Skip to main content
StickyNews

NS Flex voor Kinderen is Live!

NS Flex voor Kinderen is Live!
Toon eerste bericht

Heb een bericht ontvangen van@Danny NS !

Hij heeft me bericht dat hij mijn bericht met mijn gegevens heeft ontvangen en me z.s.m. gaat  helpen.

Verder heb de administratiekosten nog niet terugbetaald gekregen zoals beloofd.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren !


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 20 oktober 2019
Marco1973 schreef:

Heb een bericht ontvangen van@Danny NS !

Hij heeft me bericht dat hij mijn bericht met mijn gegevens heeft ontvangen en me z.s.m. gaat  helpen.

Verder heb de administratiekosten nog niet terugbetaald gekregen zoals beloofd.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren !

 

Fijn dat je de administratiekosten terug gaat krijgen, daar zullen een aantal dagen overheen gaan voor het op jouw rekening staat.


Danny NS schreef:

@Marco1973 stuur je mij een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik wil je graag tegemoet komen in tenminste vergoeden van de administratie kosten. 

 

@Danny NS  Wanneer storten jullie de 30€?

 


 @Danny NS  vroeg op welk rekeningnummer hij de 30€ mocht storten maar je raad het al heb nog steeds niets ontvangen :-(

 


Danny NS
  • Oud Moderator
  • 25 oktober 2019
Marco1973 schreef:

 @Danny NS  vroeg op welk rekeningnummer hij de 30€ mocht storten maar je raad het al heb nog steeds niets ontvangen :-(

 

Ik heb je gevraagd of ik het ook op je dochters facturen mocht verrekenen. Ik vind het daarom erg jammer dat je er dit van maakt in het openbare topic, Marco.

Je hebt met mij persoonlijk contact, dat zal ook betekenen dat jouw case alleen door mij zal worden opgepakt. Ik hoop dan ook op jouw begrip als ik niet elke dag reageer. Ik heb namelijk ook soms een dag vrij of andere werkzaamheden.

 

Ik ben vanavond tot 19:00 uur aanwezig. Als je hiervoor kan reageren is het zo opgelost.Anders zal ik morgen je verder kunnen helpen.


Ik begrijp het @Danny NS

Sorry voor het misverstand.

Ga ervan uit dat je de 30€ zoals beloofd nu gaat overmaken op mijn rekening waarvan ik mijn gegevens middels een privébericht heb doorgegeven.

Alvast bedankt!


Danny NS
  • Oud Moderator
  • 26 oktober 2019

Alles is in een privégesprek geregeld. Marco heeft € 30,- aan administratiekosten op zijn rekening staan binnen 2-3 weken.


30€ is ontvangen!


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 30 oktober 2019
Marco1973 schreef:

30€ is ontvangen!


Dank voor het terugmelden


ReizigerRijssen

De kinderziektes waren al ver voor gebruik bekend bij NS, maar zoals altijd denkt NS weer misbruik te kunnen maken…

Heel jammer NS, ik had het zo graag anders gezien.


Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 18 november 2020
StijnHommes schreef:

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.


Robert B schreef:
StijnHommes schreef:

Wat is precies het voordeel van NS Flex voor kinderen die de gewone NS Flex niet heeft? 

Kan het zijn dat iemand is vergeten de optie voor iemand anders te bestellen en te betalen in de gewone flex in te bouwen?

Dit snap ik niet goed. Minderjarigen mogen (wettelijk) geen contracten op krediet afsluiten dus dat moet een ouder (of andere meerderjarige) doen, en die optie is er bij NS Flex dus sinds de start van dit topic (september 2019).

Er is verder geen voordeel of verschil voor minderjarigen.

Er zijn genoeg situaties waarbij iemand het abonnement voor iemand anders moet betalen. Kinderen zijn slechts één zo'n situatie. Een meerderjarig persoon met een mentale beperking kan ook geen contract afsluiten. Ik snap niet waarom daar een apart kaartje voor in het leven is geroepen als de functionaliteit ook in een gewoon abonnement ingebouwd kan worden (en de reiziger zo niet met het predikaat kind zit opgescheept).


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 18 november 2020

Bestellen voor iemand anders die géén kind is lukt volgens mij niet, althans niet met jou als contracthouder en de andere persoon de kaarthouder (dus met dat schuifje 'ik bestel voor mijn kind’). Dat loopt vast op de leeftijdcheck.

Je kunt natuurlijk wel gewoon voor iemand anders bestellen waarbij de betaling via jou gaat, maar die ander is dan zowel kaarthouder als contracthouder en krijgt een eigen klant/debiteurnummer en bijbehorende Mijn NS account. De mentale handicap doet er dus niet toe.


  • Op het juiste spoor
  • 4 januari 2021

op diverse plekken wordt gerefereerd aan een knop “bestel voor mijn kind” (zie schermafbeelding bij deze post). Het lukt me echter op geen enkele manier om deze knop tevoorschijn te laten komen. De site blijft melden dat ik mijn eigen account ga bijwerken van een flex abonnement naar een flex abonnement.

ik heb ook geprobeerd om een account voor mijn dochter aan te maken, maar dan krijg ik de melding dat ze nog geen 18 is, en dat een ouder in moet loggen.


Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • 4 januari 2021

Goedenavond hallohallo. Welkom bij de NS Community.

Zou je eens willen proberen eerst bij je eigen account uit te loggen?


  • Op het juiste spoor
  • 4 januari 2021

Dank Sascha, browser herstarten loste het probleem op


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 4 januari 2021

Ook wanneer je zelf ingelogd ben moet je de knop “Ik bestel voor mijn kind” te zien krijgen. Ik zie die tenminste wel terwijl ik ingelogd ben.

Begin in de webshop www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten, selectecteer een abonnement en klik onderaan op “Verder met bestellen". 

Dan zou je dit moeten zien:

 

Wanneer je dan naast “Je gegevens” klikt op dat je bestelt voor je kind, dan komt er te staan “Wat is de huidige situatie van je kind?”

 

 


ingrid jongert

Hoi ik heb een flex basis en mijn dochter ook 

kan zij nu op haar kaart de 40 procent korting aanzetten als we samen reizen ? 
 

mvg 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 24 februari 2021

De 40% samenreiskorting mag alleen gebruikt worden icm een betaald abonnement, dus niet met Flex basis.  Eén van de 2 moet dan minstens Flex Weekend Voordeel hebben, dan mag de andere persoon Samenreiskorting aanzetten en met 40% korting reizen in de daluren. 


ingrid jongert

Oké bedankt zijn er andere opties waarmee er korting is om te reizen voor haar ? Ze is 13 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 24 februari 2021

Korting krijg je alleen met een abonnement, dan zou zij zelf bv een Flex Dal Voordeel of Weekend Voordeel moeten hebben. 

Voor jongeren van 12 t/m 18 jaar is er wel de Jongeren Dagkaart. Die kost €7,50 en daarmee mag die persoon alléén in de daluren/weekends reizen.  https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html


  • Op het juiste spoor
  • 1 september 2021

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 1 september 2021
norsissa schreef:

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Welkom bij de NS Community!

Bij 50 euro in rekening gebracht en NS Flex gaat dit om een correctie, of heb je een geel briefje gekregen?

Die 50 euro komt door reizen zonder geldig vervoerbewijs (incheck). Dat kan bijvoorbeeld zijn als je incheckt bij Arriva (of andere treinvervoerder) en vervolgens in een NS trein stapt. Waar is het gebeurd?

Via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook) kan je het laten corrigeren.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 1 september 2021

50 euro correctietarief kan ook zijn voor reizen tegen de reisrichting. Maar er zijn ook diverse reizigers die aangeven dit ten onrechte te hebben gekregen, al zijn die meldingen veelal van langer geleden.


Reageer