet je de knop “Ik bestel voor mijn kind” te zien krijgen. Ik zie die tenminste wel terwijl ik ingelogd ben.

Begin in de webshop www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten, selectecteer een abonnement en klik onderaan op “Verder met bestellen". 

Dan zou je dit moeten zien:

 

Wanneer je dan naast “Je gegevens” klikt op dat je bestelt voor je kind, dan komt er te staan “Wat is de huidige situatie van je kind?”

 

 

Het duurde een tijdje en wat frustratie voordat we er achter waren. Maar de flow “ik bestel voor mijn kind” is alleen beschikbaar als je NIET bent ingelogd. Als je namelijk al wel bent ingelogd dan krijg je die optie NIET in het bestelformulier. Dit kan duidelijker.

Tip voor NS: pas deze flow of tenminste de informatie aan voor het KIND dat is ingelogd en ook voor de OUDER die is ingelogd. Nu is het een frustrerend aanvraagproces.

Reputatie 5

 

Waarbij ‘mijn kind’ elke minderjarige mag zijn natuurlijk.😴

Je kind kan meerderjarig zijn, dat werkt ook gewoon.

Als je al ingelogd bent dan is de optie 'ik bestel voor mijn kind' inderdaad niet beschikbaar zoals @AmberWilGoedeTreinverbindingen aangeeft. Om te bestellen moet je dus eerst uitloggen.

Zelfs niet als je al een abonnement voor je kind hebt en wilt wijzigen. Om te wijzigen moet je dus ook eerst uitloggen, Flex bestellen met de optie 'ik bestel voor mijn kind', gegevens van kind opnieuw invoeren en dan de OV-chipkaart van je kind kiezen waarvan je het Flex-abonnement wilt wijzigen. Erg gebruiksonvriendelijk dus.

Badge +3

Dat is wel een goede, blijkbaar denkt de webshop als je ingelogd bent dat je een bestaand abonnement wilt wijzigen (net zoals wanneer je vanuit Mijn NS klikt op ‘Ander abonnement kiezen’).

Reputatie 7
Badge +3
Wordt ook de info op https://www.ns.nl/klantenservice/flex/bestellen-studenten-en-minderjarigen.html aangepast?
Daar wordt nog aangegeven dat Flex alleen te bestellen is als je 18 jaar of ouder bent.
NS Flex voor Volwassenen zit nog altijd vol bugs, maar dan nu alvast wel voor Kinderen introduceren. Dat kan natuurlijk allemaal alleen maar goed gaan.

Een gedegen onderzoek op deze community wijst uit dat er veel vraag naar is. Vandaar ook deze nieuwe aanvulling.
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is er zeker. Maar ik ben wel met Schobbejak eens dat het wel belangrijk is de bugs zo snel mogelijk op te lossen. Door Flex breder te gaan uitrollen, zal dat alleen maar weer extra druk op de klanteNService betekenen en die schijnen het al vrij druk te hebben 😉

Is NSFlex voor kinderen wel een goede naam voor eeeh kinderen tussen de 12 en de 17?Er zullen inderdaad weinigen op die leeftijd de term "voor kinderen" waarderen ... Dus daar kunnen we vast wel een prijsvraag van maken 🙂


NS Flex Junior
NS PuberFlex
NS Me Flex
NS Papa en mama betalen Flex
...


Ik weet dat het een serieus topic is, maar ik wil de kans niet aan mij voorbij laten gaan. Mijn idee: Alles Flex(?).
Reputatie 7
Badge +3
Het zou mooi zijn als contracthouders/ouders een limiet voor hun kinderen kunnen instellen om te hoge rekeningen te voorkomen.
Vooralsnog een paar mooie namen voorbij zien komen, bedankt! Ik geef dit vanzelfsprekend door. Zijn er al reizigers op onze community die het hebben aangeschaft? Wat zijn jullie ervaringen?

Hoi ik heb al vanaf het begin NS FLEX.

Ik ben uit 2003.

Mijn zusje uit 2006 heeft ook al NS FLEX vanaf het begin.

Nu heeft mijn vader NS FLEX voor kinderen aan een andere zus van mij uit 2007 gegeven.

Maar daar ging iets mis omdat er in de NS account van mijn zusje uit 2007 geen bevoegdheid was voor wijziging van het abonnement zoals bij mij en mijn zusje uit 2006 wel het geval is.

Nu heeft mijn vader daarover gebeld en toen is gebleken dat de drie abonnementen nooit afgesloten hadden mogen worden met ons als contracthouder omdat we nog minderjarig zijn.

De mevrouw van NS heeft toen gezegd dat ze direct de drie abonnementen stopzet omdat NS anders strafbaar is.

Nu moeten wij de stopzet bestellingen ophalen bij een NS automaat.

Daarna moet mijn vader het opnieuw aanvragen voor ons en weer drie keer 10€ betalen?

Mijn vader snapt dat dat moet maar wil geen 30€ betalen.

Wij kunnen zolang we de bestelling van de stopzettingen niet ophalen toch wel gewoon blijven reizen zoals we altijd gedaan hebben toch?

 

Hoi ik ben het zusje uit 2006.(al staat er Suus2007)

Kan dit aangepast worden naar Suus2006 ?

Het is toch niet onze schuld dat wij NS FLEX hebben kunnen aanvragen iets meer dan een jaar geleden bij de start?

We hebben gewoon onze geboortedatum eerlijk ingevuld.

Ook hebben we netjes 10€ betaald bij aanvang en onze facturen zijn gewoon altijd afgeschreven en betaald!

Hoi ik ben het zusje uit 2007.

Mijn vader heeft voor mij gewoon NS FLEX voor kinderen aangevraagd.

Op zijn naam maar heeft dezelfde initialen.

Later heeft hij de geboortedatum laten aanpassen naar die van mij.

Denk dat het daar mis is gegaan.

Toen is de mogelijkheid om te wijzigen verdwenen waar hij toen over gebeld heeft.

Hoi ik ben de vader.

Helaas kon de geboortedatum niet weer even terug gewijzigd worden.

Er moeten gewoon maar even weer drie nieuwe NS FLEX voor kinderen aangevraagd worden dat is makkelijker voor NS.

Kost mij alleen weer 3x10€

Hoi Floor2003, Suus2007 en Madelief2007, welkom bij de NS Community.

Fijn dat jullie allemaal de moeite hebben genomen om elke een account aan te maken en jullie verhaal te doen.

 

In feite mag het niet mogelijk zijn om NS Flex aan te vragen voor kinderen in die periode. Ik heb jullie contracten niet voor mij liggen dus ik kan geen uitspraken doen waarom het bij jullie wel gewoon kon.

Zoals je aangaf in de naam van Madelief2007 is het inderdaad een truc om eerst een andere geboortedatum, per ongeluk, in te vullen en deze later aan te passen. Echter, als je een nieuwe kaart hebt aangevraagd zal het ook hierop verkeerd staan.

Ik begrijp uit het bericht van Marco1973 dat 3 keer per ongeluk de verkeerde geboortedatum is ingevuld? 

 

@Danny NS Er is drie keer de juiste geboortedatum ingevuld.

Bij aanvang van NS FLEX was het blijkbaar mogelijk ondanks juiste geboortedatum toch NS FLEX aan te vragen.

De laatste keer heb ik de NS FLEX voor kinderen aanvraag gedaan met mijn juiste geboortedatum.

Toen zag ik dat de eerste twee accounts gewoon op naam van mijn kinderen stond.

Toen heb ik de laatste account de geboortedatum aan laten passen.

Daarna zag ik dat er geen wijzigingen meer gedaan konden worden in het laatste account waarschijnlijk vanwege de aanpassing van de geboortedatum.

Toen ik daarover belde kon het niet meer worden teruggedraaid en werden ineens alle drie de NS FLEX stopgezet?

De NS FLEX staan op bestaande persoonlijke OV-kaarten.

Bedankt voor je toelichting Marco!

Onze werkinstructie, en dat praat ik namens de klantenservice, zetten we inderdaad NS Flex contracten stop als we constateren dat ze niet voldoen aan de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.

Reageer