beantwoord

Ontbrekende informatie voor transactieoverzicht OV-chipkaart voor belastingdienst

• 10 januari 2019
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

Beste NS Community,
Kan mij iemand vertellen hoe het kan dat ik mijn "gewone" transactie-overzicht voor de belastingdienst niet meer kan maken? Sinds ik op de NS-flex ben overgestapt kan ik zelf mijn persoonlijke van de zakelijke reizen niet meer scheiden. Dat betekent dat ik de bedragen voor mijn boekhouding allemaal zelf handmatig moet splitsen.Het liefst wil ik in de nabije toekomst weer alle ritten als vanouds op de OV-chip-website met de bijbehorende bedragen aanpassen.
Indien de NS dat niet mogelijk maakt wat is het alternatief om de gemaakte ritten met de juiste bedragen te kunnen zien en voor de belastingdienst te declareren?
icon

Beste antwoord door Tochjo 10 januari 2019, 19:59

Reizigers met NS Flex kunnen een transactieoverzicht maken in Mijn NS bij Reishistorie. Daar kan elke reis afzonderlijk worden geselecteerd, ook reizen gemaakt bij andere vervoerders, en vervolgens een overzicht worden gedownload van alle geselecteerde transacties. Op het overzicht staat dan ook bij elke rit de juiste ritprijs vermeld.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Nor_Man en welkom bij de NS Community.

Ik begrijp dat je de factuur wilt uitsplitsen en daarbij zelf wilt kunnen kiezen welke kosten je bij de belastingdienst aandraagt? Ik ben redelijk bekend met NS Flex maar weet niet of je de mogelijkheid hebt om je factuur te splitsen. Je hebt natuurlijk wel de optie om de huidige factuur te gebruiken en een deel van de kosten weg te halen via bijvoorbeeld paint. Ik kan me echter voorstellen dat dit teveel werk voor je is. Je kunt ook ervoor kiezen om op 2 kaarten te reizen, 1 zakelijk en 1 privé. Ik ga je situatie wel even aankaarten en kijken of ik hier een goede oplossing voor kan vinden. Ik kom bij je terug.
Badge +3
Reizigers met NS Flex kunnen een transactieoverzicht maken in Mijn NS bij Reishistorie. Daar kan elke reis afzonderlijk worden geselecteerd, ook reizen gemaakt bij andere vervoerders, en vervolgens een overzicht worden gedownload van alle geselecteerde transacties. Op het overzicht staat dan ook bij elke rit de juiste ritprijs vermeld.
Bedankt voor de informatie, Tochjo. Dat wist ik niet. @Nor_Man kun je hiermee uit de voeten?
Ja, Ik heb het net gezien en het werkt. heel fijn. Bedankt voor alle hulp.

Reageer