beantwoord

NS flex weekend vrij abonnement in combinatie met een studentenweek ov

  • 29 April 2023
  • 3 reacties
  • 205 Bekeken

Ik heb in maart een ns flex weekend vrij abonnement van 34,95 per maand aangeschaft. Hiervoor had ik een extra ov ook besteld. Ik reis hier nu al een tijdje mee in combinatie met een week studenten ov. Normaal gesproken zou mij dit alleen 34,95 per maand kosten, maar er worden nu een aantal reizen toch afschreven van mijn bankrekening, maar niet de 34,95 per maand. Deze kosten liggen echter een stuk hoger dan de 34,95 per maand die ik wel zou moeten betalen. Weet u hoe dat kan komen? Daarnaast zou ik graag mijn geld terug willen krijgen, omdat dit ns flex weekend mij iets anders had beloofd dan nu is. 

Alvast bedankt en ik hoop dat u me verder kan helpen.

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 April 2023, 16:23

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u voor elke afschrijving een gespecificeerde factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Facturen.

Vanzelfsprekend kunt u ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor er een bedrag in rekening wordt gebracht. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Naast abonnementskosten kan het bedrag hoger zijn dan u verwacht door reiskosten (uw Weekend Vrij-abonnement geldt niet voor reizen met bus, tram en metro) en eventuele correctietarieven. Als er ten onrechte te veel in rekening wordt gebracht, dan kunt u dit laten corrigeren via de klantenservice.

Badge +3

Op de tweede pagina van je facturen staat een specificatie van je reizen. Als daar kosten voor doordeweeks staan heb je dus per ongeluk je kaart met Weekend Vrij gebruikt i.p.v. je kaart met het SRP.

Staan Flex en het SRP op dezelfde kaart, dan is dat het probleem want dat gaat niet samen.

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft aan dat je een extra ov ook besteld hebt. Neem aan dat je daarmee een OV-chipkaart bedoelt. Dat is al goed, want SRP en Flex op één kaart samen werkt niet en daar zijn al meer dan genoeg studenten de mist mee ingegaan. 

Heb je het Weekend Vrij abonnement samen besteld met een gratis nieuwe OV-chipkaart of heb je los een nieuwe kaart besteld en op die kaart het abonnement besteld? In het eerste geval staat het abonnement al op de kaart en zou alles goed moeten gaan bij inchecken waardoor je geen extra kosten heb bij inchecken in de Weekend Vrij periode. In het laatste geval moet je zelf nog naar automaat om Flex (en dus je abonnement) op de kaart te zetten. Doe je dit niet dan dan staat je Flex abonnement niet op je kaart en reis je gewoon op vol tarief. 

Reageer