beantwoord

NS Flex voor minderjarige dochters

• 16 augustus 2018
  • 52 reacties
  • 4437 Bekeken

Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 5
Alleen zijn de abonnementen die er onder genoemd zijn de klassieke abonnementen en geen NS Flex abonnementen. Bv de prijs van €52 per jaar voor een Dalvoordeel (Flex zou €5 per maand zijn) en ook de linkjes zijn naar de klassieke abonnementen.

Je hebt gelijk.

"Welk NS Flex abonnement het beste bij je kind past, hangt af van wanneer en hoe vaak hij of zij reist. In de spits, in het weekend, op een vast traject? We helpen je graag op weg."

Onder deze tekst staan geen Flex-abonnementen maar klassieke abonnementen. Wel heel slordig. Is dit nieuw of heeft gewoon nog niemand dit opgemerkt tot nu toe?
Ik heb erachteraan gemaild en gevraagd of de afdeling het (indien nodig) wil aanpassen.
Badge
Inmiddels is het (sinds vandaag) mogelijk om voor je kind een NS flex abonnement af te sluiten.

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten
Reputatie 5
Inmiddels is het (sinds vandaag) mogelijk om voor je kind een NS flex abonnement af te sluiten.

Moet het kind eigenlijk minderjarig zijn of maakt dat niet uit?
Badge
Volgens mij maakt dit niet uit maar ik heb het natuurlijk niet geprobeerd, er wordt alleen een schuifje verschoven dat je het abonnement voor je kind aanvraagt voordat je de gegevens invult.
@Jeroen,

Enig idee of dit nog gecommuniceerd gaat worden buiten het forum? Of moeten de potentiële klanten maar rieken dat de wijziging eindelijk ingevoerd is?
Reputatie 7
Badge +3
Dat zou wel handig zijn. De moderators gaven op vragen al iedere keer aan dat zodra ze meer info hebben dat dit op onze Community zou verschijnen.
Sowieso moet de info op de website aangepast worden, want die geeft nog steeds aan dat je 18 moet zijn.
En een nieuwsbrief erover zou ook geen overbodige luxe zijn.

Maar misschien is het wel een kwestie dat al die dingen door verschillende afdelingen gedaan moeten worden en de ene afdeling dat eerder kan doen dan een andere. Wie weet is de officiele datum ervoor wel later. 1 oktober zou een mooie ingangsdatum zijn.
Badge
Ik mag aannemen dat dit nog langs de afdeling communicatie moet gaan, aangezien het pas vandaag online is gekomen.

Ik heb ook een moderator alvast getipt hierover want mogelijk waren die er ook nog niet van op de hoogte en komt er nog een topic over of wordt het bestaande topic hiermee aangevuld.

Het was eigenlijk vers van de pers van iemand van de afdeling die zich met flex bezig houdt..
Ik moet hier eerlijk gezegd best om lachen, want dit mag natuurlijk helemaal niet. Heel gek foutje van onze website! Dit ga ik laten corrigeren door de desbetreffende afdeling!
Badge +3
Bummer... 😫

Och ja, de Miljoennennota (Prinsjesdag) lekt ook elk jaar wel uit... 🤣

Maar als het morgen nog werkt dan krijgt mijn 'stiefzoontje' (14) gewoon Flex op zijn kaart hoor!
Badge
Ik moet hier eerlijk gezegd best om lachen, want dit mag natuurlijk helemaal niet. Heel gek foutje van onze website! Dit ga ik laten corrigeren door de desbetreffende afdeling!
NS Flex voor kinderen kunnen afsluiten is toch geen foutje ??? Dat zou er zo en zo al komen en is vandaag dus online gegaan op de website. Dit is dus de stille lancering van dit flex product vandaag op de website.
Badge +3
Ik ga met de reactie van @Emma NS mee. Dit is nergens gecommuniceerd en dus een 'lek' geweest voor iets dat nog komt?

Net als die website over het Songfestival in Rotterdam en zo... Terwijl er nog niets officieels bekend over gemaakt was. 😙
Reputatie 7
Badge +3
Straks kun je opeens ook e-tickets online wijzigen. Moet niet gekker worden 🤣
Badge
Straks kun je opeens ook e-tickets online wijzigen. Moet niet gekker worden 🤣
Helaas heb ik dat nieuws nog niet voorbij zien komen 😃
Badge +3
Er komt een tijd dat e-tickets gewoon op ordernummer ongeldig gemaakt kunnen worden.

Misschien slimmere poortjes die dat dan ook weten (real time) en je niet doorlaten. Maar goed, de meeste stations hebben helemaal geen poortjes.

Bij controle in de trein is dat nu al heel simpel... Je reist op een ingetrokken (of eerder gezien/gescand) e-ticket dus een UvB!

Ik vermoed nog in 2019 maar ben een optimist. De 'key' is natuurlijk de controle/handaving in de trein zelf op dit moment.

Gezien de inzet van conducteurs (je ziet ze zelden of nooit) is dat nog wel een dingetje natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +3
Ik moet hier ook wel best om lachten. Maanden of misschien wel een jaar wordt er om gevraagd en wordt er gezegd dat er aan gewerkt wordt maar nog niet bekend is wanneer het kan. Maar hé, zodra we meer weten laten we dat gelijk weten. En plotsklaps is het er en dan is het een "foutje".

Misschien foutje dat het vandaag nog niet online had mogen gaan of foutje dat de andere info nog gewoon aangeeft dat je 18 moet zijn. Of foutje dat men eerst een reclame campagne wil lanceren.

Maar zover ik zien werkt het gewoon.
Ik ben vanaf de pagina waar je een abonnement moet selecteren nog een stap verder gegaan. Wanneer je bij stap 2. Gegevens het schuifje zet op dat je voor je kind bestelt en aangeeft nieuw te zijn bij MijnNS en een (fictief) email adres invult, dan moet je zowel de gegevens van de aanvrager als van het kind invullen.
Badge +3
Morgen of vrijdag weten jullie alles, vanuit mij.

Zie mijn eerdere reactie in dit topic.

Misschien dat ik ook gewoon een nieuwe kaart voor hem kan bestellen, maar zo ver wil ik nog niet gaan..
Reputatie 7
Badge +3
Misschien heb je dan wel de eer van de eerste Flex kaart voor iemand jonger dan 18.😁
Allerliefste forum leden dit is gewoon een fout op onze website! Ik laat dit corrigeren.
Reputatie 5
Allerliefste forum leden dit is gewoon een fout op onze website! Ik laat dit corrigeren.

NS maakt op haar website nog steeds reclame voor Flex voor kinderen van 12 t/m 17 jaar, maar zodra dit ook echt beschikbaar komt is dit een fout? Als dat zo is, is het misschien een goed idee om ook te stoppen met de promotie van Flex voor kinderen?

https://www.ns.nl/klantenservice/kids-vrij/voordelig-reizen-na-kids-vrij.html

Voordelig reizen na Kids Vrij
Met Kids Vrij reizen kinderen tot 12 jaar gratis en onbeperkt met hun ouder(s) mee. Dit abonnement stopt automatisch zodra kinderen 12 worden. Is je kind in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar en reist hij of zij regelmatig met de trein? Dan is een van onze NS Flex abonnementen wellicht interessant.
Reputatie 7
Badge +3
NS maakt op haar website nog steeds reclame voor Flex voor kinderen van 12 t/m 17 jaar,
Dit is dan vandaag aangepast want toen ik gister keek stond dat over Flex niet op deze pagina.

Een maand geleden stond er "Welk NS Flex abonnement het beste bij je kind past, hangt af van wanneer en hoe vaak hij of zij reist. In de spits, in het weekend, op een vast traject?" Maar de abonnementen eronder verwezen allemaal naar klassiek abonnementen.
Toen ik gister keek was dat Flex weggehaald. Jammer dat ik daar geen screenshot van gemaakt heb.

En nu staat er echt expliciet:
"Jongeren van 12 t/m 17 jaar kunnen niet zelf een abonnement aanvragen. Dit kan pas vanaf hun 18e. Je kunt als ouder dit nu eenvoudig voor hen doen. Omdat jij maandelijks betaalt voor het abonnement van je kind vragen we bij de aanvraag naar jouw gegevens."

en wordt er daaronder ook nog de keuze gegeven om een klassiek abonnement af te sluiten.
We hebben tot op heden geen informatie ontvangen over dit nieuwe onderdeel van NS Flex, masd. Emma is er daarom vanuit gegaan dat dit onderdeel te vroeg is gepubliceerd. Of dat daadwerkelijk klopt weet ik niet, ik moet dat navragen. Ik heb wel al doorgekregen dat er onduidelijkheid bestaat of de fout in de informatievoorziening zit of juist in het te vroeg aanpassen van de website. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Reputatie 5
Als het beschikbaar komt ben ik eigenlijk wel benieuwd of het met Flex nu ook mogelijk wordt dat in andere gevallen de contracthouder verschilt van de kaarthouder? Of dat dit alleen kan bij (minderjarige?) kinderen.
Als het beschikbaar komt ben ik eigenlijk wel benieuwd of het met Flex nu ook mogelijk wordt dat in andere gevallen de contracthouder verschilt van de kaarthouder? Of dat dit alleen kan bij (minderjarige?) kinderen.

Zoals gezegd, we hebben geen informatie. De vraag beantwoorden wil ik graag maar vooralsnog moet ik het antwoord echt schuldig blijven. Ik zal wel vragen of @Emma NS dit ook mee wil nemen.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens de voorwaarden kan dat gewoon. Het blijkt alleen tijdens het bestelproces niet te kloppen. Daar wordt al naar gekeken als het goed is.

Reageer