beantwoord

Onterechte correctie voor niet uitchecken

Goedendag,

Een tijdje terug ontving ik de mededeling dat een treinreis waarvoor ik niet uitgecheckt zou hebben, gecorrigeerd zou worden op mijn factuur voor NS Flex die maand. Als ik in mijn reishistorie kijk zie ik dat ik wel degelijk heb uitgecheckt voor deze reis. Op een of andere manier staat deze reis dubbel in mijn reishistorie, 1x met geldige uitcheck, en 1x met gecorrigeerde uitcheck. Op mijn factuur van april is deze reis dan ook dubbel in rekening gebracht. Ik zou graag willen weten hoe ik het bedrag van deze onterechte correctie terug kan krijgen. Ik heb hierover al gebeld met de klantenservice maar ik kom er over de telefoon niet uit. Ik voeg daarom hier even mijn reishistorie toe, waarop duidelijk te zien is dat de reis er dubbel op staat. Het lijkt mij vrij logisch dat ik niet op dezelfde tijd 2x dezelfde reis gemaakt kan hebben.
Tevens ben ik ook benieuwd hoe het kan dat er een gemiste uitcheck geregistreerd is? Op het overzicht is te zien dat ik toch echt ben uitgecheckt. Dubbel inchecken (al dan niet per ongeluk) met dezelfde kaart is niet mogelijk toch, op dezelfde tijd?
Alvast dank voor de hulp.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 10 mei 2019, 12:22

Goed dat je contact hierover opneemt.
De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Dan kunnen we direct met je meekijken in het systeem en een aanpassing doen.
Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Laat je weten als het gelukt is?
Bekijk origineel

6 reacties

Goed dat je contact hierover opneemt.
De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Dan kunnen we direct met je meekijken in het systeem en een aanpassing doen.
Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Laat je weten als het gelukt is?
Badge +3
Mya13 heeft al gebeld met de klantenservice en het probleem is toen niet naar tevredenheid opgelost. Ik dacht dat klanten die al eerder op een andere manier contact hadden gehad met de klantenservice via dit forum wel geholpen werden en niet opnieuw werden doorgestuurd. Is dat niet (meer) het geval?
De voorkeur gaat altijd uit naar contact via de andere kanalen als het gaat om klantenservice vragen en handelingen. Ik zal Myra13 willen verzoeken hier eerst nog een ander kanaal voor te kiezen, mocht ze volledig vastlopen dan zijn wij graag de helpende hand.
Ik heb via de chat contact gehad met een medewerker en die heeft ervoor gezorgd dat het bedrag van de gecorrigeerde rit op de volgende factuur verrekend wordt. De belangrijkste vraag is dus inmiddels opgelost.

Mijn 2e vraag blijft echter nog wel staan: hoe heeft dit kunnen gebeuren? Hoe kan het dat er op dezelfde tijd 2x dezelfde rit geregistreerd wordt op mijn kaart? Als dit iets is wat ik zelf per ongeluk fout heb gedaan dan wil ik dat graag weten, zodat ik kan voorkomen dat het nog eens gebeurt.
Fijn dat het bedrag gecorrigeerd is, Myra 🙂

Vraag nummer 2, om eerlijk te zijn, is het me een raadsel. Ik zie in je screenshot bij de 1 wel een vervoerder staan en bij de ander niet. Ook zit er enorm veel verschil in de reistijd. Ik heb het vermoeden dat dit een technische fout van onze kant is geweest. Excuses! Zelf twee keer achter elkaar inchecken resulteert bij de check-in paal namelijk in een melding 'u bent al ingecheckt'.
Reputatie 7
Badge +2
En bij Flex zie je de prijs niet bij het uitchecken, wat dus inhoudt dat je na elke factuur zelf handmatig zult moeten controleren of de prijs van elke reis klopt ...

Reageer