beantwoord

Onverklaarbare factuur voor NS Flex

Hallo,

Ik heb vandaag een factuur gekregen van de NS voor 72,87 met omschrijving 420000591649. Mijn eigen OV kaart heb ik al gecontroleerd en daar zijn geen transacties mee geweest. Wel betaal ik het weekend abonnement van mijn vriendin vanaf mijn rekening. Echter zou dit 35 euro per maand zijn, niet het bovenstaande. Is er een verklaring voor dit bedrag en zouden alle facturen gerelateerd aan een NS account zichtbaar moeten zijn als je inlogt en de kaart koppeld?
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 mei 2019, 22:15

Uit het bedrag van 35 euro dat u noemt, leid ik af dat uw vriendin een NS Flex Weekend Vrij-abonnement heeft. Met NS Flex wordt altijd op rekening gereisd, zowel buiten het weekend in de trein als op elk moment met bus, tram en metro. Het lijkt erop dat uw vriendin de afgelopen maand voor 72,87 − 35 = 47,87 euro aan reiskosten heeft gemaakt door met haar kaart buiten het weekend met de trein te reizen of reizen te maken met bus, tram en metro.

Inderdaad is een gedetailleerde factuur met daarop alle afzonderlijke reizen normaliter te vinden in Mijn NS, bij Facturen.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Uit het bedrag van 35 euro dat u noemt, leid ik af dat uw vriendin een NS Flex Weekend Vrij-abonnement heeft. Met NS Flex wordt altijd op rekening gereisd, zowel buiten het weekend in de trein als op elk moment met bus, tram en metro. Het lijkt erop dat uw vriendin de afgelopen maand voor 72,87 − 35 = 47,87 euro aan reiskosten heeft gemaakt door met haar kaart buiten het weekend met de trein te reizen of reizen te maken met bus, tram en metro.

Inderdaad is een gedetailleerde factuur met daarop alle afzonderlijke reizen normaliter te vinden in Mijn NS, bij Facturen.
Hallo Rob1992 en welkom bij de NS Community.

Zoals Tochjo al aangeeft vermoed ik ook dat het gaat om een NS Flex Weekend Vrij abonnement plus de reistransacties. Ik wil je adviseren je vriendin haar factuur te laten controleren via Mijn NS. Dat geeft je wellicht de informatie waar je naar op zoek bent.

Reageer