beantwoord

NS Flex weekend vrij opzeggen

Afgelopen zondag hebben we voor het laatst gereist met ns flex weekend vrij.
Thuis hebben we de kaart (tijdelijk) opgezegd ivm vakantie.
Zojuist ontvangen we een rekening met de reiskosten van afgelopen zondag.
Bel je de klantenservice en krijg je als antwoord dat je de kaart pas maandag had moeten opzeggen.

Dit kan toch niet correct zijn ?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 16 mei 2019, 12:03

Ik heb dit voor Poul uitgezocht en hem in het gelijk gesteld. De kosten hadden niet bij hem in rekening moeten worden gebracht. Ik heb voor hem en zijn partner een restitutie aangemaakt waardoor ze de kosten terug krijgen en tevens een verzoek ingediend bij de collega's van NS Flex om dit uit te laten zoeken.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Bij NS kan alles wat normale klanten niet zo vermoeden. En duidelijke voorlichting hierover-ho maar. Dit topic is op dit forum al enkele keren uitvoerig aan de orde gekomen-en dan vooral door graaf+spitwerk van betrokken forumvolgers en niet zo zeer van NS en ook dit topic. Klopt wat men U vertelde-en helaas is het door de opzet van dit FLEX nu te laat dit nog te herstellen. Maar misschien, wie weet, is er weer ''coulance''.
Omdat ik zelf vooral vanuit consumentenbelang denk en NS vooral heel erg mee+inlevend wil overkomen, gestuurd door een of ander PR-buro, blijven er soms grote verschillen in benadering.
Hallo Poul en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat je nu kosten hebt gemaakt ook al had je op zondag nog een abonnement. Zonder gegevens vindt ik het lastig om concreet een uitspraak te doen over hoe dit precies zit, in tegenstelling tot bahnrider, en ik ontvang dan ook graag je gegevens in een privébericht. Kun je me jouw naam, adres, geboortedatum, kaartnummer en e-mailadres sturen in een privébericht? Je stuurt me hier een privébericht.
Reputatie 7
Badge +3
Bel je de klantenservice en krijg je als antwoord dat je de kaart pas maandag had moeten opzeggen.

Als u het abonnement op zondag nog gebruikt lijkt het me logisch het met ingang van maandag op te zeggen. Of zie ik iets over het hoofd?

Als u het abonnement op zondag nog gebruikt lijkt het me logisch het met ingang van maandag op te zeggen. Of zie ik iets over het hoofd?

Wellicht zie je dit over het hoofd?

De wijziging gaat in zodra deze is verwerkt, meestal duurt dit zo’n 15 minuten

Dat betekent dat reizen die die dag gemaakt zijn voor de wijziging ook onder de voorwaarden van de oude situatie moeten vallen.
Reputatie 7
Badge +3
@tridek_ok
Het gaat per dag, niet per uur of minuut.
Dat staat er niet; actief na zo'n 15 minuten, niet actief vanaf het begin van de dag waarop je de wijziging aanvraagt.

Lees andersdeze pagina eens: https://www.ns.nl/klantenservice/flex/ns-flex-stopzetten.html
Badge +3
Als ik het probeer te ontrafelen is het volgende gebeurd.
@Poul heeft op zondag gereis met Weekend Vrij.
Bij thuiskomst heeft hij NS Flex tijdelijk stopgezet maar krijgt alsnog een rekening voor reiskosten.

Wanneer op zondag tijdens het reizen Weekend Vrij nog niet tijdelijk was stopgezet kan hij toch nooit een rekening voor reiskosten van zondag krijgen? Of zien we iets over het hoofd?
Dat lijkt mij ook (@Tamzin denkt daar overigens anders over, wellicht worden we nog overtuigd door dat verschil in inzicht te onderbouwen).

Het zou ook kunnen zijn dat @Poul het Weekend vrij thuis heeft uitgezet en vervolgens per trein de vakantie naar het vliegveld is gereisd oid, dan zou het in rekening brengen van de reis wel correct zijn
Ik heb zondag om 16:49 uitgecheckt en heb rond 18 uur de kaart gewijzigd.
Dat zou geen probleem moeten zijn. Ik heb de voorwaarden er ook even bijgekomen en daar staat dit in

Artikel 11: Wijzigen van Flex Abonnementen
11.1 U kunt een Flex Abonnement op elk moment wijzigen. Een Wijziging
treedt direct in werking, tenzij u in een Wijzigingsperiode zit.
11.2 Na het doorvoeren van een Wijziging gaat er een Wijzigingsperiode in
waarin u geen nieuwe of andere Wijzigingen kunt doorvoeren.
11.3 Het aantal Wijzigingen dat u kunt doen is in principe onbeperkt,
de Wijzigingsperiode in acht nemende.
11.4 Als Contracthouder kunt u Flex Abonnement(en) wijzigen in uw
MijnNS account of via NS Klantenservice. Enkel de Contracthouder is
bevoegd tot Wijziging.

Daar staat ook dat de wijziging direct ingaat, niet per kalenderdag.
Uit ervaring meen ik te weten dat de dag dat je opzegt niet wordt geteld. De logica hierachter is mogelijk dat als het niet zo zou zijn en je overstapt naar een ander abonnement deze dag dubbel geteld zou worden.
Inmiddels een privébericht naar Jouke verstuurd en hoop dat hij wat voor ons kan betekenen.
Ik heb dit voor Poul uitgezocht en hem in het gelijk gesteld. De kosten hadden niet bij hem in rekening moeten worden gebracht. Ik heb voor hem en zijn partner een restitutie aangemaakt waardoor ze de kosten terug krijgen en tevens een verzoek ingediend bij de collega's van NS Flex om dit uit te laten zoeken.
Hartelijk dank, Jouke !!!

Reageer