Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag Astin en welkom bij de NS Community!
Dit is gewoon correct! Als ik me niet vergis kan ook een conducteur niet zien met welk product je reist, hij of zij kan enkel zien of je succesvol ingecheckt bent en kan een aantal dingen aangeven (zoals of je in de 1e klas zit, of het een IC Direct reis is etc.). Bij NS Flex wordt eigenlijk alles met betrekking tot de prijsbepaling maar ook 'controle' achteraf gedaan in ons systeem, wat de flexibiliteit van het product mogelijk maakt. Hierdoor kun je tot 15 minuten ná het inchecken bijvoorbeeld nog jouw klasse wijzigen. Naderhand wordt dan in het systeem gekeken welk product jij had ten tijde van de reis en controle en wordt aan de hand daarvan de ritprijs bepaald. Op jouw kaart staat dus ook enkel het product 'reizen op rekening' en daar check je mee in. Er is dus niets aan de hand!
Bekijk origineel
Dit is gewoon correct! Als ik me niet vergis kan ook een conducteur niet zien met welk product je reist, hij of zij kan enkel zien of je succesvol ingecheckt bent en kan een aantal dingen aangeven (zoals of je in de 1e klas zit, of het een IC Direct reis is etc.). Bij NS Flex wordt eigenlijk alles met betrekking tot de prijsbepaling maar ook 'controle' achteraf gedaan in ons systeem, wat de flexibiliteit van het product mogelijk maakt. Hierdoor kun je tot 15 minuten ná het inchecken bijvoorbeeld nog jouw klasse wijzigen. Naderhand wordt dan in het systeem gekeken welk product jij had ten tijde van de reis en controle en wordt aan de hand daarvan de ritprijs bepaald. Op jouw kaart staat dus ook enkel het product 'reizen op rekening' en daar check je mee in. Er is dus niets aan de hand!