beantwoord

NS Flex zonder abonnement of andere ingangsdatum

Ik heb een uitnodiging gekregen om over te stappen op NS Flex met link. Via de link kom ik op een pagina waar ik alleen kan overstappen icm met een abonnement. Ook is de ingangsdatum per direct (of in geval van een nieuwe OV-Chipkaart een week vanaf nu). Ik kan natuurlijk wachten tot de dag dat ik het abonnement in wil laten gaan om het af te sluiten, maar misschien is er een ander manier?

Kortom:
* Kan ik mijn huidige kaart omzetten in NS Flex ZONDER een nieuw abonnement af te moeten sluiten?
* Kan ik NS Flex aanvragen mét abonnement maar zelf de ingangsdatum kiezen?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door Thomas NS 11 juni 2018, 13:42

@Chrismaroud Ik heb via de organisatie terugkoppeling gekregen met het volgende antwoord:
NS Flex Basis is in deze fase van de uitrol van het product nog niet beschikbaar voor nieuwe overstappers. De enige optie is om over te stappen naar een kortingsabonnement met NS Flex, zodat er ook een IBAN-controle kan worden uitgevoerd voor de betaling. Wat wél mogelijk is, is dat het abonnement na 1 maand kan worden teruggezet naar NS Flex Basis zónder abonnement. Zodra de uitrol van NS Flex voor iedereen (zonder maximum) plaatsvindt, zal NS Flex Basis worden aangeboden met een eenmalige €10,- administratiekosten, waardoor de IBANcontrole wel plaatsvindt en een abonnement daarbij niet noodzakelijk is om bij in te nemen.

Voor jou specifiek: Bestel het NS Flex met het DalVoordeel of WeekendVoordeel en wijzig het abonnement binnen 1 maand naar alleen NS Flex, zodat het proces om een Basis abonnement te krijgen helemaal is doorlopen.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Hallo Chrismaroud en welkom bij de NS Community.

Hele terechte vragen die je hier stelt en wat leuk dat je NS Flex wilt uitproberen! Ik ga je zo goed mogelijk proberen antwoord te geven op jouw vragen.
Als het goed is kun je overstappen naar NS Flex Basis, waarbij je niet per se een abonnement bij hoeft af te sluiten. Wanneer je jouw OV-chipkaartnummer invoert, werkt de knop 'verder met bestellen' dan ook niet?
Daarnaast gaat jouw NS Flex abonnement in per de dag dat je deze bestelt. De reden daarvoor is dat wij dan snel jouw (oude) abonnement kunnen opzeggen en geen wachtrij creeëren met verzoeken in de toekomst, omdat dit in de huidige staat nog niet wenselijk is. Mogelijk gaan we dit in de toekomst wel toepassen. Jouw ingangsdatum zul je dus moeten kiezen op de dag zelf.

Laat mij vooral weten of het lukt, want ik help je graag verder!
Beste Thomas,

Bedankt voor je snelle antwoord!

De schermen zijn helaas in tegenovergestelde volgorde als mijn screenshots. Eerst moet je het gewenste abonnement kiezen, en daarna pas kun je je OV-chipkaart gegevens invullen. Kortom, je komt daar pas nadat je een abonnement hebt gekozen. Is er een andere link wellicht om over te stappen naar NS Flex basis (dus zonder abonnement)?
Reputatie 7
Ik ben het voor je aan het uitzoeken! Ik kom zo bij je terug 🙂
Reputatie 7
Het is mogelijk om NS Flex Basis te bestellen (geen abonnement, puur reizen op rekening) via deze weg:

Onderaan (na het kiezen voor Direct Bestellen rechts bij de banner) bij het bestellen kun je kiezen voor 'Selecteer een ander NS Flex abonnement' waarbij de optie Basis wordt getoond bovenin.
Ik heb alleen de link uit het emailtje. Ik zie nergens in mijn NS dashboard de optie om over te stappen naar NS Flex (?).
Reputatie 7
Staat in de weergave die jij als screenshot meestuurt geen optie voor Basis bovenin aangegeven? Daar staat namelijk een prijs van €0,- bij als het goed is. Zou je mij ook een privébericht kunnen sturen met jouw voorletters, achternaam, geboortedatum, e-mailadres, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer? Dan ga ik eens voor je aan de slag.
Badge +3
... heb mijn reactie/vraag verplaatst naar het hoofdtopic
Reputatie 7
@Chrismaroud Ik heb via de organisatie terugkoppeling gekregen met het volgende antwoord:
NS Flex Basis is in deze fase van de uitrol van het product nog niet beschikbaar voor nieuwe overstappers. De enige optie is om over te stappen naar een kortingsabonnement met NS Flex, zodat er ook een IBAN-controle kan worden uitgevoerd voor de betaling. Wat wél mogelijk is, is dat het abonnement na 1 maand kan worden teruggezet naar NS Flex Basis zónder abonnement. Zodra de uitrol van NS Flex voor iedereen (zonder maximum) plaatsvindt, zal NS Flex Basis worden aangeboden met een eenmalige €10,- administratiekosten, waardoor de IBANcontrole wel plaatsvindt en een abonnement daarbij niet noodzakelijk is om bij in te nemen.

Voor jou specifiek: Bestel het NS Flex met het DalVoordeel of WeekendVoordeel en wijzig het abonnement binnen 1 maand naar alleen NS Flex, zodat het proces om een Basis abonnement te krijgen helemaal is doorlopen.
Voor jou specifiek: Bestel het NS Flex met het DalVoordeel of WeekendVoordeel en wijzig het abonnement na 1 maand naar alleen NS Flex, zodat het proces helemaal is doorlopen.
@Thomas NS , volgens mij bedoelde je dit te zeggen:

"Voor jou specifiek: Bestel het NS Flex met het DalVoordeel of WeekendVoordeel en wijzig het abonnement binnen 1 maand naar alleen NS Flex, zodra het proces helemaal is doorlopen."
Je hebt inderdaad gelijk in het na -> binnen, maar het zodat klopt wel, in de context dat er met 'het proces' bedoelt wordt om een NS Flex Basis abonnement te krijgen. :)

Ik heb het bericht van Thomas iets aangepast om het te verduidelijken!
Uitstekend, ik ga aan de slag, bedankt!
Graag gedaan Chrismaroud. Als er nog onduidelijkheden zijn dan horen we dat graag!
Ik heb het advies gevolgd en NS Flex met DalVoordeel besteld. Bij de laatste stap werd ik doorverwezen naar iDeal maar na het succesvol afronden van de betaling kwam ik weer terug bij de 1e pagina voor het aanvragen van NS Flex. Ik dacht dat het misschien een glitch was, echter na alles opnieuw in te vullen kwam ik wederom uit bij een nieuwe transactie met iDeal.

Ik heb mijn inbox in de gaten gehouden voor een eventuele bevestiging email maar die is niet gekomen. Ook op mijnNS lijkt het NS Flex niet geactiveerd te zijn. Het bedrag wat ik betaald heb per iDeal voor de eerste maand (€5) is wél afgeschreven van mijn rekening om 11:43 vanmorgen.

Wat nu?
Badge +3
Bevestiginsmails kunnen soms wat langer duren, of komen -met name bij Gmail- soms in een updates/promotions/reclame/spam map terecht.

Hou die dus ook in de gaten, en eventueel later ook pas te zien in Mijn NS, want daarover las ik iets, maar daar stond dat het maximaal een uur zou duren... 🤔
Ik heb inderdaad vanmorgen de bevestiging gekregen; ik ben het niet meer gewend om 24 uur te wachten op een bevestiging 🙂

Reageer