beantwoord

Op Factuur Actiekorting 30-10 t/m 30-10

• 19 november 2020
  • 19 reacties
  • 529 Bekeken

Mijn huishoudelijke hulp heeft met de Actie in september een weekendvrij abonnement afgesloten.

op 30 oktober jl heeft zij dit omgezet naar Flex zonder abonnement en € 18,00 terugontvangen. Nu krijgt zij een factuur waarop de volgende post voorkomt.

Actiekorting van 30-10 t/m 30-10 € 3,48.

Voor de duidelijkheid die € 3,48 moet ze dus betalen. Kan iemand uitleggen waar dit over gaat?

icon

Beste antwoord door Robert B 19 november 2020, 12:27

Dan klopt het, Weekend Vrij en de actiekorting worden apart verrekend op de facturen.

Die €18 terug is restitutie voor 18/31 van Weekend Vrij (normale prijs €31) voor de lopende maand vanaf het moment van stoppen (dus 30-10 t/m 16-11).

Maar ze heeft 18 dagen van de lopende maand dan ook geen recht op die €6 actiekorting, en 18/31*6=3,48

Bekijk origineel

19 reacties

Goedemorgen Pingpong. Zou je voor mij kunnen achterhalen wanneer het NS Flex abonnement is ingegaan?

Abonnement is op 17 september 2020 afgesloten.

Badge +3

Dan klopt het, Weekend Vrij en de actiekorting worden apart verrekend op de facturen.

Die €18 terug is restitutie voor 18/31 van Weekend Vrij (normale prijs €31) voor de lopende maand vanaf het moment van stoppen (dus 30-10 t/m 16-11).

Maar ze heeft 18 dagen van de lopende maand dan ook geen recht op die €6 actiekorting, en 18/31*6=3,48

Hi Robert, bedankt voor je antwoord. Ik vindt het helaas weer vrij apart. Ik denk dat hier wel meer vragen over gaan komen. Mensen die dit dit abonnement kochten zien de prijs van € 25,00 en niet de prijs van € 31,00 en dan een korting van € 6,00. Door dit soort kromme facturen te sturen krijgt je dus veel meer vragen dan noodzakelijk. NS had dus m.i. dan gewoon 18/31 * € 25,00 = € 14,52 terug moeten storten.    

Omdat de korting een "toevoeging” aan het abonnement is wordt deze apart gezien van de abonnementskosten en komt er een aparte regel op de factuur bij. Begrijpelijk dat dit verwarring kan veroorzaken, maar zo is het systeem ingericht. Ik zet je feedback door om te bekijken of er een andere werkwijze mogelijk is. Dit zal echter betekenen dat het hele kortingensysteem opnieuw moet worden ontworpen dus ik acht de kans klein.

Badge +3

Op facturen staat de prijs gewoon als €31 en de (tijdelijke) korting als aparte regel, net als voor de doordeweekse dalkorting en/of 1e klas er aparte regels van €3 (dalkorting) of 1e klas (€6) op een factuur staan voor Weekend Vrij.

Maar omdat er enkele weken iets mis gegaan is met de kortingen zou deze op de volgende factuur verrekend worden.

Dat is dus bij deze gebeurd en is hopelijk eenmalig. Zonder die storing zou ze namelijk gewoon die € 14,52 terug gekregen hebben, via een tussentijdse creditfactuur met 2 regels (-€ 18,00 + € 3,48).

Iemand die heel de tijd Weekend Vrij tegen actietarief heeft gehad (en vorige maand toch €31 of €34 of €37 of €40 heeft betaald) zal op de factuur van november twee keer €6 korting krijgen.

Op facturen staat de prijs gewoon als €31 en de korting als aparte regel.

Maar omdat er enkele weken iets mis gegaan is met de korting zou deze op de volgende factuur verrekend worden. Dat is dus bij deze gebeurd.

Iemand die heel de tijd Weekend Vrij heeft gehad zal op de factuur van november 2 keer €6 korting te zien krijgen.

Mijn huishoudelijke hulp heeft alleen een IPhone en kan de facturen dus niet downloaden. Ze wist dat ze voor € 3,35 twee busreizen had gemaakt en begreep dus net zoals ik even niets van die € 3,48. Waarom staat er niet op de factuur actiekorting van 31/10 t/m 17-11. Dan had al veel duidelijker geweest dat e.e.a. met de ingangsdatum van het abonnement te maken had. (Dan nog blijf ik e.e.a. onduidelijk vinden.) 

Badge +3

Op een iPhone kan je gewoon vanuit een browser (Safari) via Mijn NS (website) bij je facturen. PDF bestanden kan je op elk apparaat wel openen maar op een tablet of laptop of desktop is het natuurlijk wat handiger (groter scherm).

Dat er geen correcte datum bij die kortingsregel staat zal wel komen omdat het een ‘handmatige’ correctie is wegens die storing.

Reputatie 7
Badge +2

NS maakt echt een complete ******zooi van de WeekendVrij actiekorting.

Ik heb in september 6 euro korting gekregen en daarna niet meer. In plaats van dat ik nu alsnog de korting krijg, is de actiekorting in rekening gebracht en moet ik deze betalen.

Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice om dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +2

Hey Erryt. De klantenservice zal me die paar euro uiteindelijk vast wel teruggeven, daar is NS eigenlijk altijd wel correct in. Ik heb alleen niet zoveel zin en eigenlijk ook weinig tijd op het moment om nu met elke factuur, sinds de actie, bezig te zijn met de klantenservice.

De enige reden dat ik deze factuur überhaupt geopend heb, is dat er 6 euro verschil zat in het bedrag in de app en het uiteindelijke factuurbedrag. Wilde toch wel weten waardoor dat kwam. Vond het wel een mooie toevoeging voor dit topic. Ik kan mezelf er t.o.v. het totale factuurbedrag niet zo druk over maken. Maar ja, als het bij mij misgaat, dan gebeurt dat natuurlijk ook bij anderen (net als de vorige keer).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door je bericht daar ook bang voor ben. Ik zal dit doorspelen zodat we ervan afweten. Als je ons wilt helpen mag je mij een privébericht sturen zodat ik aan de hand van jouw gegevens dit kan verduidelijken.

Badge +3

@masd als je al die tijd Weekend Vrij (tegen actietarief) gehad zou hebben -met gemiste korting op de vorige factuur- dan zou er op de factuur in je screenshot twee keer €6 korting moeten staan natuurlijk, totaalbedrag 28 euro.

Maar ik herinner me dat je het abonnement ook tussentijds (precies een maand) gepauzeerd had? Denk dat het daar mis is gegaan, en je de restitutie van Flex Weekend Vrij (€40 uitgekeerd zonder rekening te houden met korting) alsnog moet bijbetalen.

Net als de hulp van @Pingpong, waar in eerste instantie € 18,00 gerestitueerd is terwijl dat eigenlijk € 14,52 moest zijn (18/31 deel van de eerder betaalde €25, niet van €31).

Maar dan nog zou er -€ 6,00 korting op je factuur moeten staan voor de huidige periode, dat gaat dus nog steeds mis!

Badge +3

Ik moet eerlijk zeggen dat ik door je bericht daar ook bang voor ben. Ik zal dit doorspelen zodat we ervan afweten. Als je ons wilt helpen mag je mij een privébericht sturen zodat ik aan de hand van jouw gegevens dit kan verduidelijken.

Dit wordt nog wel een dingetje hoor @Erryt NS. Maar geen idee of jij daar bang voor moet zijn eigenlijk :sweat_smile:

Badge +3

Dit wordt nog wel een dingetje hoor @Erryt NS. Maar geen idee of jij daar bang voor moet zijn eigenlijk :sweat_smile:

Oke, na 10 dagen de volgende die zich meldt.. https://community.ns.nl/ns-flex-60/rare-factuur-67339

Het is natuurlijk ook lichtelijk vreemd dat je eerst € 31,00 gaat terugbetalen en vervolgens € 6,00 gaat incasseren. Dan kan je als NS zijnde wel zeggen: Ja zo werkt ons systeem nou eenmaal, maar ik denk dat je als klant van een firma die 24.000 personeelsleden in dienst heeft gewoon mag verwachten dat er € 25,00 terug wordt betaald. Om met de woorden van Mart Smeets te spreken: Mag ik dit zo vinden, ja dit mag ik zo vinden.  

Reputatie 7
Badge +3

Op zich begrijp ik wel dat er aan de ene kant €31 wordt terug betaald en en aan de andere kant berekend maar dan moet het wel op dezelfde factuur. Ik meen dat eerder hier ergens een factuur geplaatst was van een eerste maand abonnement met korting waar op de ene regel €31 werd berekend en eeronder €6 korting werd gegeven waardoor het uitkwam op de actieprijs van €25. Wannneer je dan bij opzeggen een volle maand terugkrijgt dan moet dat ook op dezelfde factuur zodat die creditfactuur ook weer uitkomt op €25. En dan niet de ene maand alleen de normale abonnementsprijs van €31 terugbetalen en vervolgens een maand later de korting van €6 nog eens gaan verrekenen.

Op zich begrijp ik wel dat er aan de ene kant €31 wordt terug betaald en en aan de andere kant berekend maar dan moet het wel op dezelfde factuur. Ik meen dat eerder hier ergens een factuur geplaatst was van een eerste maand abonnement met korting waar op de ene regel €31 werd berekend en eeronder €6 korting werd gegeven waardoor het uitkwam op de actieprijs van €25. Wannneer je dan bij opzeggen een volle maand terugkrijgt dan moet dat ook op dezelfde factuur zodat die creditfactuur ook weer uitkomt op €25. En dan niet de ene maand alleen de normale abonnementsprijs van €31 terugbetalen en vervolgens een maand later de korting van €6 nog eens gaan verrekenen.

Zoals ik al als TS heb aangegeven. Mijn huishoudelijke hulp kreeg eerst € 18,00 terug en vervolgens werd er € 3,48 geïncasseerd. Misschien dat je in Afrika daar nog mee weg kan komen, maar voor een groot bedrijf als NS in een land als Nederland waarbij de ICT in het algemeen toch op een behoorlijk hoog niveau staat, vind ik dit echt niet kunnen. Toen ik dit topic aan een aantal vrienden en kennissen liet lezen, leverde dit veel meewarige reacties op. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat had dus gewoon op één en dezelfde factuur moeten staan.

Reageer