beantwoord

Opzeggen flex abonnement hoe moet dat?

• 18 december 2018
  • 6 reacties
  • 3719 Bekeken

Opzeggen flex abonnement hoe moet dat?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 18 december 2018, 11:01

Hallo Marjan62 en welkom bij de NS Community.

Het opzeggen van je gehele NS Flex abonnement, waarmee je weer op saldo gaat reizen, kan alleen via onze Klantenservice. Wil je gewoon het abonnement wat aan je NS Flex is gekoppeld aanpassen dan kan dit ook via je Mijn NS account. Kom je er zo verder uit?
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Marjan62 en welkom bij de NS Community.

Het opzeggen van je gehele NS Flex abonnement, waarmee je weer op saldo gaat reizen, kan alleen via onze Klantenservice. Wil je gewoon het abonnement wat aan je NS Flex is gekoppeld aanpassen dan kan dit ook via je Mijn NS account. Kom je er zo verder uit?
Is het zo moeilijk voor NS om een knop te maken om een Flex abbonnment te annuleren met een eenvoudige bevestiging met een wachtwoord en / of sms-code?
Reputatie 7
Badge +3
Zie https://community.ns.nl/abonnementen-2/hoe-zeg-ik-een-abonnement-op-60236
NS wil het opzeggen van een abonnement (klassiek abonnement maar ook compleet opzeggen van Flex) alleen via de klantenservice doen.
ja, ik weet het, maar waarom doet NS het zo moeilijk om een abonnement op te zeggen?
Een andere duurdere optie is om Ns flex op te zeggen is om een 2e ov-chipkaart te nemen. En NS flex op € 0,00 te zetten (NS flex basis). Het voordeel hier van is dat je dan NS flex weer kan activeren als je het een keertje weer nodig hebt. Bijvoorbeeld bij een lange treinreis in het weekend. Alleen ook NS flex basis kent een looptijd van 30 dagen waarbinnen je dus niet kan veranderen. Net zo als elk ander abonemet binnen NS flex.
Badge +3
Dan neem je een tweede kaart met een Flex abonnement van meer dan €2 per maand zodra je dat nodig zou hebben. De kaart is dan gratis, en geen inschrijfkosten van €10.

Ingangsdatum Flex i.c.m. een nieuwe kaart is altijd 7 dagen na de besteldatum. Hou daar dus rekening mee.

En je moet (lukte mij niet anders) een ander e-mailadres gebruiken voor die tweede kaart, plus je krijgt er een tweede Mijn NS account (en klant/debiteurnummer) bij.

Flex opzeggen (op die eerste kaart) is niet nodig, die zet je gewoon op Basis (zonder abonnement) en heb je dus altijd standby/reserve.

Reageer