beantwoord

Onterecht bedrag op factuur voor stallen fiets

• 4 december 2019
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Ik reis nu een tijdje met NS Flex en doorgaans ondervind ik geen problemen, maar op de factuur van afgelopen maand lijkt er iets behoorlijk mis te gaan met de kosten voor de fietsenstalling in Maarssen, waar ik mijn fiets de eerste 24 uur gratis kan stallen.

Nu heb ik de afgelopen maand mijn fiets nooit langer dan 24 uur gestald, maar volgens het overzicht heb ik mijn fiets gestald van 10-11-2019 13:22:49 tot 16-11-2019 10:23:44, waarvoor 2,50 in rekening is gebracht en vervolgens van 16-11-2019 10:23:44 tot 26-11-2019 19:12:39, waarvoor 5 euro in rekening is gebracht.

Er mist op de een of andere manier een check-uit op 10 november 's avonds laat, maar wat vreemder is, is dat mijn volgende check-in op 16 november 's ochtends vroeg als check-uit is geregistreerd. Ik ben bang dat volgens het systeem mijn fiets (die gewoon in de achtertuin staat) op dit moment in de stalling zou staan. Het lijkt er op dat als ik de stalling de volgende keer weer in rijdt er weer een veelvoud van €0,50 op de factuur wordt geboekt. Dat begint langzamerhand een duur grapje te worden, voor een service die ik niet gebruik.

Ik vind het vreemd dat dit kan (ik heb op 10 november netjes uitgecheckt en daarnaast vreemd dat er geen in- en uitcheckzijde aan de poortjes lijkt te zitten?) en ik vind het ook vervelend dat deze kosten nu achteraf in rekening gebracht worden. Dat vind ik toch het grootste nadeel aan NS Flex, want nu kom ik pas na bijna een maand achter deze fout.

Wat kan ik doen om uit deze cyclus te komen?

icon

Beste antwoord door Emma NS 4 december 2019, 14:56

Helemaal waterdicht is NS Flex nog niet nee, dat is super jammer. Ik heb helaas momenteel meerdere 'cases’, zoals ik dat noem, lopen in verband met gecompliceerde NS Flex zaken. Wat jij kunt doen is onze klantenservice een bericht sturen en aangeven dat er bedragen niet kloppen op je factuur. De medewerker van de klantenservice zal dan een credit aanmaken, waardoor je een eerstvolgende factuur minder betaald. Let er goed op dat je correct in- en uit blijft checken. Gebeurt dit niet goed, dan zal het systeem een automatische check-in of check-uit registreren waardoor je (soms) duurder uit bent. Dit is natuurlijk zonde. Mocht het een keer voorkomen dat ons systeem een fout maakt, komen we je natuurlijk tegemoet! Zou je mij even willen laten weten hoe het gesprek met de klantenservice is verlopen? 

Tips van andere forumleden om dit te voorkomen lees ik graag! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Inmiddels heeft de stad Antwerpen het idee opgevat om het pishok… heu… de fietsenstalling onder Antwerpen Centraal betalend te maken.

De Fietsersbond heeft uit Nederland het goede idee gevonden om de eerste 24 uur dan toch gratis te laten zijn. Nu ben ik dus heel benieuwd wat die voor betaalsysteem gaan invoeren.

Ik lees dus graag mee over fratsen met matten.

Ik heb contact gehad met de klantenservice en er wordt als het goed is €7,50 terug geboekt op mijn volgende factuur. Vermoedelijk kan ik pas over een maand op de volgende factuur zien of dat daadwerkelijk gebeurd is. Of het probleem daarmee verholpen is weet ik niet, want het lijkt het er op dat het systeem mijn fiets nog steeds als “in de stalling” geregistreerd heeft staan.

Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat er meer mensen zijn met dit probleem, bijvoorbeeld deze post elders op het forum. Schijnbaar registreert de "mat” waar je met je wiel op moet staan niet altijd goed dat je de stalling met fiets verlaat.

Helemaal waterdicht is NS Flex nog niet nee, dat is super jammer. Ik heb helaas momenteel meerdere 'cases’, zoals ik dat noem, lopen in verband met gecompliceerde NS Flex zaken. Wat jij kunt doen is onze klantenservice een bericht sturen en aangeven dat er bedragen niet kloppen op je factuur. De medewerker van de klantenservice zal dan een credit aanmaken, waardoor je een eerstvolgende factuur minder betaald. Let er goed op dat je correct in- en uit blijft checken. Gebeurt dit niet goed, dan zal het systeem een automatische check-in of check-uit registreren waardoor je (soms) duurder uit bent. Dit is natuurlijk zonde. Mocht het een keer voorkomen dat ons systeem een fout maakt, komen we je natuurlijk tegemoet! Zou je mij even willen laten weten hoe het gesprek met de klantenservice is verlopen? 

Tips van andere forumleden om dit te voorkomen lees ik graag! 

Reageer