Skip to main content
Antwoord

Ophalen bestelling?

• May 12, 2025
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

Voor mijn NS Flex abonnement heb ik een nieuwe OV-chipkaart besteld. Toen ik deze voor de eerste keer wilde gaan gebruiken en geld erop wilde laden, kreeg ik de melding op het scherm dat ik een bestelling moest ophalen. Tegelijkertijd als ik op bestelling ophalen drukte, kwam er geen bestelling naar boven. Hoe krijg ik deze OV-kaart werkend?

Beste antwoord door Tochjo

Bij NS Flex reist u op rekening. U krijgt elke maand een factuur voor de gemaakte reiskosten en hoeft dus geen saldo te laden. Bij automaten van NS kan dat ook niet; saldo dat u er op een andere manier op zet, wordt niet gebruikt. (Alleen als u het Bus Tram Metro-deel van NS Flex laat uitzetten via de klantenservice wordt voor reizen met bus, tram en metro wel saldo gebruikt, maar bij een nieuwe OV-chipkaart zal dat niet het geval zijn.)

4 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • May 12, 2025

Hallo Marialamano en welkom bij de NS Community,

In dat geval kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Als je dan nog bij de automaat staat kan je het nummer doorgeven van de automaat en kunnen mijn collega's met je meekijken op het scherm. Wil je het nogmaals proberen op het station en indien nodig contact opnemen? Laat je ons weten of het is gelukt?

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • May 12, 2025

Bij NS Flex reist u op rekening. U krijgt elke maand een factuur voor de gemaakte reiskosten en hoeft dus geen saldo te laden. Bij automaten van NS kan dat ook niet; saldo dat u er op een andere manier op zet, wordt niet gebruikt. (Alleen als u het Bus Tram Metro-deel van NS Flex laat uitzetten via de klantenservice wordt voor reizen met bus, tram en metro wel saldo gebruikt, maar bij een nieuwe OV-chipkaart zal dat niet het geval zijn.)

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 12, 2025

Met NS Flex (op een nieuwe kaart) heb je niets te zoeken bij een automaat.

NS automaten zullen alleen de optie geven om bestellingen op te halen, want zelfs een kaartje voor fiets of hond kan je niet op een kaart met NS Flex zetten.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • May 12, 2025

Helder, veel dank!