beantwoord

Omzetten klaswissel

  • 13 September 2023
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Vraagje; Ik heb altijd 1e klas gereisd en heb een tijdje terug mijn abonnement omgezet naar 2e klas. Nu zou ik hem graag weer terug willen omzetten naar 1e klas maar dat lukt niet omdat ik maar 1 keer per maand mijn abonnement kan wijzigen. Hoe kan ik alsnog deze klas wissel zo snel mogelijk omzetten? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 September 2023, 10:36

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

U zou hierover rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice. Een wijziging naar een duurder abonnement willen ze in het algemeen wel doorvoeren binnen een maand na de vorige wijziging, al zouden ze uw verzoek kunnen afwijzen.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Mocht de klantenservice uw verzoek afwijzen, dan kunt u in Mijn NS nog een klassewissel instellen. U betaalt dan per reis een bedrag extra (70 procent van de ritprijs vol tarief tweede klas, eventueel met 20 of 40 procent korting afhankelijk van het tijdstip en het abonnement). Dat kan al snel duurder uitpakken dan het prijsverschil tussen een abonnement voor de eerste klas en voor de tweede klas, maar u kunt dan wel eerste klas reizen.

Reageer