beantwoord

NS Flex Weekend vrij (net te weinig info op ns)

  • 24 February 2022
  • 2 reacties
  • 563 Bekeken

Hoi,

Ik heb een vraag over NS Flex weekend vrij, ik kon de juiste informatie niet vinden op de website van NS zelf.

Ik moet aankomend weekend en het weekend erop reizen. Als ik NS Flex weekend vrij Abonnement afsluit moet ik dan voor twee maanden betalen aangezien ik in (eind) februari en (begin) maart dan ga reizen? Of loopt het dan van de 25e tot de 25e en kan ik na die datum opzeggen waardoor ik 1 maand betaal?

Groeten

icon

Beste antwoord door Thom 24 February 2022, 09:33

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad wat complexer. U hoeft per saldo maar voor één maand te betalen. U betaalt een maand vooruit, en als u het dan niet wilt verlengen, zegt u precies na die maand op. Als u het in laat gaan op 25 februari, is uw abonnement geldig tot en met 24 maart. U cancelt dan meteen na die datum/maand. 

 

Mocht het zo zijn dat de tweede maand toch nog vooruit wordt afgeschreven, dan krijgt u dat geld binnen enkele dagen terug. Mocht het opzeggen een paar dagen later zijn, dan worden naar rato alleen die dagen niet gerestitueerd. U kunt na de eerste maand elke dag opzeggen. Het kost u in dit geval dan grofweg een euro per dag. 

Binnen een maand opzeggen kan niet, dus u moet het in de gaten houden wanneer het voor het eerst wel kan. U bent echter boekhoudkundig echt maar geld voor één maand kwijt. Als u opzegt, gaat dat per direct in.

Reputatie 7
Badge +1

Let overigens op dat dit soort ABO -en ELKE vorm van FLEX vereist dat U al een persoonl. chipkaart (dus met naam+foto erop) moet hebben. Je kan die gratis krijgen van NS als je een nieuw ABO start, maar dan duurt het wel minimaal 5-7 dagen voor je de kaart in huis krijgt.

Heb je die die kaart al wel, maar staat er nu nog geen FLEX op, dan moet je dat toch ook voor de 1e rit laden via de gele automaat.

Reageer