beantwoord

Onjuiste factuur en slechte klachtenservice

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS,
Begin januari begonnen met mijn nieuwe baan, heel leuk! Daarvoor moet ik een eindje reizen namelijk van zwolle naar zeist, soms naar utrecht en soms amersfoort. Nu is het zo dat mij is verteld door NS telefonische Klantenservice dat ik in aanmerking kom voor de NS Flex reizen op rekening. Deze beste mevrouw vertelde mij dat ik voor 340,- onbeperkt kan reizen met trein, metro, tram en alle bussen. Dus ik ben samen met mevrouw de bestelling doorgelopen en alles was goed.
Totdat ik vandaag mijn factuur binnen kreeg. De 7e februari word er 433,- van mijn rekening gehaald tot mijn stomme verbazing! Ik was hiervan geschrokken en besloot contact op te nemen met de NS Klantenservice. Na een tijd in de wacht te hebben gestaan heb ik het bovenstaande verhaal uitgelegd en gevraagd waarom ik opeens 100,- meer moet betalen dan afgesproken? De jongedame aan de telefoon legt mij uit dat de syntus bus niet is inbegrepen in het abonnement (?!). Ik leg uit dat ik dit raar vind omdat mij is verteld dat ik voor 340,- onbeperkt met alles kan reizen. En de jongedame heeft uitgezocht waar dit vermeld staat maar het schijnt dat je tijdens de bestelling van de NS Flex opties kan aanklikken. Ik vertel dat ik de bestelling telefonisch heb gedaan en dat dit mij niet is verteld! En of dit nog gewijzigd kan worden? Volgens de jongedame en ik citeer: ''Moet je maar even naar mijn NS gaan en kijken of je nog wat kan wijzigen''. Dus ik zeg: ''dit is toch slechte service? ik weet niet hoe dit allemaal moet?'' de jongedame vertelde mij dat zij het ook niet weet en mij een prettige dag wenst en vervolgens is de verbinding verbroken!!
Hierop werd ik best boos van frustratie en de slechte service en geschrokken van de factuur. Ik besloot om nog eens te bellen om een klacht in te dienen. De meneer die ik aan de telefoon had vertelde mij dat de klacht wel ernstig klinkt en ik maar via een brief een klacht moest indienen. Want telefonisch wordt mijn klacht niet behandeld (hoogstwaarschijnlijk). Waarop ik zei: elke klacht die binnenkomt zou serieus moeten worden behandeld toch?! En daarnaast zou mijn brief niet op tijd binnenkomen vanwege de factuur! De jongeman zei klopt maar wordt waarschijnlijk niet gedaan en kon mij niet verder helpen en gesprek werd beindigt.
Nou beste NS, nu snap je wel dat ik best boos ben en graag wil dat dit wordt opgelost.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 februari 2019, 17:17

Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen, dus ga ervan uit dat er verder geen hulp nodig is.

Voor de meelezers: Zoals jnn28 in haar oorspronkelijke bericht zelf al aangaf leveren NS Flex abonnementen geen korting of vrij reizen bij bus, tram en metro reizen. Met een NS Flex abonnement worden deze reizen wel meegenomen op de maandelijkse factuur die wij leveren, maar deze reizen zullen allen op vol tarief zijn. Het is wel de bedoeling om abonnementen te gaan leveren waarbij dit inbegrepen is, maar wanneer deze komen en hoe dit in zijn werk gaat is op dit moment nog niet bekend.

Over de afhandeling van de klacht van jnn28 kan ik helaas niet inhoudelijk ingaan gezien ik geen inzage heb gekregen in haar gegevens. Voor klachten kan er altijd contact op genomen worden met onze Klantenservice.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Je bent verkeerd geïnformeerd bij de aanschaf van Flex. Ik neem aan dat je de Altijd Vrij variant hebt. Die kostte in 2018 nog €334,- per maand, maar per 1 januari €347,-

Hiermee reis je onbeperkt met alle treinen in Nederland (uitgezonderd Thalys, en toeslag nodig voor de IC direct tussen Schiphol en Rotterdam), en in bus, tram en metro op rekening maar gewoon op vol tarief met elke maand een gespecificeerde factuur.

Bij een (klassiek) Altijd Vrij jaarabonnement (€346,- per maand) kan je wel een BTM supplement toevoegen voor vrij reizen met bus, tram en metro. Dat kost €58,70 per maand extra en vormt dan het OV Vrij abonnement. Voor Flex is dit helaas niet beschikbaar.

Je zou bij Syntus kunnen informeren naar een (goedkoop) busabonnement, maar ik zou dat niet op dezelfde kaart als Flex zetten want dat gaat lang niet altijd goed samen.
Goedemiddag jnn28 en welkom bij de NS Community!

Wat ontzettend jammer om te lezen dat je inderdaad verkeerde informatie hebt gekregen. Zoals Robert B al aangeeft hebben we (nog) geen bus-, tram- of metrodekking binnen de NS Flex abonnementen. Ik vind het erg vervelend dat je dit wel zo is aangegeven. Ik wil graag met je meekijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres?
Update: Ik heb helaas nog geen privébericht ontvangen. @jnn28 wil je alsnog dat ik even mee kijk?
Update: Ik heb nog steeds geen privébericht ontvangen, dus ga ervan uit dat er verder geen hulp nodig is.

Voor de meelezers: Zoals jnn28 in haar oorspronkelijke bericht zelf al aangaf leveren NS Flex abonnementen geen korting of vrij reizen bij bus, tram en metro reizen. Met een NS Flex abonnement worden deze reizen wel meegenomen op de maandelijkse factuur die wij leveren, maar deze reizen zullen allen op vol tarief zijn. Het is wel de bedoeling om abonnementen te gaan leveren waarbij dit inbegrepen is, maar wanneer deze komen en hoe dit in zijn werk gaat is op dit moment nog niet bekend.

Over de afhandeling van de klacht van jnn28 kan ik helaas niet inhoudelijk ingaan gezien ik geen inzage heb gekregen in haar gegevens. Voor klachten kan er altijd contact op genomen worden met onze Klantenservice.

Reageer