beantwoord

Ns Flex weekeind vrij 1e klas ICE

• 21 juli 2019
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,
Ik heb sinds 3 weken ns Flex weekeind vrij 1e klas.
Ik zit nu in de abellio naar Arnhem en wil daar inchecken en dan in de Ice stappen.

Mag ik in de Ice nu ook in de 1e klas gaan zitten?

Groet
Ulrich
icon

Beste antwoord door Sander-VH 21 juli 2019, 11:19

Dat mag, zeker! Je heb een eerste klas abonnement, dus je mag op het binnenlandse traject van de ICE (Arnhem-Amsterdam) gewoon met je eerste klas abonnement reizen zonder extra toeslag te betalen.

Let er wel op dat in de ICE stoelen gereserveerd kunnen zijn, een zitplaats garantie heb je dus helaas niet. Al denk ik dat het bij de eerste klas wel mee valt
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Bij mijn weten wel, want ik zie nergens staan dat het in een ICE niet mag. Net als in de IC Berlijn reis je binnen Nederland net als in andere treinen.

Let wel op dat je je plaats moet afstaan als iemand die gereserveerd heeft, maar da's in de 2e klas ook en speelt eigenlijk alleen in treinen richting Duitsland, dus als je in Amsterdam instapt en er in Utrecht iemand komt die de grens over gaat.

Voor IC direct (ook die naar Brussel) heb je tussen Rotterdam en Schiphol een toeslag nodig. Voor de ICE niet (behalve bij Flex Basis, zonder abonnement).
Reputatie 3
Dat mag, zeker! Je heb een eerste klas abonnement, dus je mag op het binnenlandse traject van de ICE (Arnhem-Amsterdam) gewoon met je eerste klas abonnement reizen zonder extra toeslag te betalen.

Let er wel op dat in de ICE stoelen gereserveerd kunnen zijn, een zitplaats garantie heb je dus helaas niet. Al denk ik dat het bij de eerste klas wel mee valt
Reputatie 2
Ik ga dat straks testen en hou de community op de hoogte.
Kijken welke conducteur met welke type gameboy mij gaat controleren of naar de 2e klas stuurt....

Wat betreft de reservering, die wordt meestal netjes aangegeven en is meestal al sinds voor de grens

Reageer