beantwoord

NS flex weekend vrij upgrade naar 1e klaa

  • 20 October 2023
  • 2 reacties
  • 266 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik heb een ns flex abonnement weekend vrij 2e klas.

Ik zou graag voor één keer in het weekend willen upgraden naar 1e klas. Kan dat? En zo ja, hoe en wat is de prijs?

Het staat allemaal zo onduidelijk aangegeven op de site van de NS, daarom vraag ik het hier :)

icon

Beste antwoord door Tochjo 20 October 2023, 09:40

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Hallo iedereen,

Ik heb een ns flex abonnement weekend vrij 2e klas.

Ik zou graag voor één keer in het weekend willen upgraden naar 1e klas. Kan dat? En zo ja, hoe en wat is de prijs?

Het staat allemaal zo onduidelijk aangegeven op de site van de NS, daarom vraag ik het hier :)

je kan beste een maand van 9,00 per maand doen dat is goedkoper dan een eenmalig anders betaal je toeslag boven op dit doe je bij abbonnement aanpassen ben je nog niet een maand voorbij neem dan even contact op met de klantenservice 

Badge +3

U kunt in Mijn NS (de website of de app) een klassewissel uitvoeren, door bij Reisklasse te kiezen voor 1e klas. U betaalt dan per reis een bedrag extra om eerste klas te mogen reizen. In het weekend is dat 42 procent van de ritprijs tweede klas.

Zou u bijvoorbeeld in het weekend eerste klas van Groningen naar Utrecht willen reizen, dan kost dat 12,10 euro: de ritprijs tweede klas vol tarief is 28,80 euro en 42 procent daarvan is 12,10 euro.

Zoals opgemerkt door Andyret2 is het vaak goedkoper om uw abonnement tijdelijk te wijzigen in een abonnement voor de eerste klas, want dat kost maar 9 euro per maand meer. Dan mag u een maand lang in het weekend onbeperkt in de eerste klas reizen. Voor deze wijziging gaat u in Mijn NS (de website) naar Mijn producten, kiest voor Ander abonnement kiezen, kiest weer voor Weekend Vrij, kiest voor Bestel nu, en voegt dan de extra optie “Reis 1e klas in het weekend” toe. Later weer een abonnement voor de tweede klas nemen gaat op dezelfde manier, maar dan voegt u deze optie niet toe.

Reageer