onnodige mail

• 22 augustus 2021
  • 8 reacties
  • 228 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ok. Ik heb dus een kaart waarmee ik in het weekend gratis kan reizen. Maar als ik dat doe stuurt de NS een ‘factuur’ van nul euro. AUB stop daarmee. 

8 reacties

Badge +3

Als u een abonnement hebt waarmee u in het weekend gratis kunt reizen, dan zou NS u facturen moeten sturen met daarop de abonnementskosten.

Of hebt u nu een studentenreisproduct waarmee u gratis mag reizen in het weekend en ook nog NS Flex? In dat geval moet u NS Flex laten beëindigen via de klantenservice, want die twee zijn niet op één kaart te combineren. U kunt dan te maken krijgen met extra kosten, bijvoorbeeld omdat eventuele korting op werkdagen niet goed verrekend wordt.

Mocht dat laatste het geval zijn: rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Merk op dat u na het beëindigen van NS Flex dit nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt NS Flex niet beëindigd.

Reputatie 6

Ik denk dat je analyse compleet juist is. Top antwoord bij zo weinig informatie.

Reputatie 6
Badge

Bij al die studentenvragen vraag ik me (was wel heel lang geleden student-nog voordat het weekendretour werd uitgevonden) toch af of men niet van studerenden mag verwachten dat ze zelfstandig wat tekst-die nogal voor de hand ligt, de site- doornemen en aan problem solving doen.

Hoewel je onderhand ook wel een academische ervaringsgraad nodig hebt om alle ins&outs van het uitermate gecompliceerde tarievenhuis van NS en OV te doorgronden. Hoewel in het verleden-toen die er nogal volop waren-loketpersoneel-ook bij busINfo-vaak ook al heel goed wisten wat de gemiddelde klager was overkomen. (bus kwam niet? laatste bus v.d. dag zeker-die willen gauwgauw naar huis)

Badge +3

.

Ok op deze, stop met al die nul euro mails kreeg ik 6 mails van de NS in mijn spambox, een prive-bericht en een antwoord waar ik niks mee kan. Geloof niet dat de boodschap is overgekomen.

Reputatie 7
Badge +4

NS zal het niet veranderen als u het vraagt.  Het is een geautomatiseerd systeem en dit soort uitzonderingen zullen niet worden geïmplementeerd.

Ik zou trouwens willen dat al mijn rekeningen 0 euro waren, ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Wij kregen laatst een brief van UPS dat we nog een correctie moesten bijbetalen over de kosten die we hadden moeten betalen voor een pakketje van buiten de EU. Kosten €0,04. Die 4 cent heb ik met een grote grijns op mijn gezicht overgemaakt aan UPS. We hadden het ook kunnen negeren en gaan zitten wachten op aanmaningen met rente over het uitstaande bedrag.

Zo werkt dat in de wereld van de geautomatiseerde systemen. Daar kunnen we ons heel erg druk over maken. Ik raad aan om dat vooral niet te doen.

Badge +3

Haha, over geautomatiseerde mails gesproken. Bij verlopen van een persoonlijke ov-chipkaart krijg je het saldo terug van TLS/OV-chipkaart (met een e-mail ter info).

Maar een kaart mag €4 in de min komen dus bij negatief saldo op een verlopen kaart krijg je zo’n mail ook! Maar die mag je dus gewoon negeren wist men te vertellen.

Als je meer dan eens per maand zo’n mailtje over een nulfactuur van NS krijgt zou ik inderdaad even de Klantenservice vragen waarom dat is, en of ze daarmee kunnen stoppen.

Reageer