beantwoord

Onbeperkt altijd dalvrij, niet onbeperkt ?

• 4 november 2019
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Hoi

4 oktober een altijd dal vrij abbo gekocht. Eerst gecheckt hier , kosten p.m. 106 euro. Dit bedrag is begin okt betaald voor reizen voor maand oktober.  Nu krijg ik vandaag een melding dat er 99.96 euro wordt afgeschreven rond 4 nov.  Hoezo dat? Betaal ik 2x voor de maand oktober? Mijn maandbedrag is al betaald.. dan zijn de kosten voor het abbo toch dubbel ? Bij check zie ik bij kosten overal 0.00 staan omdat ik niet buiten de daluren reis.. 

Help !

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 november 2019, 21:54

Was je voorheen in het bezit van een klassiek abonnement of had je nog een saldo op je OV-chipkaart staan? Deze bedragen worden bij de volgende factuur in mindering gebracht. Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice om het uit te laten zoeken.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De abonnementskosten worden altijd vooraf betaald. Rond 4 november zullen dus de abonnementskosten voor november worden afgeschreven.

Waarom het bedrag dan € 99,96 i.p.v. € 106 is, weet ik niet. Kreeg je nog ergens geld voor terug? In Mijn NS kun je de factuur bekijken, daar staat alles gedetailleerd op.

Was je voorheen in het bezit van een klassiek abonnement of had je nog een saldo op je OV-chipkaart staan? Deze bedragen worden bij de volgende factuur in mindering gebracht. Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice om het uit te laten zoeken.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom het bedrag dan € 99,96 i.p.v. € 106 is, weet ik niet. Kreeg je nog ergens geld voor terug? In Mijn NS kun je de factuur bekijken, daar staat alles gedetailleerd op.

Misschien restitutie van saldo van OV-chipkaart bij NS Flex.

Wat Erryt zegt dus :laughing:

Nee, reisde voorheen niet met de trein. Maar betaal nu dus 2x voor de maand oktober? Dat is toch gek... er is al 106 euro afgeschreven. 

Reputatie 7
Badge +3

4 oktober heb je vooruit betaald voor de abonnementskosten van oktober,  4 november betaal je vooruit voor november, en zo ga je 4 december vooruit betalen voor december. 

Eventuele reiskosten die je hebt worden achteraf berekend, reiskosten gemaakt in oktober worden 4 november achteraf berekend, samen met de vooruitbetaalde abonnementskosten voor november.

Ik begrijp alleen net als mrfreeze niet waarom je voor november maar €99,96 betaalt ipv €106 maar de specificatie hiervan kun je terug vinden in je MijnNS account onder facturen. Daar zie je precies voor welke periode je welk bedrag betaalt. Het is dus verstandig om dat even te bekijken. Zie je daar iets wat niet klopt dan kun je contact opnemen met de klantenservice.

Reageer