beantwoord

NS Flex Weekend Vrij, vanaf hoe laat mag ik inchecken op vrijdag?

• 28 juni 2018
  • 6 reacties
  • 3663 Bekeken

Beste Allemaal,

Onlangs mezelf een "NS Flex Weekend Vrij" aangeschaft, nu wil ik vrijdagavond met de trein weg en vraag mij af of ik net als bij het klassieke voordeelurenabonnement al 5 minuten voor het officiële ingaan van het voordeelurenabbonement mag inchecken en instappen in de trein?
Dit in verband met dat "NS Flex Weekend Vrij" er reisrecht ontstaat op vrijdag avond 1830, maar mijn gewenste verbinding om 1828 vertrekt.

Met vriendelijke groet,
NSA
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 juni 2018, 05:02

Ja, ook bij NS Flex geldt de marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger. U reist dus gratis bij inchecken vanaf 18:25.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Ja, ook bij NS Flex geldt de marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger. U reist dus gratis bij inchecken vanaf 18:25.
Hallo nsa1984 en welkom bij de NS community.

Allereerst wil ik je erop wijzen dat je gebruikersnaam niet volgens de huisregels is. Je mag me een privébericht sturen met een naam die voldoet aan de huisregels, dan pas ik het voor je aan. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor Stuur bericht.

De reactie van Tochjo klopt helemaal. De marges die in de Reizen op Saldo abonnementen zijn verwerkt zijn ook van toepassing op de NS Flex abonnementen.
@Tochjo en @Jouke NS
Bedankt voor de schriftelijke beantwoording van deze vraag, vooral Jouke NS die klaarblijkelijk uit hoofde van de NS zelf reageert is een prettig houvast.

@Jouke NS
Jammer dat je het gevoel hebt dat mijn gebruikersnaam niet volgens de huisregels is, en me dan uitnodigt om een gebruikersnaam te sturen in een privebericht. Waarbij je niet aangeeft aan welke eisen de gebruikersnaam dan volgens jouw dient te voldoen, wat het voor mij dus vrijwel onmogelijk maakt om een door jouw goedgekeurde gebruikersnaam te selecteren.
Bovendien vind ik het nogal zwakzinnig om een gebruikersnaam wel in het registratie process te accepteren, maar vervolgens bij het eerste contact van een moderator meteen kritiek op te verkrijgen. Dus wat mij betreft blijft mijn gebruikersnaam, mijn gebruikersnaam. Wel wil ik hiermee direct bekend maken dat ik de NS community niet meer lastig zal vallen dan nodig zal blijken, en bij eventuele verwijdering van het account zal het indien noodzakelijk opnieuw worden aangemaakt door mij op een door het registratieprocess geaccepteerde gebruikersnaam.

Wens ik hierbij de NS community een voorspoedige toekomst en hoop ik dat de NS community in de toekomst in staat blijkt te zijn om de "huisregels" ook technisch toe te passen in de community zodat dit soort situaties zich niet voor kunnen doen.

PS elk vorm van forum software heeft de mogelijkheid om speciale groepen binnen het forum ten alle tijde herkenbaar te maken, dat de NS community dit niet (correct) ingesteld heeft, moet de NS community niet bij de gebruiker zonder beheer rechten proberen neer te leggen maar intern oplossen.

Met vriendelijke groet,
NSA
Ik wil mijn collega niet aanvallen, maar je gebruikersnaam voldoet aan onze eisen. Echter wil ik je wel vragen niet met hoofdletters NS en kleine letter a af te sluiten. Hiermee creëer je wel het idee dat je uit naam van NS spreekt. Ik heb bij dit voor je aangepast.
Beste Erryt NS,

Fijn dat je bevestigt dat de gebruikersnaam voldoet aan de ns community eisen, dat je mijn "naam" aanpast vind ik opzich prima, maar dan graag naar hoofdletters. NSA staat namelijk voor mijn naam.

Verder heb en zal ik nooit de suggestie willen wekken dat ik namens iemand of een organisatie spreek waar ik niet namens spreek. Hier op de NS community spreek ik altijd op persoonlijke titel.

Met vriendelijke groet,
NSA
Dat begrijp ik, maar er zijn veel meelezers die dit niet weten en NS zien staan. Vanuit dat perspectief heb ik de overweging gemaakt om je naam aan te passen. NSA voldoet ook aan onze huisregels en ik heb wederom dit voor je aangepast.

Reageer