beantwoord

NS flex wijzigen extra kosten?

• 17 maart 2020
  • 8 reacties
  • 327 Bekeken

Hallo,

Ik heb vanaf 03-10-2019 een NS Flex abbonement met dal gratis(€106 p/m). Ik wil per direct dit abbo opzetten ivm Corona. Aangezien we nu +/- 2 wkn verder zijn dan de 3e van de maand vraag ik me het volgende af: Krijg ik dan de helft van de €106 terug? 

Met vriendelijke groet, Maartje

icon

Beste antwoord door Denice NS 17 maart 2020, 18:17

Hoi Maartje. Welkom bij de Community.

Via Mijn NS kan je je NS Flex Dal Vrij per direct omzetten naar NS Flex zonder abonnement. Op de volgende factuur komt dan een verrekening van de abonnementskosten. Als je NS Flex volledig wil beëindigen en dus weer wilt gaan reizen op saldo dien je contact met onze Klantenservice op te nemen. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u het Dalvrij abonnement langer dan een maand heeft, dan kan het per direct, en dat is dus zo als u het vanaf oktober vorig jaar heeft. U kunt het omzetten naar Flex Basis, dan reist u  zonder korting maar wel met betalen achteraf. U krijgt het restant van uw abonnement in evenredigheid  terug. Edit: Met Flex kunt u via MijnNS dit zelf regelen.

Hoi Maartje. Welkom bij de Community.

Via Mijn NS kan je je NS Flex Dal Vrij per direct omzetten naar NS Flex zonder abonnement. Op de volgende factuur komt dan een verrekening van de abonnementskosten. Als je NS Flex volledig wil beëindigen en dus weer wilt gaan reizen op saldo dien je contact met onze Klantenservice op te nemen. 

Badge +3

De terug te ontvangen reeds bestaalde abonnementskosten heb je in de regel binnen een week wel terug, via een tussentijdse factuur. Eventueel saldo krijg je terug via de eerste maandfactuur.

Beste NS’ers,

Ik heb een soortgelijke vraag, alleen is mijn abonnement nieuw en pas ingegaan op 2 maart. Als ik deze opzeg in april, kan ik dan ook een deel van mijn kosten terug krijgen ivm het Corona virus?

mvg 

Reputatie 5
Badge

Als u het abonnement opzegt op 2 april of later krijgt u de kosten terug voor de niet gereisde dagen voor de eerstvolgende maand (2 april - 2 mei) die betaald is, dit gaat gepaard met je eerstvolgende factuur. De kosten voor deze maand is in normale omstandigheden niet terug te krijgen, omdat die al verstreken is in april en uw abonnement in de eerste maand niet te wijzigen is.

Edit: zie de reactie van Denice NS wat er in deze omstandigheden mogelijk is voor u.

Welkom bij de Community, l.r.j.

Maak je ook gebruik van NS Flex? Ik zou je willen aanraden om even contact op te nemen met onze Klantenservice. Gezien de situatie is het wellicht mogelijk je abonnement (uit coulance) eerder te beëindigen dan in april. Beëindig je je abonnement in april dan krijg je geen geld terug over de maand maart.

Via Mijn NS kan je je NS Flex Dal Vrij per direct omzetten naar NS Flex zonder abonnement. Op de volgende factuur komt dan een verrekening van de abonnementskosten.

Als je op deze manier je NS Flex omzet in NS Flex zonder abonnement, moet je dan minimaal een maand wachter voor je weer kan omzetten naar een betaald abonnement of kan dat ook binnen een maand?

Reputatie 5
Badge

Normaal moet u een maand wachten voordat u deze weer om kan zetten naar een betaald abonnement, echter is de klantenservice in de meeste gevallen coulant als u een abonnement wilt ‘upgraden’ en kan het dus ook binnen een maand. U hoeft enkel maar contact op te nemen met de klantenservice om deze wijziging aan te vragen.

Reageer