beantwoord

NS flex weekend Vrij niet meer zichtbaar

• 19 januari 2019
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hoi, gisteren heb ik een weekend vrij abonnement aangevraagd en betaald, waarna ik deze heb opgehaald bij een oplaadpunt. Echter heb ik mij zojuist ingecheckt bij de NS en nu blijkt dat ik op rekening reis en de conducteur het product niet kan zien, en dat blijkt er ook nog eens een probleem te zijn waardoor de bus gepakt moet worden. Niet zo'n goed begin met de NS. Ik neem aan dat op zijn minst de reis vergoed wordt omdat ik wel een Weekend Vrij abonnement heb.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 januari 2019, 12:17

Goedemiddag Astin en welkom bij de NS Community!

Dit is gewoon correct! Als ik me niet vergis kan ook een conducteur niet zien met welk product je reist, hij of zij kan enkel zien of je succesvol ingecheckt bent en kan een aantal dingen aangeven (zoals of je in de 1e klas zit, of het een IC Direct reis is etc.). Bij NS Flex wordt eigenlijk alles met betrekking tot de prijsbepaling maar ook 'controle' achteraf gedaan in ons systeem, wat de flexibiliteit van het product mogelijk maakt. Hierdoor kun je tot 15 minuten ná het inchecken bijvoorbeeld nog jouw klasse wijzigen. Naderhand wordt dan in het systeem gekeken welk product jij had ten tijde van de reis en controle en wordt aan de hand daarvan de ritprijs bepaald. Op jouw kaart staat dus ook enkel het product 'reizen op rekening' en daar check je mee in. Er is dus niets aan de hand!
Bekijk origineel

6 reacties

Als ik me niet vergis kan ook een conducteur niet zien met welk product je reist, hij of zij kan enkel zien of je succesvol ingecheckt bent en kan een aantal dingen aangeven (zoals of je in de 1e klas zit, of het een IC Direct reis is etc.).Dat klopt niet helemaal; een conducteur kan wel zien dat het recht om onbeperkt te reizen in het weekend is afgekocht. Maar dat is niet direct zichtbaar. De conducteur moet wel even naar een ander scherm gaan om dat te zien.

Ah inderdaad, ik wist dat ik zoiets al eerder had gezien, maar kon het zo snel niet terugvinden. Bedankt voor de toevoeging!
Badge +3
Als de controle toevallig in een tunnel was (geen mobiel bereik) dan kan de conducteur inderdaad je Weekend Vrij niet zien, maar wel Reizen op Rekening (Flex dus).

Niets bijzonders, het systeem bepaalt achteraf de prijs wel..
Badge +3
Als ik me niet vergis kan ook een conducteur niet zien met welk product je reist, hij of zij kan enkel zien of je succesvol ingecheckt bent en kan een aantal dingen aangeven (zoals of je in de 1e klas zit, of het een IC Direct reis is etc.).
Dat klopt niet helemaal; een conducteur kan wel zien dat het recht om onbeperkt te reizen in het weekend is afgekocht. Maar dat is niet direct zichtbaar. De conducteur moet wel even naar een ander scherm gaan om dat te zien.
Goedemiddag Astin en welkom bij de NS Community!

Dit is gewoon correct! Als ik me niet vergis kan ook een conducteur niet zien met welk product je reist, hij of zij kan enkel zien of je succesvol ingecheckt bent en kan een aantal dingen aangeven (zoals of je in de 1e klas zit, of het een IC Direct reis is etc.). Bij NS Flex wordt eigenlijk alles met betrekking tot de prijsbepaling maar ook 'controle' achteraf gedaan in ons systeem, wat de flexibiliteit van het product mogelijk maakt. Hierdoor kun je tot 15 minuten ná het inchecken bijvoorbeeld nog jouw klasse wijzigen. Naderhand wordt dan in het systeem gekeken welk product jij had ten tijde van de reis en controle en wordt aan de hand daarvan de ritprijs bepaald. Op jouw kaart staat dus ook enkel het product 'reizen op rekening' en daar check je mee in. Er is dus niets aan de hand!
Ik heb twee controles gehad maar ook de conducteur kon het niet zien.
Reputatie 7
Badge +3
Bij inchecken krijg je bij Flex altijd 'reizen op rekening' te zien ongeacht het abonnement wat er op staat.
Heb je controle gehad? De conducteur moet het abonnement namelijk wel kunnen zien.
Je kunt er ook gewoon mee met de bus reizen.

Reageer