Kan de conducteur bij controle zien dat ik een weekendvrij abonnement op mijn eigen chipkaart heb staan, aangezien daar nu alleen het Reizen op Rekening proudct op staat?
Beste antwoord door Stijn NS
Ik heb een terugkoppeling mogen ontvangen!
Het komt er inderdaad op neer dat een conducteur momenteel nog niet kan zien met wat voor een NS Flex abonnement er gereisd wordt, dus er kan nog niet volledig worden gecontroleerd of de 100% korting in Nederland terecht is.We zijn druk bezig om dit wél mogelijk te maken, maar voor het moment zal de reiziger in dit soort situaties het voordeel van de twijfel krijgen. Dat houd in je met een NS Flex abonnement gewoon op dezelfde manier een internationaal ticket aanschaft als dat je zou doen met (in jouw geval, Zugführer), een regulier Weekend Vrij abonnement: Je koopt een ticket bij NS International en geeft aan 100% korting in Nederland. Je reist vervolgens op dat ticket neemt je OV-chipkaart mee maar je checkt niet in. Bij controle door een conducteur wordt het voordeel van de twijfel gegeven en wordt ervan uitgegaan dat de 100% korting in Nederland terecht is.
Wij zullen er uiteraard voor zorgen dat deze handhaving ook wordt gecommuniceerd naar onze conducteurs, maar aangezien NS Flex nog in een experimentele fase zit met slechts een paar honderd gebruikers zullen nog niet alle conducteurs hier goed van op de hoogte zijn. Het kan dus voorkomen dat er controle plaatsvindt door een conducteur die van deze handhaving nog niet op de hoogte is. Mijn bericht meenemen (uitgeprint of tonen via telefoon) kan helpen in zo'n situatie, maar ik wil wel adviseren om niet verder in discussie te gaan om verdere escalatie te voorkomen. Een conducteur heeft uiteindelijk wel het eindoordeel op dat moment. Komt het voor dat er een correctietarief wordt geregistreerd, neem dan vooral contact met ons op zodat we dit kunnen corrigeren voordat de betreffende factuur uitgevoerd wordt!
Bekijk origineel
Het komt er inderdaad op neer dat een conducteur momenteel nog niet kan zien met wat voor een NS Flex abonnement er gereisd wordt, dus er kan nog niet volledig worden gecontroleerd of de 100% korting in Nederland terecht is.We zijn druk bezig om dit wél mogelijk te maken, maar voor het moment zal de reiziger in dit soort situaties het voordeel van de twijfel krijgen. Dat houd in je met een NS Flex abonnement gewoon op dezelfde manier een internationaal ticket aanschaft als dat je zou doen met (in jouw geval, Zugführer), een regulier Weekend Vrij abonnement: Je koopt een ticket bij NS International en geeft aan 100% korting in Nederland. Je reist vervolgens op dat ticket neemt je OV-chipkaart mee maar je checkt niet in. Bij controle door een conducteur wordt het voordeel van de twijfel gegeven en wordt ervan uitgegaan dat de 100% korting in Nederland terecht is.
Wij zullen er uiteraard voor zorgen dat deze handhaving ook wordt gecommuniceerd naar onze conducteurs, maar aangezien NS Flex nog in een experimentele fase zit met slechts een paar honderd gebruikers zullen nog niet alle conducteurs hier goed van op de hoogte zijn. Het kan dus voorkomen dat er controle plaatsvindt door een conducteur die van deze handhaving nog niet op de hoogte is. Mijn bericht meenemen (uitgeprint of tonen via telefoon) kan helpen in zo'n situatie, maar ik wil wel adviseren om niet verder in discussie te gaan om verdere escalatie te voorkomen. Een conducteur heeft uiteindelijk wel het eindoordeel op dat moment. Komt het voor dat er een correctietarief wordt geregistreerd, neem dan vooral contact met ons op zodat we dit kunnen corrigeren voordat de betreffende factuur uitgevoerd wordt!