Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6962 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

Toon eerste bericht

123 reacties

Ook die geboortedatum wijzigen hadden ze niet moeten doen dus ook hun fout.

Kost mij nu al 30€ en als ik het nog een keer aanvraag weer 30€. (Of 15€)

@Danny NS Als mijn dochter een fles drank wil kopen en ze vragen hoe oud ze is en ze zegt 12 en dan zeggen ze oké en laten haar betalen om vervolgens de fles drank weer af te pakken omdat ze minderjarig is maar haar geld krijgt ze niet terug?

Ik ben met je eens dat het onze fout is dat het filter niet goed heeft gewerkt. Wat ik wil aangeven dat je er altijd verstandig aan doet om de productvoorwaarden door te lezen, op deze manier voorkom je dit soort vervelende situatie's.

De mevrouw van NS heeft toen gezegd dat ze direct de drie abonnementen stopzet omdat NS anders strafbaar is.

 

Dit is een bijzonder domme opmerking van die mevrouw. NS mag gewoon overeenkomsten met minderjarigen afsluiten en die zijn gewoon geldig, zolang er maar toestemming van de ouders is. Hier is niets strafbaars aan. Of het wel of niet mag volgens de voorwaarden heeft helemaal niets te maken met het wel, of in dit geval dus niet strafbaar zijn. Jammer dat het stopzetten van deze abonnementen met zoveel onzin verkocht wordt.

@Woefdram Ik merk als o.a. een klantenservice medewerker dat het een erg complex product is waar elke maand nog veel aan wordt gesleuteld. Ook ik moet soms er even voor gaan zitten om iets te begrijpen. Ik merk dat veel mensen bezig zijn elke dag om het product steeds te verbeteren, dat is fijn, want veel dingen kunnen inderdaad veel beter zoals een issue waar Marco1973 tegenaan loopt.

 

@Marco1973 Ook vanuit mijn kant ben ik blij dat je dit probleem op tafel gooit, de feedback van klanten is de belangrijkste input voor het verbeteren van het product.

Sorry Danny dit is absoluut niet complex. Je geeft gewoon aan dat in een datumveld geen geboortedata van voor 2001 kan worden ingevoerd (ik heb geen flex maar neem even aan dat de minimumleeftijd 18 jaar was). Vervolgens kan  je het nog iets specifieker maken door die datum steeds met 1 dag op te hogen.

Een geboortedatum van een kind in 2007 moet echt absoluut nooit en te nimmer kunnen in een systeem waarbij je ouder moet zijn dan 18 jaar.

Ja gaat er serieus op in. Persoonlijk dacht ik even dat dit een soort Bananasplit topic was. Echt ongelooflijk en zeer verontrustend. (als dit al kan wat kan er dan allemaal nog meer….) 

Reputatie 3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Sorry Danny dit is absoluut niet complex. Je geeft gewoon aan dat in een datumveld geen geboortedata van voor 2001 kan worden ingevoerd (ik heb geen flex maar neem even aan dat de minimumleeftijd 18 jaar was). Vervolgens kan  je het nog iets specifieker maken door die datum steeds met 1 dag op te hogen.

 

Eens, ik doelde op de compelxiteit van het gehele product zoals dat op mij overkomt als KS medewerker. Het toevoegen van een filter zal inderdaad geen rocketscience zijn. Deze suggestie heb ik inmiddels doorgezet.

Badge +3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.

Reputatie 3

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.

Er zijn genoeg situaties waarbij iemand het abonnement voor iemand anders moet betalen. Kinderen zijn slechts één zo'n situatie. Een meerderjarig persoon met een mentale beperking kan ook geen contract afsluiten. Ik snap niet waarom daar een apart kaartje voor in het leven is geroepen als de functionaliteit ook in een gewoon abonnement ingebouwd kan worden (en de reiziger zo niet met het predikaat kind zit opgescheept).

Reputatie 7
Badge +3

Ondanks de berichten van de vader en de dochters is niet alles mij duidelijk.

De 3e Flex kaart voor een minderjarig kind is dus met de geboortedatum van de vader aangevraagd. Welke geboortedatum staat op de OV kaart? Of is dit Flex abonnement op een bestaande OV kaart gezet?

En welke geboortedatum hadden de andere 2 minderjarige kinderen bij bestelling opgegeven en welke geboortedatum staat op hun kaart?

In de andere gevallen waarbij een minderjarige een Flex abonnement had kunnen aanvragen, bleken de kinderen een geboortedatum van een ouder ingevuld te hebben, of het geboortejaar vervalst.

Wanneer de geboortedatum op een persoonlijke OV-kaart niet klopt, dan is deze kaart ongeldig en zal er een nieuwe met de juiste gegevens aangevraagd moeten worden. De kosten zijn dan voor jouzelf.

Badge +3

Bestellen voor iemand anders die géén kind is lukt volgens mij niet, althans niet met jou als contracthouder en de andere persoon de kaarthouder (dus met dat schuifje 'ik bestel voor mijn kind’). Dat loopt vast op de leeftijdcheck.

Je kunt natuurlijk wel gewoon voor iemand anders bestellen waarbij de betaling via jou gaat, maar die ander is dan zowel kaarthouder als contracthouder en krijgt een eigen klant/debiteurnummer en bijbehorende Mijn NS account. De mentale handicap doet er dus niet toe.

Badge +3

@Marco1973 Ik zou sowieso die ‘bestellingen’ (Flex van de kaart verwijderen, heeft NS als het goed is voor ze klaar gezet) ophalen, en daarna verder discussiëren over die €10 p.p. om het opnieuw aan te schaffen.

Of (misschien beter) heel Flex vergeten als ze toch geen NS/trein abonnement hebben en laten reizen op saldo met automatisch opladen dus.

Zonder NS Flex werken stads/streek/zone abonnementen op saldo (bus/tram/metro en soms treinen zoals Blauwnet/Arriva) immers ook een stuk beter op een ov-chipkaart.

@Momo klopt!

Dit heb ik NS laten weten waarop ze de contracten hebben ontbonden.

 

Op welke manier heeft NS precies de Flex-overeenkomsten beëindigd?

Ontbinding is namelijk niet mogelijk, dat zou in dit geval alleen kunnen bij het niet-nakomen van verplichtingen uit de overeenkomst. Denk aan het niet betalen van de facturen.

@Momo klopt!

Dit heb ik NS laten weten waarop ze de contracten hebben ontbonden.

 

Op welke manier heeft NS precies de Flex-overeenkomsten beëindigd?

Ontbinding is namelijk niet mogelijk, dat zou in dit geval alleen bij het niet-nakomen van verplichtingen. Denk aan het niet betalen van de facturen.

 

Dat durf ik je niet met zekerheid te vertellen. Daarvoor zal ik het specifieke contract moeten opzoeken in het systeem. Wat ik doe op bijvoorbeeld de telefonische klantenservice is het voorleggen aan de klant en zoeken naar een oplossing in bijvoorbeeld reguliere abonnementen.

@Danny NS  gegevens heb ik in privé bericht gestuurd

Op welke gronden de abonnementen zijn gestopt is naam contractant of eerder geboortedatum contractant denk ik.

Alles is altijd netjes betaald!

Ik wacht het af  :-)

 

Reputatie 2

Ik wil een Kids Vrij bestellen, maar eigenlijk lijkt het me handig om deze te kunnen combineren met het BTM gedeelte voor reizen op rekening. Weet iemand hier of die combi mogelijk is? Ik weet dat je tegenwoordig het BTM gedeelte kan laten uitzetten, maar eigenlijk zou je juist het treingedeelte van je NS Flex willen laten uitzetten. Zodat je trein doet met Kids Vrij en de rest met BTM van NS Flex.

Bedankt Marco! Mijn dienst duurt vanavond tot 22 uur. Zondag zal ik jouw case oppakken en je een bericht terug sturen. Is dat oké voor jou?

Het is helaas bij ons niet mogelijk om het treingedeelte voor NS Flex uit te zetten. Wellicht kan dat wel met Arriva, maar dat zou je daar moeten navragen.

Badge +3

Kids Vrij combineren met automatisch opladen is wel mogelijk. Dan is het iets meer werk om bij te houden of de juiste bedragen worden betaald, maar er hoeft niet meer steeds saldo geladen te worden.

@Danny NS

Op welke gronden de abonnementen zijn gestopt is naam contractant of eerder geboortedatum contractant denk ik.

 

Ik bedoelde meer of de overeenkomst is opgezegd conform de voorwaarden of ontbonden is of dat NS de overeenkomst vernietigd heeft. Als NS meent dat de overeenkomst niet gesloten had mogen worden, blijft eigenlijk alleen het laatste over. Het is wel een interessant geval, omdat NS wel besloten heeft om je kinderen als Flex-klanten te accepteren ondanks hun leeftijd die ze correct hebben aangegeven. 

Aangezien je Flex opnieuw af kunt sluiten denk ik dat het enige punt waarvoor het in dit geval van belang is, de al betaalde administratiekosten zijn. Je kunt het leveren van de reizen niet meer ongedaan maken, dus die betalingen blijven gewoon verschuldigd. En als NS je tegemoet wil komen in de administratiekosten lijkt me dat in jouw geval een goede oplossing. 

Reputatie 2

Dank beide, dan toch eerst maar enkel met Kids Vrij starten. En bovendien lijk je in behoorlijk wat regio's in Nederland ook nog niet te hoeven betalen in het OV van 4 t/m 11 jaar. Dus misschien is het in de praktijk niet eens nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Dank beide, dan toch eerst maar enkel met Kids Vrij starten. En bovendien lijk je in behoorlijk wat regio's in Nederland ook nog niet te hoeven betalen in het OV van 4 t/m 11 jaar. Dus misschien is het in de praktijk niet eens nodig.

Kidsvrij moet op een persoonlijke ov kaart van het kind en is een reizen op saldo product. Je zult minimaal €4 op de kaart moeten hebben voor bussen e.d. kidsvrij kan niet gecombineerd worden met flex op dezelfde kaart.

Kidsvrij is alleen geldig bij treinvervoerders. Bij enkele andere vervoerders reizen kinderen mits onder begeleiding gratis of anders met leeftijdskorting.

Bedankt Marco! Mijn dienst duurt vanavond tot 22 uur. Zondag zal ik jouw case oppakken en je een bericht terug sturen. Is dat oké voor jou?

@Danny NS  Prima!

Heb een bericht ontvangen van@Danny NS !

Hij heeft me bericht dat hij mijn bericht met mijn gegevens heeft ontvangen en me z.s.m. gaat  helpen.

Verder heb de administratiekosten nog niet terugbetaald gekregen zoals beloofd.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren !

Reageer