beantwoord

ongeldige uuid

• 2 januari 2020
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

Ik wil vergeten uitcheck aanvinken voor mijn flex kaart, maar krijg de mededeling dat dit niet mogelijk is in verband met ‘ ongeldige uuid voor deze kaart’ . Wat betekent dit en hoe kan dit verholpen worden?

icon

Beste antwoord door Henk_NL 3 januari 2020, 12:12

Een UUID is in feite niks meer dan een uniek nummertje ergens voor. Lijkt me inderdaad iets om even aan Mlab voor te leggen via de feedback-optie of app@ns.nl. Misschien dat opnieuw inloggen/toevoegen al helpt?

Bekijk origineel

7 reacties

Is het een gemiste check met NS? Dan dient onze klantenservice die even recht te zetten voor je. Je kan daarom het beste met hen contact opnemen. :)

Ik bedoel de popup mededeling in de app; zie afbeelding

Dit is echt aliën voor mij; https://nl.wikipedia.org/wiki/Universally_unique_identifier. Heb je nog wel de optie voor feedback/support in de app? Dan zou ik hen om hulp vragen! Of je zou kunnen wachten tot Danny of Stijn weer dienst hebben, die zijn wat technischer ingesteld dan ik. Danny heeft vanavond al dienst. :)

Een UUID is in feite niks meer dan een uniek nummertje ergens voor. Lijkt me inderdaad iets om even aan Mlab voor te leggen via de feedback-optie of app@ns.nl. Misschien dat opnieuw inloggen/toevoegen al helpt?

Mag ik je vragen of de kaart vrij nieuw is? Nieuwe willen wel eens op zich laten wachten voor ze bij NS systemen volledig bekend zijn.

Badge +3

De app volledig updaten (of verwijderen/installeren) wil ook nog wel eens helpen.

Er waren al eerder issues met velden die bijv. eerst ‘text’ waren maar daarna een ‘date’ formaat eisten (of andersom).

Met oudere opgeslagen reizen (in het oude formaat) ging het dan natuurlijk helemaal mis.

Die moest je dan verwijderen (door de hele app en/of opgeslagen data te verwijderen was nog het ‘handigst’) en dan opnieuw plannen.

@johndietz is het inmiddels gelukt?

Reageer