beantwoord

Op rekening en op saldo op kaart?

• 19 juli 2020
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Ik heb Flex op een nieuwe kaart geactiveerd en reizen op rekening is 'klaar voor gebruik'.

Er staat echter ook 'reizen op saldo' op de kaart, zonder saldo.

1. Klopt het dat die 2 producten naast elkaar op de kaart kunnen staan? 

2. Gaat dit goed als ik ga inchecken? Wordt dan op rekening geactiveerd en krijg ik geen melding over saldo te laag? 

icon

Beste antwoord door Robert B 19 juli 2020, 14:28

Welkom bij de NS Community!

Reizen op Saldo was vroeger nodig om je klasse te bepalen voor trein, maar sinds ik meen 2018 overbodig (zonder dat reis je 2e klas op saldo).

Het staat Reizen op Rekening niet in de weg, heb het zelf ook nog op een oudere kaart met Flex staan.

Er was vorig jaar wel een probleempje bij Connexxion op de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) waar Flex niet goed werkte (er werd voltarief gerekend) en Reizen op Saldo juist nodig was om Flex goed te laten werken. Denk dat ze het daarom er tegenwoordig toch maar bij zetten op nieuwe kaarten, voor de zekerheid.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Reizen op Saldo was vroeger nodig om je klasse te bepalen voor trein, maar sinds ik meen 2018 overbodig (zonder dat reis je 2e klas op saldo).

Het staat Reizen op Rekening niet in de weg, heb het zelf ook nog op een oudere kaart met Flex staan.

Er was vorig jaar wel een probleempje bij Connexxion op de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen) waar Flex niet goed werkte (er werd voltarief gerekend) en Reizen op Saldo juist nodig was om Flex goed te laten werken. Denk dat ze het daarom er tegenwoordig toch maar bij zetten op nieuwe kaarten, voor de zekerheid.

Badge +3

Oh, en Flex wordt inderdaad actief bij het eerste gebruik.

Thx! 

Reageer