NS Flex voor Kinderen is Live! | NS Community
Sticky News

NS Flex voor Kinderen is Live!

  • 13 September 2019
  • 123 reacties
  • 6934 Bekeken
NS Flex voor Kinderen is Live!

NS Flex voor Kinderen!

Zoals een aantal leden op onze Community al hebben gemerkt is NS Flex voor Kinderen inmiddels beschikbaar. Nu is het overduidelijk dat er vanuit jullie als leden van deze community vragen zijn. Om te voorkomen dat er vele topics worden gemaakt, en alles onoverzichtelijk wordt, dit verzameltopic.

Wat weten we al?

NS Flex voor Kinderen is beschikbaar voor kinderen tussen 12 tot en met 17 jaar. Alle NS Flex abonnementen zijn mogelijk. Na de keuze voor het abonnement krijg je onderstaande scherm in beeld. Daar geef je aan dat je voor je kind bestelt.

 

 

1d0fcda1-07e4-44af-ae58-39b86728eb9d.jpg


Vervolgens vul je eerst jouw gegevens als aanvrager in, daarnaast volg je de stappen in het scherm.

Wat vragen we van jullie?

De NS Community is al vaker een bron van goede vragen gebleken en daarvan maken we graag gebruik. Geef in dit topic aan waar je tegenaan loopt, wat voor vragen je hebt of wat je van het product vindt. Wij, als moderators, pakken deze vragen vervolgens op en proberen hierop zo goed mogelijk antwoord te geven.

 

 


123 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen lezen geen productvoorwaarden

En kinderen mogen ook geen contracten afsluiten en moeten ouders dit doen. Als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind doet en is aan de ouder om kinderen te waarschuwen dat dit niet mag.

@Momo klopt!

Maar NS heeft wel kinderen contracten laten afsluiten wat niet mag.

Dit heb ik NS laten weten waarop ze de contracten hebben ontbonden.

Alleen heeft NS wel geld aangenomen van kinderen wat onrechtmatig is!

Geld ff terugstorten aan de kinderen en probleem is opgelost.

Gaat om paar tientjes maar goed haha

Al het geld wat mijn kinderen aan facturen voor het reizen hebben betaald hoeven ze niet terug dat hebben ze immers voor reizen betaald

Alleen de 10€ administratiekosten welke er nu opnieuw betaald moeten worden voor het corrigeren van de contracthouder.

De eerder twee aanvragen voor NS Flex basis van mijn andere dochters hadden ook nooit goedgekeurd mogen worden.

Die fout van hun moet ik nu ook al betalen.

Correct, maar bij het aangaan van het abonnement ga jij akkoord met de voorwaarden en gaan wij er vanuit dat op de hoogte bent dat wat jij besteld niet is toegestaan. Als je hierna extra kosten maakt doordat je niet op de hoogte was van de huisregels zijn deze kosten voor je eigen rekening.

 

HI Danny, 

 

Wanneer gaat NS nu eens een keer de hand in eigen boezem steken en erkennen dat jullie er een zootje van aan het maken zijn. Elders klagen er klanten dat ze al maanden geen facturen of foutieve facturen  ontvangen. Nu dit weer: om in Little Britain termen te spreken “The computer says NO” en dat had het ook moeten zeggen toen de geboortedatum werd gewijzigd. Dat jullie apparatuur daar blijkbaar niet toe in staat is zegt m.i. heel veel over jullie bedrijf. Beschouw die € 30,00 maar gewoon als leergeld en koop een boek  Programmeren voor Dummies. Feitelijk is dit een soort kinderlijke Hack. Het is veelzeggend dat dit soort Hacks bij jullie blijkbaar nog werken ook. Bij ons kunnen klanten van 12 in ieder geval geen levensverzekeringen aanvragen. @Marco1973 : complimenten dat je dit soort klungelwerk aan het licht brengt. 

De mevrouw van NS heeft toen gezegd dat ze direct de drie abonnementen stopzet omdat NS anders strafbaar is.

 

Dit is een bijzonder domme opmerking van die mevrouw. NS mag gewoon overeenkomsten met minderjarigen afsluiten en die zijn gewoon geldig, zolang er maar toestemming van de ouders is. Hier is niets strafbaars aan. Of het wel of niet mag volgens de voorwaarden heeft helemaal niets te maken met het wel, of in dit geval dus niet strafbaar zijn. Jammer dat het stopzetten van deze abonnementen met zoveel onzin verkocht wordt.

@Woefdram Ik merk als o.a. een klantenservice medewerker dat het een erg complex product is waar elke maand nog veel aan wordt gesleuteld. Ook ik moet soms er even voor gaan zitten om iets te begrijpen. Ik merk dat veel mensen bezig zijn elke dag om het product steeds te verbeteren, dat is fijn, want veel dingen kunnen inderdaad veel beter zoals een issue waar Marco1973 tegenaan loopt.

 

@Marco1973 Ook vanuit mijn kant ben ik blij dat je dit probleem op tafel gooit, de feedback van klanten is de belangrijkste input voor het verbeteren van het product.

Sorry Danny dit is absoluut niet complex. Je geeft gewoon aan dat in een datumveld geen geboortedata van voor 2001 kan worden ingevoerd (ik heb geen flex maar neem even aan dat de minimumleeftijd 18 jaar was). Vervolgens kan  je het nog iets specifieker maken door die datum steeds met 1 dag op te hogen.

Een geboortedatum van een kind in 2007 moet echt absoluut nooit en te nimmer kunnen in een systeem waarbij je ouder moet zijn dan 18 jaar.

Ja gaat er serieus op in. Persoonlijk dacht ik even dat dit een soort Bananasplit topic was. Echt ongelooflijk en zeer verontrustend. (als dit al kan wat kan er dan allemaal nog meer….) 

Sorry Danny dit is absoluut niet complex. Je geeft gewoon aan dat in een datumveld geen geboortedata van voor 2001 kan worden ingevoerd (ik heb geen flex maar neem even aan dat de minimumleeftijd 18 jaar was). Vervolgens kan  je het nog iets specifieker maken door die datum steeds met 1 dag op te hogen.

 

Eens, ik doelde op de compelxiteit van het gehele product zoals dat op mij overkomt als KS medewerker. Het toevoegen van een filter zal inderdaad geen rocketscience zijn. Deze suggestie heb ik inmiddels doorgezet.

Badge +3

Ik dacht ook aan een Bananasplit topic (hoog kanniewaarzijn gehalte) toen behalve@Marco1973 ook de dochters zelf gingen posten.

Maar met alle extra info die volgde neig ik er toch naar dat de NS hier de nodige steken heeft laten vallen, en Marco vervolgens mag opdraaien voor alle moeite en kosten, ook al kunnen die paar tientjes hem weinig schelen, gaat om het principe.

Ik zou dit als Klantenservice niet afdoen als ‘pech, zo werkt het’ maar juist behoorlijk escaleren (“dit had nooit moeten gebeuren, en eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed!”)

Liefst nog “Wij gaan voor je regelen dat al je dochters een legaal Flex abonnement krijgen (sinds korte tijd kan dit), maar je moet dat alleen nog even ophalen bij een automaat/supermarkt”

Suggestie doorzetten is absoluut onvoldoende dus, @Danny NS 

Reputatie 7
Badge +3

Ondanks de berichten van de vader en de dochters is niet alles mij duidelijk.

De 3e Flex kaart voor een minderjarig kind is dus met de geboortedatum van de vader aangevraagd. Welke geboortedatum staat op de OV kaart? Of is dit Flex abonnement op een bestaande OV kaart gezet?

En welke geboortedatum hadden de andere 2 minderjarige kinderen bij bestelling opgegeven en welke geboortedatum staat op hun kaart?

In de andere gevallen waarbij een minderjarige een Flex abonnement had kunnen aanvragen, bleken de kinderen een geboortedatum van een ouder ingevuld te hebben, of het geboortejaar vervalst.

Wanneer de geboortedatum op een persoonlijke OV-kaart niet klopt, dan is deze kaart ongeldig en zal er een nieuwe met de juiste gegevens aangevraagd moeten worden. De kosten zijn dan voor jouzelf.

Naam van de contracthouder kan gewoon gewijzigd worden door mijzelf.

Geboortedatum door jullie.

Probleem opgelost.

Alleen nu zijn de 3 Flex abonnementen stopgezet en moet ik ze opnieuw aanvragen.

Dit kost mij 30€

Of kunnen de bestellingen van de stopzettingen verwijderd worden want ze zijn nog niet opgehaald?

Dan kunnen de bestaande abonnementen aangepast worden zodat ze wel kloppen.

Badge +3

Ik wil liever geen aannames doen maar als het om dochters uit 2006/2007 e.d. gaat dan kan het best zijn dat het systeem ze toegestaan heeft dat papa (of zij zelf) via Mijn NS een Kids Vrij konden wijzigen naar NS Flex…

De (geprinte) info op de kaarten zal wel kloppen natuurlijk, anders zit je fout en moet je nieuwe kaart(en) gaan regelen inderdaad.

Badge +3

@Marco1973 Ik zou sowieso die ‘bestellingen’ (Flex van de kaart verwijderen, heeft NS als het goed is voor ze klaar gezet) ophalen, en daarna verder discussiëren over die €10 p.p. om het opnieuw aan te schaffen.

Of (misschien beter) heel Flex vergeten als ze toch geen NS/trein abonnement hebben en laten reizen op saldo met automatisch opladen dus.

Zonder NS Flex werken stads/streek/zone abonnementen op saldo (bus/tram/metro en soms treinen zoals Blauwnet/Arriva) immers ook een stuk beter op een ov-chipkaart.

@Marco1973 stuur je mij een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik wil je graag tegemoet komen in tenminste vergoeden van de administratie kosten. 

@Robert B Bij nader inzien ben ik dat met je eens, ik zal er werk van maken om dit te escaleren. Ik weet dat de case van Marco niet op zichzelf staat namelijk, ik hoor dit helaas vaker op de afdeling. Ik ga een link van het topic meesturen naar de verantwoordelijke afdeling. Ik ga mijn best doen om in mijn duidelijk te maken wat de urgentie hiervan is.

Mijn excuses als ik het signaal heb gegeven dat ik dit probleem niet urgent heb opgepakt.

@Momo klopt!

Dit heb ik NS laten weten waarop ze de contracten hebben ontbonden.

 

Op welke manier heeft NS precies de Flex-overeenkomsten beëindigd?

Ontbinding is namelijk niet mogelijk, dat zou in dit geval alleen kunnen bij het niet-nakomen van verplichtingen uit de overeenkomst. Denk aan het niet betalen van de facturen.

@Momo klopt!

Dit heb ik NS laten weten waarop ze de contracten hebben ontbonden.

 

Op welke manier heeft NS precies de Flex-overeenkomsten beëindigd?

Ontbinding is namelijk niet mogelijk, dat zou in dit geval alleen bij het niet-nakomen van verplichtingen. Denk aan het niet betalen van de facturen.

 

Dat durf ik je niet met zekerheid te vertellen. Daarvoor zal ik het specifieke contract moeten opzoeken in het systeem. Wat ik doe op bijvoorbeeld de telefonische klantenservice is het voorleggen aan de klant en zoeken naar een oplossing in bijvoorbeeld reguliere abonnementen.

@Danny NS  gegevens heb ik in privé bericht gestuurd

Op welke gronden de abonnementen zijn gestopt is naam contractant of eerder geboortedatum contractant denk ik.

Alles is altijd netjes betaald!

Ik wacht het af  :-)

 

Bedankt Marco! Mijn dienst duurt vanavond tot 22 uur. Zondag zal ik jouw case oppakken en je een bericht terug sturen. Is dat oké voor jou?

Badge +3

@Danny NS bedankt voor het escaleren. Dan heb ik in ieder geval mijn zegje gedaan.

Er zullen vast nog wel dingen uit te zoeken zijn (zie andere topics waar een minderjarige ineens Flex kon bestellen) maar dat ging toen over ZELF rommelen met geboortedatums.

Dat lijkt me nu niet het geval, want Flex voor Kids (12-17) is inmiddels gewoon mogelijk. 

@Danny NS

Op welke gronden de abonnementen zijn gestopt is naam contractant of eerder geboortedatum contractant denk ik.

 

Ik bedoelde meer of de overeenkomst is opgezegd conform de voorwaarden of ontbonden is of dat NS de overeenkomst vernietigd heeft. Als NS meent dat de overeenkomst niet gesloten had mogen worden, blijft eigenlijk alleen het laatste over. Het is wel een interessant geval, omdat NS wel besloten heeft om je kinderen als Flex-klanten te accepteren ondanks hun leeftijd die ze correct hebben aangegeven. 

Aangezien je Flex opnieuw af kunt sluiten denk ik dat het enige punt waarvoor het in dit geval van belang is, de al betaalde administratiekosten zijn. Je kunt het leveren van de reizen niet meer ongedaan maken, dus die betalingen blijven gewoon verschuldigd. En als NS je tegemoet wil komen in de administratiekosten lijkt me dat in jouw geval een goede oplossing. 

Ik hoop maar dat het escaleren van Danny wat beter gaat dan de escalatie van dit topic door @Emma NS een maand geleden.

Nog steeds geen enkele zinvolle reactie vanuit NS-Zijde. Ook hier gaart het om een Flex-product.

 

https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664/index3.html#post414214

@Robert B schreef; dat de NS hier de nodige steken heeft laten vallen, en Marco vervolgens mag opdraaien voor alle moeite en kosten, ook al kunnen die paar tientjes hem weinig schelen, gaat om het principe.Ik zou dit als Klantenservice niet afdoen als ‘pech, zo werkt het’ maar juist behoorlijk escaleren (“dit had nooit moeten gebeuren, en eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed!”)Liefst nog “Wij gaan voor je regelen dat al je dochters een legaal Flex abonnement krijgen (sinds korte tijd kan dit), maar je moet dat alleen nog even ophalen bij een automaat/supermarkt

Die paar tientjes kunnen me inderdaad niet schelen.

Wat ik belangrijk vind is dat NS zijn klanten serieus neemt en hun feedback gebruikt om hun dienstverlening te verbeteren.

Daar heeft iedereen wat aan :-)

Helaas zie ik dat steeds vaker bedrijven andere prioriteiten hebben maar ik wacht het af.

Ga er in ieder geval niet veel tijd meer insteken.

Anders gaan we gewoon automatisch opwaarderen is ook goedkoper want met Flex betaal je door “systeemfouten” vaak teveel las ik.

Krijg ook niet echt het gevoel dat het herstellen van die fouten echt prioriteit heeft bij NS en dat ze zolang het ze niet door een rechter verboden word geld blijven “stelen” van hun klanten :-(

Bedankt Marco! Mijn dienst duurt vanavond tot 22 uur. Zondag zal ik jouw case oppakken en je een bericht terug sturen. Is dat oké voor jou?

@Danny NS  Prima!

Reageer