NS Flex voor Kinderen is Live! | NS Community
Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6935 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

NS Flex voor Kinderen!

Zoals een aantal leden op onze Community al hebben gemerkt is NS Flex voor Kinderen inmiddels beschikbaar. Nu is het overduidelijk dat er vanuit jullie als leden van deze community vragen zijn. Om te voorkomen dat er vele topics worden gemaakt, en alles onoverzichtelijk wordt, dit verzameltopic.

Wat weten we al?

NS Flex voor Kinderen is beschikbaar voor kinderen tussen 12 tot en met 17 jaar. Alle NS Flex abonnementen zijn mogelijk. Na de keuze voor het abonnement krijg je onderstaande scherm in beeld. Daar geef je aan dat je voor je kind bestelt.

 

 

1d0fcda1-07e4-44af-ae58-39b86728eb9d.jpg


Vervolgens vul je eerst jouw gegevens als aanvrager in, daarnaast volg je de stappen in het scherm.

Wat vragen we van jullie?

De NS Community is al vaker een bron van goede vragen gebleken en daarvan maken we graag gebruik. Geef in dit topic aan waar je tegenaan loopt, wat voor vragen je hebt of wat je van het product vindt. Wij, als moderators, pakken deze vragen vervolgens op en proberen hierop zo goed mogelijk antwoord te geven.

 

 


123 reacties

Badge +3

Gelukkig werken de kaarten nog zolang de bestellingen van de stopzettingen niet worden opgehaald.

De kaarten zullen inderdaad (voorlopig) gewoon blijven werken, maar alle reizen vanaf nu zullen tegen voltarief in rekening gebracht worden.

Eventuele Flex abonnementen zijn dus administratief beëindigd. Dit zul je ook terug zien in Mijn NS.

Bij aanschaf van nieuwe Flex abonnementen (na het verwijderen van Flex van de kaarten) hoef je meestal géén €10 te betalen, dis is alleen het geval bij Flex Basis (zonder abonnement) en Weekend Voordeel (€2 per maand).

Hadden de kids alleen Flex Basis, dan kan je inderdaad net zo goed Automatisch Opladen aan zetten, en helemaal niet opnieuw Flex bestellen.

Uiteraard zullen de reiskosten welke mijn dochters gaan maken betaald worden zoals altijd!

Maar heb geen zin om de kaarten onbruikbaar te maken om ze vervolgens weer te activeren voor 3x10€

@Robert B  Alleen Flex Basis van 0€ per maand dus ze betalen al het volle tarief.

Denk dat ik alles zo laat zolang het werkt.

Badge +3

De kaarten worden helemaal niet onbruikbaar gemaakt, je kids reizen alleen vanaf nu op vol tarief (en zodra je Flex van de kaart af haalt bij een automaat op saldo).

Flex Dal Voordeel kost €5 per maand en dan kunnen ze in ieder geval een maand lang met 40% koting buiten de spits met de trein). Die €10 activatiekosten is alléén voor de allergoedkoopste Flex varianten (eventueel i.c.m. een nieuwe ov-chipkaart, maar die hebben ze al).

Je moet dan Flex bestellen op jouw account/naam, en bij het bestellen aangeven dat het abonnement voor een kind/minderjarige is. Dan heb je als contracthouder ook het volledige beheer over de kaarten.

@Robert B Dat had ik gedaan de laatste keer een paar dagen geleden en ik had ook het volledige beheer.

Alleen toen zag ik dat mijn andere dochters zelf beheer hadden.

Toen dacht ik vraag ik of ze de geboortedatum willen wijzigen van de laatste en dat wilde ze wel voor me doen.

Toen was het beheer er ineens af dus belde ik maar weer.

De datum terugzetten zodat ik weer beheer had wilde ze niet en ik moest weer opnieuw aanvragen.

Maar twee keer 10€ aanvraagkosten in een paar dagen gaat me te ver.

Het beheer er opzetten wilde ze niet want dat zou ook niet kunnen ofzo.

Toen ik zei dat mijn andere dochters wel gewoon beheer hadden werden die ook beëindigd en moet ik daar nu ook opnieuw 2x 10€ voor betalen pfff

Badge +3

Waar komt die €10 dan vandaan?

Met andere woorden, welk Flex abonnement hadden je dochters?

Dat is 4x 10€ in twee dagen haha

Ik had twee dagen geleden Flex voor kinderen aangevraagd voor de laatste dochter met dezelfde initialen als ik.

Mijn andere dochters hebben al vanaf het begin NS Flex op hun eigen naam dat kon toen blijkbaar nog

Voor administratiekosten voor activeren NS Flex basis

 

Badge +3

Oké dat zei ik al, alleen bij de allergoedkoopste Flex varianten betaal je die.

Dan is het de vraag of Flex wel zo nodig is, want automatisch opladen kan ook. De reizen zelf (bus/tram/metro/trein) kan je ook gewoon inzien bij OV-chipkaart.

Verder dus de tip dat als je een maandje Flex Dal Voordeel bestelt voor €5, die €10 komen te vervallen.

Die €5 (voor 40% korting buiten de spits) heb je er al uit na één retourtje van Utrecht naar Amsterdam.

Omdat ze de geboortedatum gewijzigd hebben bij de laatste Flex basis voor kinderen staan alle drie de Flex basis abonnementen nu op de namen van de kinderen en dat mag blijkbaar niet.

Hun aanpassing weer ongedaan maken zodat in ieder geval de laatste weer klopt willen ze niet.

Datt de eerste twee op hun eigen naam en gegevens NS Flex basis toentertijd mochten aanschaffen is nu ook ineens mijn probleem

Badge +3

Ik begrijp het maar zie het ‘probleem’ niet zo. Het kost je inderdaad wat moeite (Flex -oftewel het product Reizen op Rekening NS- verwijderen van de kaarten bij een automaat of supermarkt, kies bestelling ophalen)

En dus géén €10 maar hooguit €5 om het opnieuw aan te vragen op een ‘legale’ manier. Voor de derde dochter is alles al goed toch?

Bedankt voor de tips!

Ach de geboortedatum aanpassen was in 1 seconde geregeld voor me.

Dacht weer terugzetten nadat ik door had dat dit niet mocht kan ook weer in 1 seconde.

Maar dat doen ze niet dus moet ik naast de 10€ van gisteren vandaag opnieuw 10€ (of 5€) betalen.

Zelf kun je de geboortedatum niet wijzigen dat hebben hun gedaan maar dat mocht eigenlijk dus helemaal niet.

Daar moet ik nu voor betalen.

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

@Robert B  voor de derde dochter was het goed totdat hun de geboortedatum wijzigde want dat mocht eigenlijk niet.

weer terugzetten doen ze niet dat mag ik zelf doen en weer opnieuw betalen

Badge +3

Het is lastig want de vraag is hoe je andere dochters eerder zomaar aan Flex konden komen terwijl ze minderjarig zijn.

Als dat in alle eerlijkheid gewoon lukte (dus niet met een valse geboortedatum en die later wijzigen) dan is dat de schuld van NS (het systeem) en zouden ze je die €10 gewoon niet opnieuw moeten laten betalen.

Door een fout van de NS (dubbel) moeten betalen is natuurlijk onzin.

De eerste twee werkten prima tot ze doorhadden dat ze een fout hadden gemaakt.

Die ze ook niet zelf willen oplossen dat moet ik doen en ook weer opnieuw betalen.

Voor hun is het het makkelijkst hun fouten te corrigeren door gewoon alles te stoppen en dan moet ik het allemaal weer opnieuw aanvragen nu ze hun systemen wel op orde hebben.

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

Correct, maar bij het aangaan van het abonnement ga jij akkoord met de voorwaarden en gaan wij er vanuit dat op de hoogte bent dat wat jij besteld niet is toegestaan. Als je hierna extra kosten maakt doordat je niet op de hoogte was van de huisregels zijn deze kosten voor je eigen rekening.

Ook die geboortedatum wijzigen hadden ze niet moeten doen dus ook hun fout.

Kost mij nu al 30€ en als ik het nog een keer aanvraag weer 30€. (Of 15€)

@Danny NS Als mijn dochter een fles drank wil kopen en ze vragen hoe oud ze is en ze zegt 12 en dan zeggen ze oké en laten haar betalen om vervolgens de fles drank weer af te pakken omdat ze minderjarig is maar haar geld krijgt ze niet terug?

Volgens mij ligt de verantwoordelijkheid niet bij een kind? Maar bij de verkoper!

@Danny NS Als mijn dochter een fles drank wil kopen en ze vragen hoe oud ze is en ze zegt 12 en dan zeggen ze oké en laten haar betalen om vervolgens de fles drank weer af te pakken omdat ze minderjarig is maar haar geld krijgt ze niet terug?

Ik ben met je eens dat het onze fout is dat het filter niet goed heeft gewerkt. Wat ik wil aangeven dat je er altijd verstandig aan doet om de productvoorwaarden door te lezen, op deze manier voorkom je dit soort vervelende situatie's.

NS had mijn twee dochters nooit NS Flex basis mogen verkopen.

Ook hadden ze de geboortedatum van mijn NS Flex basis voor kinderen nooit mogen wijzigen.

Kinderen lezen geen productvoorwaarden (ouderen overigens ook niet).

Klantenservice ook niet want die wijzigen ook zomaar een geboortedatum.

@Danny NS  Een goed werkende filter om kinderen te behoeden had ook een vervelende situatie voorkomen.

Een goed functionerende klantenservice had ook nooit de fout gemaakt de geboortedatum te wijzigen en had de fout ook weer terug kunnen draaien.

Reageer