beantwoord

NS rekent verkeerd tarief, verzoek tot correctie

• 16 november 2018
  • 6 reacties
  • 320 Bekeken

Reputatie 4
Beste NS,

Ik heb een Dal Vrij 1e klas abonnement, ik heb bij u geinformeerd hoe ik in de spits 2e klas tarief betaal.

U heeft mij geinformeerd: "Je Dal Vrij kost dan maandelijks € 130,00 en je mag hiervoor in de Daluren 1e klas reizen. [..]. Buiten de daluren, in de spits dus, reis je 2e klas tenzij je tijdens de reis een upgrade aanschaft voor de 1e klas." Te lezen:

en toen ik een verduidelijking vroeg kreeg ik het antwoord: "Nee, andersom. Bij de Vrij abonnementen reis je buiten je vrije periode altijd 2e klas. Er is namelijk geen mogelijkheid om Reizen op Rekening 1e klas aan te vragen. Kosten buiten je vaste product zijn altijd 2e klas." Te lezen:

Nu heb ik een paar keer buiten de daluren gereisd, op basis van de informatie die ik heb ontvangen verwacht ik hiervoor de 2e klas prijs te betalen.

Vandaag kijk ik naar mijn rekening overzicht en ik zie dat de NS 1e klas tarief heeft gerekend voor die reizen. Dat is niet de afspraak NS.

Op welke manier kan een correctie uitgevoerd worden, zodat ik de 2e klas tarief betaal?

Hoe betaal ik in de toekomst een 2e klas tarief wanneer ik in de spits 2e klas reis?
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 november 2018, 11:03

Hmm, dat lijkt inderdaad niet helemaal goed te gaan. Ik wil je in elk geval aanraden om de tip van Tochjo op te volgen 🙂. Wat betreft het aanvragen van een correctie op de in rekening gebrachte bedragen kan je ons het beste een bericht sturen via Facebook, Twitter, Chat of telefonisch contact opnemen via 030-7515155 (lokaal tarief, menu optie 2 -3).
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Ja ik reis weer 2e klas in de spitsuren (wat de bedoeling is), er is een correctie toegezegd. De chat is geen aanrader, waarom komen medewerkers altijd zo amateuristisch over? Geen tijd om mee te denken? Als ze 13 minuten nemen om een gesprek voort te zetten zijn ze wat aan het doen? Ook dat er meerdere medewerkers antwoord geven zonder zich voor te stellen vind ik raar. Ontzettend onpersoonlijk is het zeker.
Badge +3
Tochjo heeft gelijk! Het schuifje in je Mijn NS 'dashboard' geeft je reisklasse aan buiten je afkochte periode, en kan je per reis, tot een bepaalde datum of zolang je wilt te allen tijde wijzigen.

Dat staat totaal los van je reizen die beginnen in de Daluren (die altijd 1e klas zijn totdat je je abonnement wijzigt).
Spijtig dat niet alles naar wens is verlopen. Begrijp ik nou goed dat er wel een correctie is doorgevoerd?
Reputatie 4
Wat een klantenservice. Ik heb 1,5 uur met verschillende medewerkers in 1 chat gezeten, wat een langgerekt proces. Na wat botte opmerkingen van de medewerkers ("Dat begrijp ik, echter kun je het in de gehele factuur terugvinden, dat je eerste klas reist, zowel in de spits alsmede buiten de spits.") en een strenge reactie van mijn kant ("Mag ik dan klantenservice verwachten?") lijkt het erop dat er een correctie zal plaatsvinden op de twee reizen. Geen fijne ervaring.
Hmm, dat lijkt inderdaad niet helemaal goed te gaan. Ik wil je in elk geval aanraden om de tip van Tochjo op te volgen 🙂. Wat betreft het aanvragen van een correctie op de in rekening gebrachte bedragen kan je ons het beste een bericht sturen via Facebook, Twitter, Chat of telefonisch contact opnemen via 030-7515155 (lokaal tarief, menu optie 2 -3).
Badge +3
Hoe betaal ik in de toekomst een 2e klas tarief wanneer ik in de spits 2e klas reis?
Kies in Mijn NS op het Dashboard bij Mijn reisklasse voor 2e klas.

Reageer