beantwoord

NS Flex weekeind vrij en ICE

• 9 november 2018
  • 3 reacties
  • 228 Bekeken

Ik ben een paar weken geleden overgestapt van Weekeind vrij naar NS Flex weekeind vrij om van maand tot maand de opties aan te kunnen passen.

In de eerste maand nu heb ik wel dezelfde voordelen als zonder NS Flex (Echter wel 1€ duurder)

Nu rij ik vaak van Düsseldorf naar Amsterdam met de ICE: Bij nsinternational kies ik dan voor 100% korting NL (in het weekeind): Dat was voorheen geen enkel probleem, laatste keer zei de conducteur dat ik op rekening aan het reizen was en ik hiet ingecheckt was (Hoe ook in de ICE bij grensoverschrijding en in Düsseldorf zit geen ov chippaaltje). Ik zei dat ik weekeind vrij had, dat vond die ook ergens op zijn scherm, en dan was het wel goed.

Ik ging dus in arnhem uitstappen, toch maar even inchecken, maar die IcE reed al verder zonder mij.

MIjn vraag nu. Is de ICE bij NS Flex Weekeind vrij nog steeds inbegrepen en kan ik deze bij een internationale verbinding (met een geldig ICE ticket met 100% korting NL) nog steeds zonder in te checken gebruiken ? Dus zat ik fout of de conducteur ?
icon

Beste antwoord door Thom 9 november 2018, 09:44

U hoeft helemaal niet in te checken. U koopt een kaartje bij NSInternational van uw woonplaats naar Dusseldorf en geeft 100 procent korting op voor Nederland. Uw Weekendvrij is het bewijs van recht op korting. U hoeft er niet mee in te checken, u moet het wel bij zich hebben en tonen.

U heeft gelijk.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U hoeft helemaal niet in te checken. U koopt een kaartje bij NSInternational van uw woonplaats naar Dusseldorf en geeft 100 procent korting op voor Nederland. Uw Weekendvrij is het bewijs van recht op korting. U hoeft er niet mee in te checken, u moet het wel bij zich hebben en tonen.

U heeft gelijk.
Dat was de situatie bij WeekeindVrij. En dit geldt gewoon ook voor NS Flex WeekeindVrij ?
Reputatie 7
Badge +4
Ja.

Reageer