beantwoord

Nsflex niet zichtbaar in ov app?

• 12 april 2019
  • 12 reacties
  • 485 Bekeken

Vandaag heb ik mijn ov kaart binnen en ns flex plus weekend vrij besteld. Alle stappen netjes doorlopen en mail gehad. Naar station geweest en ns flex geactiveerd.

Toch staat op de ovapp dat er geen abonnementen op mijn kaart staan? De kaart is actief.
Op mijn ns staat het ook niet duidelijk.

Duurt het even voor de app het weergeeft of moet ik iets anders doen? Na een uur gaf de app het nog steeds niet aan
icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 april 2019, 21:51

Hallo Ewerkman1 en welkom bij de NS Community.

Ik ben erg benieuwd welke app je precies bedoelt. Wanneer je in de NS Reisplanner Xtra app zit kun je inloggen in je Mijn NS account en daar zou je abonnement gewoon zichtbaar moeten zijn. In je reishistorie kan dit een paar dagen duren voordat je ├╝berhaupt reishistorie ziet.
Bekijk origineel

12 reacties

Hallo Ewerkman1 en welkom bij de NS Community.

Ik ben erg benieuwd welke app je precies bedoelt. Wanneer je in de NS Reisplanner Xtra app zit kun je inloggen in je Mijn NS account en daar zou je abonnement gewoon zichtbaar moeten zijn. In je reishistorie kan dit een paar dagen duren voordat je ├╝berhaupt reishistorie ziet.
De ov chipkaart app. Nu staat het er opeens wel. Ik heb de ns app maar er is dus nog een andere? Ns xtra?
Onze App heet officieel de NS Reisplanner Xtra app. Er zijn er geen andere apps.
Reputatie 4
Er is ook nog een app van ov-chipkaart.nl (tls), hier kun je dus ook je reishistorie bekijken en evt je kaart blokkeren en vervangen, of de kaart vernieuwen als die bijna verlopen is.

Soms duurt het even voordat het zichtbaar is. Het moet namelijk nog doorgegeven worden. Staat het er nu wel bij?
Badge +3
Onze App heet officieel de NS Reisplanner Xtra app. Er zijn er geen andere apps.
Dat is de oude naam. Tegenwoordig heet de app gewoon NS.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ns.android.activity
Ik heb exact het zelfde probleem.. Is het intussen verholpen bij jou en zo ja, hoe?
Badge +3
Je bedoelt dat je in de NS app niet kunt zien welk Flex abonnement je hebt? Dat klopt.

Je kunt wel via het menu Meer - Mijn NS van alles inzien over je transacties en zo maar niets wijzigen, dat moet via de Mijn NS website.

Het ziet er soms wat suf uit.. maar op je (maand)factuur klopt het uiteindelijk wel..

De app van OV-chipkaart kan weinig met Flex, behalve je in/uitchecks tonen zonder prijs uiteraard, want die weten niet welk NS Flex abonnement je hebt (privacy).
Ik zie dat Robert B je al een goede suggestie heeft gegeven, Remyslot. Kom je er daarmee uit?
Reputatie 2
Je bedoelt dat je in de NS app niet kunt zien welk Flex abonnement je hebt? Dat klopt.

Je kunt wel via het menu Meer - Mijn NS van alles inzien over je transacties en zo maar niets wijzigen, dat moet via de Mijn NS website.

Ik vraag mij af waarom je op je mobiel niet via NS app niets mag wijzigen, maar wel op dezelfde mobiel via een browser mag wijzigen???

De app van OV-chipkaart kan weinig met Flex, behalve je in/uitchecks tonen zonder prijs uiteraard, want die weten niet welk NS Flex abonnement je hebt (privacy).

@Robert B

Ja, die is wel zichtbaar. Net overgestapt op Dal Vrij 1e klas, maar OV-app toont nog de oude NS-flex abonnement. Straks zal ik de juiste abonnementsvorm vast te zien krijgen.

Klik op Kaartinformatie in OV-app en je ziet meteen op de eerste regel achter de tekst "kaartnaam" het soort abonnement: NS Flex (...abonnement...)

Nog geen e-mail ontvangen dat ik omgeschakeld ben. Wel dat het factuurbedrag is aangepast. Niet voor de hele maand vanaf nu, maar een deel van de kosten tot 14 september. Dacht dat het meteen van 10e tot 10e zou gaan lopen. Blijkbaar niet.

Jammer dat het in je eigen NS-app niet te zien is welk abonnement je hebt.
Reputatie 2
Ja, die is wel zichtbaar. Net overgestapt op Dal Vrij 1e klas, maar OV-app toont nog de oude NS-flex abonnement. Straks zal ik de juiste abonnementsvorm vast te zien krijgen.

Klik op Kaartinformatie in OV-app en je ziet meteen op de eerste regel achter de tekst "kaartnaam" het soort abonnement: NS Flex (...abonnement...)

Ik moet mezelf corrigeren. Toen ik even op de website van OV-chipkaart kwam, zag ik pas dat je de kaartnaam zelf kan invullen. 😳 Niet zij, maar wij bepalen onze omschrijving.

Sorry, want tot nu toe gebruikte ik steeds de appversie ervan en was het compleet vergeten dat het van mij afkomstig was.

Ook hier vraag ik mij nog steeds af waarom je voor sommige zaken uitsluitend op de website terecht kunt. Immers, de app is persoonlijk (net als jouw info op de website). Daarom snap ik dit niet.
Badge +3
Sommige functionaliteit is simpelweg nog niet in de app beschikbaar gemaakt. Ik verwacht dat naarmate de ontwikkeling van NS Flex vordert, er meer mogelijk zal worden via de app. Het kunnen wisselen van klasse is bijvoorbeeld ook pas een aantal maanden geleden toegevoegd.
Reputatie 2
Sommige functionaliteit is simpelweg nog niet in de app beschikbaar gemaakt. Ik verwacht dat naarmate de ontwikkeling van NS Flex vordert, er meer mogelijk zal worden via de app. Het kunnen wisselen van klasse is bijvoorbeeld ook pas een aantal maanden geleden toegevoegd.

Aha, da's duidelijk. Thanks, @Tochjo

Reageer