beantwoord

Onterecht correctietarief ivm treinreis gemaakt tegen de reisrichting in

• 27 October 2021
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Ik ben gisterenochtend 26-10-2021 van Amersfoort naar Hilversum gereisd en terug. Gewoon netjes ingecheckt en uitgecheckt. Nu kreeg ik later die dag een email van de NS waarin gezegd werd dat ik een treinreis gemaakt had tegen de reisrichting in. En dat het correctietarief van €50 in rekening gebracht zou worden op de eerst volgende rekening. Het vreemde is dat er rond 17.00 uur gewoon de in en uitcheck vermeld stonden op mijn reishistorie bij Mijn NS en om 18.00 staat er opeens een melding van een correctietarief. Zag dat deze onbegrijpelijke melding bij meer reizigers voorkwam. Iemand enig idee wie ik moet aanspreken om dit te corrigeren.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 October 2021, 10:07

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen wopoja en welkom bij de NS Community!

Het spijt me om te lezen dat dit correctietarief, naar ik begrijp onterecht, is verschenen. Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan even mee kijken met de situatie en het eventueel corrigeren. Deze zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Via chat contact opgenomen met NS zie bericht:

Generated conversation
From: https://www.ns.nl/klantenservice/contact?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral
Date: 27-10-2021

27-10-2021
12:08:20 You: Ik ben gisterenochtend 26-10-2021 van Amersfoort naar Hilversum gereisd en terug. Gewoon netjes ingecheckt en uitgecheckt. Nu kreeg ik later die dag een email van de NS waarin gezegd werd dat ik een treinreis gemaakt had tegen de reisrichting in. En dat het correctietarief van €50 in rekening gebracht zou worden op de eerst volgende rekening. Het vreemde is dat er rond 17.00 uur gewoon de in en uitcheck vermeld stonden op mijn reishistorie bij Mijn NS en om 18.00 staat er opeens een melding van een correctietarief.

12:13:45 Joram: Goedemiddag! Vervelend om te lezen!

12:14:36 Joram: Dankjewel!
12:16:15 Joram: Ik ga een credit nota voor je aanmaken met een bedrag van: € 45,40. Dit is het verschil tussen het correctietarief en de ritprijs.

Het bedrag wordt verwerkt op de volgende factuur. Weet je zo voldoende?
12:16:54 You: Ja vraag me alleen af hoe dit kan ontstaan.
12:17:53 Joram: Waarschijnlijk ergens niet goed ingecheckt.
12:18:12 Joram: Ben je onderweg gecontroleerd door een conducteur?
12:18:39 You: Ja ben smorgens gecontroleerd.
12:19:12 Joram: Ja, waarschijnlijk was er dan een foute incheck en is daarom deze correctie toegepast.
12:19:15 Joram: Weet je zo voldoende?
12:20:39 You: Blijft vreemd want ik heb gewoon ingecheckt en de conducteur heeft ook niets vreemds geconstateerd. Voor nu weet ik genoeg. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

12:20:39 You: Blijft vreemd want ik heb gewoon ingecheckt en de conducteur heeft ook niets vreemds geconstateerd. Voor nu weet ik genoeg. Bedankt.

Ingecheckt in Amersfoort bij het poortje van Connexxion?

Reputatie 7
Badge +3

Als er bij een verkeerd poortje ingecheckt zou zijn, dan had het een correctietarief wegens niet hebben van geldig reisrecht moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou de conducteur ook wel iets gezegd hebben, lijkt me. Ben wel benieuwd naar een screenshot van de reishistorie uit Mijn NS. 

Reageer