Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 113 reacties
  • 5936 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

Toon eerste bericht

113 reacties

Ik heb een NS Flex abonnement afgesloten voor mijn minderjarig kind.

Nu krijg ik een mail dat de factuur voor 10 euro (afsluitkosten) te vinden is bij de facturen in MijnNS. Maar ik zie bij mij de nodige facturen staan, behalve die van de mail.

Moet ik nu een extra MijnNS account aanmaken voor mijn kind, of kan ik de ov-chipkaart toevoegen aan mijn account en zo ook de facturen zien?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

De ov-chipkaart toevoegen is optioneel, dat zou voor de facturen niet uit moeten maken maar is natuurlijk wel zo handig als je het abonnement ooit wilt wijzigen.

Op de administratiekosten van 10 euo had je 5 euro kunnen besparen door Flex Dal Voordeel te nemen, en dat na een maand om te zetten naar Flex Basis of Weekend Voordeel.

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

Daar ging ik ook vanuit. Ik heb al jaren een NS abonnement en bijbehorende Mijn NS. De mail over de factuur is ook naar mij gestuurd (als aanvrager waarschijnlijk) en dat is ook het mailadres waarmee ik inlog bij Mijn NS.

Echter zie ik alleen de facturen van mijn eigen Flex abonnement en niet deze factuur. In de mail staat het ook als “Uw eerste factuur”, want het is de eerste van dit kinder Flex abonnement.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op...

Badge +3

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op…

Dat het abonnement niet te wijzigen is zal wel komen omdat het nog in de eerste maand zit, maar dan zou er een melding moeten verschijnen met een datum vanaf wanneer het wel te wijzigen is.

NS Flex Basis is in de eerste maand overigens wel te wijzigen (mocht je dat willen), maar dat moet dan via de Klantenservice. 

Krijg je de melding ‘Alleen de contracthouder mag het abonnement wijzigen.’ dan is er iets mis, en kan je navraag doen bij de Klantenservice wie dan de contracthouder is. Je kind kan dat niet zijn, want die is minderjarig.

Reputatie 7
Badge +3

Je bent zelf de contracthouder en krijgt dus ook de facturen (als het goed is). De Mijn NS account waar je die kunt inzien heeft als inlognaam het e-mailadres naar welke de mail is verstuurd.

Daar ging ik ook vanuit. Ik heb al jaren een NS abonnement en bijbehorende Mijn NS. De mail over de factuur is ook naar mij gestuurd (als aanvrager waarschijnlijk) en dat is ook het mailadres waarmee ik inlog bij Mijn NS.

Echter zie ik alleen de facturen van mijn eigen Flex abonnement en niet deze factuur. In de mail staat het ook als “Uw eerste factuur”, want het is de eerste van dit kinder Flex abonnement.

En als ik de kaart koppel, kan ik wel de reishistorie zien, maar niet het abonnement wijzigen. Dus op de een of andere manier heb ik het wel aangevraagd, maar heb ik er geen controle meer op...

Wat bedoel.je met kinder flex? Is dat kidsvrij? Wanneer je een abonnement aanvraagt, komt die factuur niet in MijnNS. Kidsvrij is een saldo-abonnement, dus daar krijg je geen maandelijkse factuur van.

Badge +3

Wat bedoel.je met kinder flex? Is dat kidsvrij? Wanneer je een abonnement aanvraagt, komt die factuur niet in MijnNS. Kidsvrij is een saldo-abonnement, dus daar krijg je geen maandelijkse factuur van.

Kids Vrij heeft niets met Flex te maken natuurlijk (4-11 jaar) en is gratis. Dus daar zal je inderdaad geen facturen van krijgen, en dus ook geen e-mail dat er een (eerste) factuur voor je klaar staat.

Dus het minderjarige kind zal wel een ‘jongere’ zijn (12+ maar nog geen 18), en als er 10 euro inschrijfkosten staat dan gaat het om Flex Basis of Weekend Voordeel.

De Sherlock Holmes in mij zegt dat er dan een bijbehorende factuur moet zijn, ergens! :rofl:

En als de e-mail verstuurd is naar de contracthouder, met hetzelfde adres als jouw Mijn NS login dan ongeveer daar… 

Het betreft inderdaad een Flex voor een jongere. En ik vind het prima dat de kosten van mijn rekening af gaan, ik heb het zelf aangevraagd. Maar dan wil ik wel graag ook in de toekomst de facturen zien als er mee gereisd wordt en ik moet betalen.

Ik ga nog eens nadenken waar die factuur dan ergens moet uithangen (en waar toekomstige facturen voor dit abonnement terecht komen). 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +3

Het betreft inderdaad een Flex voor een jongere. En ik vind het prima dat de kosten van mijn rekening af gaan, ik heb het zelf aangevraagd. Maar dan wil ik wel graag ook in de toekomst de facturen zien als er mee gereisd wordt en ik moet betalen.

Ik ga nog eens nadenken waar die factuur dan ergens moet uithangen (en waar toekomstige facturen voor dit abonnement terecht komen). 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

De 1e factuur van aanschaf (€10) komt in de mail. De volgende facturen zullen rond de tijd dat het bedrag afgeschreven wordt in MijnNS (inloggen via website) komen. Gebeurt dat dan niet, neem dan telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice.

Badge +3

Voor de aanschaf van een nieuw NS Flex abonnement hoor je óók gewoon een factuur te krijgen, ook al zegt NS van niet. Daar was laatst nog een topic over, waarbij @Momo aantoonde dat je die factuur inderdaad gewoon krijgt.

Ik kan het nu niet nakijken want Mijn NS heeft weer eens een storing (Uw producten kunnen niet worden geladen, en Facturen doet ook weer eventjes niets).

De mail zelf is geen ‘factuur’ want er is geen bijlage met o.a. je adresgegevens en BTW bedrag.

Bovendien gaat de mail over een (eerste) factuur die voor je klaar zou staan, dus zeg maar waar dan?

Zakelijke klanten krijgen facturen wél als bijlage in e-mails, maar dat is dan alleen het voorblad dus geen uitgebreide reishistorie e.d.

[..]

Dan zou je dit moeten zien:

 

Ter info voor iedereen die denkt dat de knop “ik bestel voor mijn kind” niet bestaat: blijkbaar is de website wat veranderd. Je krijgt dit scherm nu pas na dat je minimaal 3x op “Ga verder” geklikt hebt.
 

Badge +3

Nee toch? https://www.ns.nl/nsflex/webshop

Waarbij ‘mijn kind’ elke minderjarige mag zijn natuurlijk.😴

Kleinkind, buurmeisje, nichtje/neefje… ga je gang.

Ik kom via jouw link eerst op een heel ander scherm waarna ik moet doorklikken. 

Gifje van doorklikproces

Niet erg, maar wel verwarrend.

Badge +3

Je moet inderdaad eerst een abonnement selecteren, waarna je ‘Dit wordt je bestelling’ krijgt, waarna je ‘Verder moet gaan’. Daarna krijg je alle opties (inloggen, nieuw bij NS) waar de knop ‘voor een kind’ bij staat.

Als update op mijn reactie van 20 januari 2022, bij (nieuw) bestellen van NS Flex krijg je behalve de bevestigingsmail óók een keurige factuur (zie Mijn NS Betaaloverzicht, nieuwe naam).

Die factuur staat er als € 0,00 maar de inhoud is super duidelijk. Specificatie, prijs, BTW en natuurlijk ‘Door u reeds betaald’ (want nieuw besteld en de eerste maand afgerekend met iDeal).

Reageer