NS Flex voor Kinderen is Live! | NS Community
Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6934 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

Toon eerste bericht

123 reacties

Omdat je niet conform de voorwaarden jouw abonnement hebt gebruikt zijn de kosten van de gevolgen hiervan inderdaad voor jouw rekening.

Ik heb een NS Flex abonnement afgesloten voor mijn minderjarig kind.

Nu krijg ik een mail dat de factuur voor 10 euro (afsluitkosten) te vinden is bij de facturen in MijnNS. Maar ik zie bij mij de nodige facturen staan, behalve die van de mail.

Moet ik nu een extra MijnNS account aanmaken voor mijn kind, of kan ik de ov-chipkaart toevoegen aan mijn account en zo ook de facturen zien?

Badge +3

Gelukkig werken de kaarten nog zolang de bestellingen van de stopzettingen niet worden opgehaald.

De kaarten zullen inderdaad (voorlopig) gewoon blijven werken, maar alle reizen vanaf nu zullen tegen voltarief in rekening gebracht worden.

Eventuele Flex abonnementen zijn dus administratief beëindigd. Dit zul je ook terug zien in Mijn NS.

Bij aanschaf van nieuwe Flex abonnementen (na het verwijderen van Flex van de kaarten) hoef je meestal géén €10 te betalen, dis is alleen het geval bij Flex Basis (zonder abonnement) en Weekend Voordeel (€2 per maand).

Hadden de kids alleen Flex Basis, dan kan je inderdaad net zo goed Automatisch Opladen aan zetten, en helemaal niet opnieuw Flex bestellen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

De ov-chipkaart toevoegen is optioneel, dat zou voor de facturen niet uit moeten maken maar is natuurlijk wel zo handig als je het abonnement ooit wilt wijzigen.

Op de administratiekosten van 10 euo had je 5 euro kunnen besparen door Flex Dal Voordeel te nemen, en dat na een maand om te zetten naar Flex Basis of Weekend Voordeel.

Uiteraard zullen de reiskosten welke mijn dochters gaan maken betaald worden zoals altijd!

Maar heb geen zin om de kaarten onbruikbaar te maken om ze vervolgens weer te activeren voor 3x10€

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

Daar ging ik ook vanuit. Ik heb al jaren een NS abonnement en bijbehorende Mijn NS. De mail over de factuur is ook naar mij gestuurd (als aanvrager waarschijnlijk) en dat is ook het mailadres waarmee ik inlog bij Mijn NS.

Echter zie ik alleen de facturen van mijn eigen Flex abonnement en niet deze factuur. In de mail staat het ook als “Uw eerste factuur”, want het is de eerste van dit kinder Flex abonnement.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op...

@Robert B  Alleen Flex Basis van 0€ per maand dus ze betalen al het volle tarief.

Denk dat ik alles zo laat zolang het werkt.

Badge +3

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op…

Dat het abonnement niet te wijzigen is zal wel komen omdat het nog in de eerste maand zit, maar dan zou er een melding moeten verschijnen met een datum vanaf wanneer het wel te wijzigen is.

NS Flex Basis is in de eerste maand overigens wel te wijzigen (mocht je dat willen), maar dat moet dan via de Klantenservice. 

Krijg je de melding ‘Alleen de contracthouder mag het abonnement wijzigen.’ dan is er iets mis, en kan je navraag doen bij de Klantenservice wie dan de contracthouder is. Je kind kan dat niet zijn, want die is minderjarig.

Badge +3

De kaarten worden helemaal niet onbruikbaar gemaakt, je kids reizen alleen vanaf nu op vol tarief (en zodra je Flex van de kaart af haalt bij een automaat op saldo).

Flex Dal Voordeel kost €5 per maand en dan kunnen ze in ieder geval een maand lang met 40% koting buiten de spits met de trein). Die €10 activatiekosten is alléén voor de allergoedkoopste Flex varianten (eventueel i.c.m. een nieuwe ov-chipkaart, maar die hebben ze al).

Je moet dan Flex bestellen op jouw account/naam, en bij het bestellen aangeven dat het abonnement voor een kind/minderjarige is. Dan heb je als contracthouder ook het volledige beheer over de kaarten.

Reputatie 7
Badge +3

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

Daar ging ik ook vanuit. Ik heb al jaren een NS abonnement en bijbehorende Mijn NS. De mail over de factuur is ook naar mij gestuurd (als aanvrager waarschijnlijk) en dat is ook het mailadres waarmee ik inlog bij Mijn NS.

Echter zie ik alleen de facturen van mijn eigen Flex abonnement en niet deze factuur. In de mail staat het ook als “Uw eerste factuur”, want het is de eerste van dit kinder Flex abonnement.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op...

Wat bedoel.je met kinder flex? Is dat kidsvrij? Wanneer je een abonnement aanvraagt, komt die factuur niet in MijnNS. Kidsvrij is een saldo-abonnement, dus daar krijg je geen maandelijkse factuur van.

@Robert B Dat had ik gedaan de laatste keer een paar dagen geleden en ik had ook het volledige beheer.

Alleen toen zag ik dat mijn andere dochters zelf beheer hadden.

Toen dacht ik vraag ik of ze de geboortedatum willen wijzigen van de laatste en dat wilde ze wel voor me doen.

Toen was het beheer er ineens af dus belde ik maar weer.

De datum terugzetten zodat ik weer beheer had wilde ze niet en ik moest weer opnieuw aanvragen.

Maar twee keer 10€ aanvraagkosten in een paar dagen gaat me te ver.

Het beheer er opzetten wilde ze niet want dat zou ook niet kunnen ofzo.

Toen ik zei dat mijn andere dochters wel gewoon beheer hadden werden die ook beëindigd en moet ik daar nu ook opnieuw 2x 10€ voor betalen pfff

Badge +3

Wat bedoel.je met kinder flex? Is dat kidsvrij? Wanneer je een abonnement aanvraagt, komt die factuur niet in MijnNS. Kidsvrij is een saldo-abonnement, dus daar krijg je geen maandelijkse factuur van.

Kids Vrij heeft niets met Flex te maken natuurlijk (4-11 jaar) en is gratis. Dus daar zal je inderdaad geen facturen van krijgen, en dus ook geen e-mail dat er een (eerste) factuur voor je klaar staat.

Dus het minderjarige kind zal wel een ‘jongere’ zijn (12+ maar nog geen 18), en als er 10 euro inschrijfkosten staat dan gaat het om Flex Basis of Weekend Voordeel.

De Sherlock Holmes in mij zegt dat er dan een bijbehorende factuur moet zijn, ergens! :rofl:

En als de e-mail verstuurd is naar de contracthouder, met hetzelfde adres als jouw Mijn NS login dan ongeveer daar… 

Badge +3

Waar komt die €10 dan vandaan?

Met andere woorden, welk Flex abonnement hadden je dochters?

Het betreft inderdaad een Flex voor een jongere. En ik vind het prima dat de kosten van mijn rekening af gaan, ik heb het zelf aangevraagd. Maar dan wil ik wel graag ook in de toekomst de facturen zien als er mee gereisd wordt en ik moet betalen.

Ik ga nog eens nadenken waar die factuur dan ergens moet uithangen (en waar toekomstige facturen voor dit abonnement terecht komen). 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Dat is 4x 10€ in twee dagen haha

Reputatie 7
Badge +3

Het betreft inderdaad een Flex voor een jongere. En ik vind het prima dat de kosten van mijn rekening af gaan, ik heb het zelf aangevraagd. Maar dan wil ik wel graag ook in de toekomst de facturen zien als er mee gereisd wordt en ik moet betalen.

Ik ga nog eens nadenken waar die factuur dan ergens moet uithangen (en waar toekomstige facturen voor dit abonnement terecht komen). 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

De 1e factuur van aanschaf (€10) komt in de mail. De volgende facturen zullen rond de tijd dat het bedrag afgeschreven wordt in MijnNS (inloggen via website) komen. Gebeurt dat dan niet, neem dan telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice.

Ik had twee dagen geleden Flex voor kinderen aangevraagd voor de laatste dochter met dezelfde initialen als ik.

Mijn andere dochters hebben al vanaf het begin NS Flex op hun eigen naam dat kon toen blijkbaar nog

Badge +3

Voor de aanschaf van een nieuw NS Flex abonnement hoor je óók gewoon een factuur te krijgen, ook al zegt NS van niet. Daar was laatst nog een topic over, waarbij @Momo aantoonde dat je die factuur inderdaad gewoon krijgt.

Ik kan het nu niet nakijken want Mijn NS heeft weer eens een storing (Uw producten kunnen niet worden geladen, en Facturen doet ook weer eventjes niets).

De mail zelf is geen ‘factuur’ want er is geen bijlage met o.a. je adresgegevens en BTW bedrag.

Bovendien gaat de mail over een (eerste) factuur die voor je klaar zou staan, dus zeg maar waar dan?

Zakelijke klanten krijgen facturen wél als bijlage in e-mails, maar dat is dan alleen het voorblad dus geen uitgebreide reishistorie e.d.

Voor administratiekosten voor activeren NS Flex basis

 

Badge +3

Oké dat zei ik al, alleen bij de allergoedkoopste Flex varianten betaal je die.

Dan is het de vraag of Flex wel zo nodig is, want automatisch opladen kan ook. De reizen zelf (bus/tram/metro/trein) kan je ook gewoon inzien bij OV-chipkaart.

Verder dus de tip dat als je een maandje Flex Dal Voordeel bestelt voor €5, die €10 komen te vervallen.

Die €5 (voor 40% korting buiten de spits) heb je er al uit na één retourtje van Utrecht naar Amsterdam.

Badge +3

Ik begrijp het maar zie het ‘probleem’ niet zo. Het kost je inderdaad wat moeite (Flex -oftewel het product Reizen op Rekening NS- verwijderen van de kaarten bij een automaat of supermarkt, kies bestelling ophalen)

En dus géén €10 maar hooguit €5 om het opnieuw aan te vragen op een ‘legale’ manier. Voor de derde dochter is alles al goed toch?

Ach de geboortedatum aanpassen was in 1 seconde geregeld voor me.

Dacht weer terugzetten nadat ik door had dat dit niet mocht kan ook weer in 1 seconde.

Maar dat doen ze niet dus moet ik naast de 10€ van gisteren vandaag opnieuw 10€ (of 5€) betalen.

Zelf kun je de geboortedatum niet wijzigen dat hebben hun gedaan maar dat mocht eigenlijk dus helemaal niet.

Daar moet ik nu voor betalen.

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

@Robert B  voor de derde dochter was het goed totdat hun de geboortedatum wijzigde want dat mocht eigenlijk niet.

weer terugzetten doen ze niet dat mag ik zelf doen en weer opnieuw betalen

Badge +3

Het is lastig want de vraag is hoe je andere dochters eerder zomaar aan Flex konden komen terwijl ze minderjarig zijn.

Als dat in alle eerlijkheid gewoon lukte (dus niet met een valse geboortedatum en die later wijzigen) dan is dat de schuld van NS (het systeem) en zouden ze je die €10 gewoon niet opnieuw moeten laten betalen.

Door een fout van de NS (dubbel) moeten betalen is natuurlijk onzin.

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

Correct, maar bij het aangaan van het abonnement ga jij akkoord met de voorwaarden en gaan wij er vanuit dat op de hoogte bent dat wat jij besteld niet is toegestaan. Als je hierna extra kosten maakt doordat je niet op de hoogte was van de huisregels zijn deze kosten voor je eigen rekening.

Reageer