Sinds kort is mijn traditionele abonnement 'Weekend Vrij + Dal 40% korting’ à € 34 per maand omgezet naar een soortgelijk NS Flex-abonnement.
Buiten het feit dat de meerwaarde van NS Flex mij geheel ontgaat, ergo, ik zie alleen maar nadelen voor hen die graag de regie over hun geld behouden, wil ik wijzen op de volgende onduidelijkheid voor de reiziger:
Tijdens het inchecken krijg verschijnt mededeling ‘Reizen op Rekening’. Dit is voor mij zeer verwarrend, nu ik uit deze mededeling niet kan afleiden tegen welk tarief ik aan het reizen ben.
Dit kunnen er immers drie zijn:
- Vol tarief in de spitsuren
- 40% korting in de daluren
- Vrij reizen in het weekend en op feestdagen.
Zeker in het geval van spits- en daltarief kan op basis van enkele minuten inchecktijd het reistarief aanzienlijk verschillen.
In de oude situatie, dus vóór NS-Flex, werd dit wél medegedeeld, dus de technische mogelijkheden hiervoor bestaan kennelijk wel bij NS.
Een medewerker van NS wees mij erop dat ik via mij 'NS-account’ mijn reishistorie inclusief bijbehorende kosten in kan zien. Een compleet non-argument, nu de NS vooralsnog niet bij machte blijkt deze reishistorie live te tonen. Daarnaast vraagt dit van de reiziger veel moeite om een antwoord te verkrijgen op dede simpele doch zeer significante vraag van wat zijn reis mu heeft gekost.
Waarom is dit door NS zo ondoorzichtelijk gemaakt? Temeer nu NS Flex valt aan te merken als een vorm van kredietverlening?
Ik hoop dat de NS hier spoedig op zal acteren.
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag Roger85 en welkom bij de NS Community!
Ik vind het jammer om te lezen dat de overstap naar NS Flex voor jou nadeldig is als gevolge van de methodiek waarop NS Flex werkt. Tochjo heeft al kort een uitleg gegeven waarom het werkt zoals het werkt, maar ik begrijp dat het jou niet zo zeer gaat om de uitleg, maar meer dat de ‘NS Flex-manier’ jou niet bevalt. Dat is dus spijtig, maar ik ben bang dat dit niet spoedig meer zal veranderen. Afgezonderd van het Dal Voordeel abonnement en een maandvariant van Traject Vrij en Altijd Vrij zijn alle abonnementen enkel nog beschikbaar als NS Flex product.
Alle aangeboden mogelijkheden om je beklag te doen kunnen hier gevonden worden.