beantwoord

NS flex vs OV chipcard

  • 11 februari 2019
  • 1 reactie
  • 498 Bekeken

Huidige OV chipkaart vervalt bijna en moet of verlengen of overstappen op ns flex.
Wat zijn de voor- en nadelen van beide kaarten aannemende dat de ns business kaart alleen voor werkgevers geldt.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 februari 2019, 21:44

Goedenavond WLTVRDN en welkom bij de NS Community!

Als je OV-chipkaart binnenkort vervalt en je wilt wel blijven reizen met een OV-chipkaart, dan zul je hoe dan ook een vervangende kaart moeten aanschaffen. Als je momenteel al een abonnement hebt, dan zou je deze vervangende kaart automatisch moeten krijgen, zo'n 4 tot 6 weken voor de verloopdatum. Je zou ook een bericht moeten hebben gekregen, zo'n maand of twee voor de verloopdatum, om een nieuwe pasfoto aan te leveren voor deze vervanging. Als een van deze (of beiden) niet het geval is, dan kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice.

NS Flex is vervolgens meer een optie die je hebt als vorm van abonnement. :)

Wat betreft de verschillen tussen NS Flex abonnementen en reguliere abonnementen, zijn er drie voornamelijk:
  • NS Flex is maandelijks aanpasbaar
  • Met NS Flex betaal gemaakte reizen niet via saldo op je kaart, maar via een maandelijks automatische incasso
  • NS Flex wordt ook gebruikt bij reizen met bus, tram en metro (oftewel het betalen van reiskosten via een maandelijkse incasso). Eventuele abonnementen gekozen binnen NS Flex gelden (nog) niet voor bus-, tram- en metrovervoer.
Meer informatie over NS Flex kan hier en hier gevonden worden.

Wat betreft de NS Business card, dit is inderdaad iets wat geregeld zal moeten worden via je werkgever. Je kunt dat dus het beste met hen bespreken. Tenzij je een ZZP'er bent, in dat geval kun je dit namelijk zelf regelen. Meer informatie over een zakelijke kaart kun je hier vinden.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedenavond WLTVRDN en welkom bij de NS Community!

Als je OV-chipkaart binnenkort vervalt en je wilt wel blijven reizen met een OV-chipkaart, dan zul je hoe dan ook een vervangende kaart moeten aanschaffen. Als je momenteel al een abonnement hebt, dan zou je deze vervangende kaart automatisch moeten krijgen, zo'n 4 tot 6 weken voor de verloopdatum. Je zou ook een bericht moeten hebben gekregen, zo'n maand of twee voor de verloopdatum, om een nieuwe pasfoto aan te leveren voor deze vervanging. Als een van deze (of beiden) niet het geval is, dan kun je het beste even contact op nemen met onze Klantenservice.

NS Flex is vervolgens meer een optie die je hebt als vorm van abonnement. :)

Wat betreft de verschillen tussen NS Flex abonnementen en reguliere abonnementen, zijn er drie voornamelijk:
  • NS Flex is maandelijks aanpasbaar
  • Met NS Flex betaal gemaakte reizen niet via saldo op je kaart, maar via een maandelijks automatische incasso
  • NS Flex wordt ook gebruikt bij reizen met bus, tram en metro (oftewel het betalen van reiskosten via een maandelijkse incasso). Eventuele abonnementen gekozen binnen NS Flex gelden (nog) niet voor bus-, tram- en metrovervoer.
Meer informatie over NS Flex kan hier en hier gevonden worden.

Wat betreft de NS Business card, dit is inderdaad iets wat geregeld zal moeten worden via je werkgever. Je kunt dat dus het beste met hen bespreken. Tenzij je een ZZP'er bent, in dat geval kun je dit namelijk zelf regelen. Meer informatie over een zakelijke kaart kun je hier vinden.

Reageer