NS Flex weekend vrij maandelijks opzegbaar? | NS Community
beantwoord

NS Flex weekend vrij maandelijks opzegbaar?

  • 16 June 2018
  • 7 reacties
  • 5109 Bekeken

Ns klantenservice heeft me doorverwezen naar dit forum voor de volgende vraag die zij niet konden beantwoorden:

Ik ben van plan over te stappen naar NS Flex met Weekend Vrij abonnement en mijn vraag is:

Kan ik het Weekend Vrij abonnement maandelijks opzeggen of zit ik vast aan een jaar abonnement?

Zou fijn zijn als ik hier een antwoord op kan krijgen. Graag alleen als je het 100% weet omdat ik niet aan een jaar abonnement vast wil zitten. Dank.
icon

Beste antwoord door Nathan NS 16 June 2018, 17:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Hoi Vraagns en welkom bij onze community!

Wat leuk dat je aan het overwegen bent om NS Flex te nemen! 🙂 Hierbij kan ik je in ieder geval bevestigen dat je NS Flex maandelijks te wijzigen of te beëindigen is. Dit kan je aanpassen in je Mijn NS account.
Dank voor de snelle reactie Nathan. Als het 100% maandelijks opzegbaar is lijkt me prima. Bij NS klantenservice heb ik namelijk verschillende antwoorden gekregen. Een medewerker gaf aan dat Weekend Vrij pas na een jaar opzegbaar is en andere medewerker gaf maandelijks aan.

Als ik het goed begrijp is dus Weekend Vrij na een maand al op te zeggen. Een abonnement die op 1 juli in gaat kan per 1 augustus beeindigd worden? En als je niets doet loopt het abonnement gewoon door?
Badge +3
Een abonnement die op 1 juli in gaat kan per 1 augustus beeindigd worden? En als je niets doet loopt het abonnement gewoon door?
Tweemaal ja. Na de eerste maand is het zelfs op elk moment direct op te zeggen zonder opzegtermijn, dus u kunt het ook beëindigen op 2 augustus, of 3 augustus, enzovoorts.
Dank voor de antwoorden! Maandelijks opzegbaar is veel beter dan een jaar vast zitten aan een abonnement. Goede ontwikkeling van NS.
Goedemiddag!
Ik heb een gerelateerde vraag: op de website van NS staat dat als je een Weekend Vrij abonnement wilt afsluiten, je dat met een contract van een jaar doet. Na een jaar mag je hem dan beeïndigen.
Wel zegt de website ook dat je maandelijks mag switchen naar een duurder abonnement, maar niet dat je het maandelijks mag opzeggen (bijvoorbeeld na 1 of 2 maanden).
Hoe zit dit nu in elkaar?
(ook: als ik nu een NS Flex abonnement neem met weekend-vrij, mag die dan wél na een maand helemaal opgezegd worden of switchen naar een goedkoper abonnement?)
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Er is een verschil tussen FlexWeekendVrij en een klassiek WeekendVrij. Het laatste is een jaarabonnement waarbij u elke maand mag overstappen naar een duurder abonnement. Terugschakelen mag dan pas na een jaar. In theorie zit u een jaar aan klassiek Weekendvrij vast, maar de praktijk is veel milder. U kunt namelijk na een maand overgaan van klassiek naar NSFlex, waar u geen jaar aan vast zit.

Het is dus heel dubbel. U heeft een contract voor een jaar maar u kunt er met een simpele truc wel onder uit. Omdat men dit bij NS ook wel weet, kunt u in het geval van tussentijds willen opzeggen het beste maar contact opnemen met Klantenservice. Als dat niet het gewenste resultaat geeft, stapt u over naar een NSFlexabonnement. Weekendvrij met Flex is iets ingewikkelder qua opzet, u moet zelf aangeven of u ook 40 procent korting in de daluren door de week wenst. FlexDalvoordeel voor een maand is de goedkoopste oplossing.
Met Flex mag u na een maand stoppen, maar bedenk wel dat u dan een maand moet wachten voor u weer Weekendvrij op dezelfde chipkaart kunt zetten.
Reputatie 7
Badge +1
Wat de al jaren hier antwoorden gevende en altijd hoffelijke hr. Thom niet echt weet (en ik wel uit ervaring, al 3x), dat wat hij terugschakelen noemt in de praktijk dus NIET kan. Je moet dan opnieuw een geheel nieuw jaarABO afsluiten. Verder heb je in de praktijk-dat kan enkel telefonisch met dat door NS als deskundig betitelde klantencentrum-vrijwel steeds met hiermee totaal onbekende medewerkers te maken, in hun systeem staat dan dat je bvb pas 3/4 maanden dalvrij hebt en pas na heel lang zoeken, dat je al 1 jaar geleden met weekendvrij begonnen bent. En dan nog weet maar een enkeling dat je dan dus kan stopzetten. Oh ja-dat verkooppraatje van voor minder geld hoef ik dan niet.
De concurrent ARRIVA bleek hier heel wat beter van op de hoogte en tot betere service in staat.

Reageer