beantwoord

(Oud) voordeel uren abbo kan niet met flex...

• 8 september 2018
  • 5 reacties
  • 586 Bekeken

Ik wilde Flex op mijn kaart zetten. Leek mij echt ideaal. Maar nu blijkt dat mijn (Oud) voordeel uren abonnement niet in combinatie met Flex kan. Waarom niet? Volgens de website moet ik maar overstappen naar een ander abonnement dat dan wel met flex kan maar geen van die abonnementen is vergelijkbaar met het abonnement wat ik nu nog heb. Ik vind dit heel oneerlijk. Ik ben al jaren trouwe klant met mijn abbo en dan wordt dit je onthouden. Gaat NS dit nog aanpassen zodat ik wel flex kan gaan gebruiken?
icon

Beste antwoord door Slidestops 8 september 2018, 09:25

Nee, het voordeeluren abonnement wordt niet beschikbaar icm NS Flex.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-is-officieel-van-start-51066

Let bij de volgende abonnementen op:
- Dal Voordeel met korting: het advies is om pas na het jaar over te stappen.
- Traject Vrij: dit wordt in 2019 mogelijk.
- Kids Vrij: vanwege de leeftijd is dit nog niet mogelijk. Vanaf 2019 wel.
- OV Vrij: vanwege BTM is dit nog niet mogelijk. Vanaf 2019 wel.
- IC Direct Altijd Toeslag Vrij: dit is vanaf 2019 mogelijk. Tot die tijd een los kaartje bij de zuil.
- Voordeelurenabonnement: dit abonnement wordt niet aangeboden.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Nee, het voordeeluren abonnement wordt niet beschikbaar icm NS Flex.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-is-officieel-van-start-51066

Let bij de volgende abonnementen op:
- Dal Voordeel met korting: het advies is om pas na het jaar over te stappen.
- Traject Vrij: dit wordt in 2019 mogelijk.
- Kids Vrij: vanwege de leeftijd is dit nog niet mogelijk. Vanaf 2019 wel.
- OV Vrij: vanwege BTM is dit nog niet mogelijk. Vanaf 2019 wel.
- IC Direct Altijd Toeslag Vrij: dit is vanaf 2019 mogelijk. Tot die tijd een los kaartje bij de zuil.
- Voordeelurenabonnement: dit abonnement wordt niet aangeboden.
Reputatie 7
Badge +3
@Ashena
NS wil al jaren van het Voordeelurenabonnement af omdat het voor NS een zeer onvoordelig abonnement is omdat er met korting mee gereisd kan worden in de spitsuren. Het is tot nu toe door dwang van de reizigersorganisaties nog gehandhaafd met als voorwaarde dat het verder ongewijzigd blijft. En dat betekent dat houders van het Voordeelurenabonnement ook zijn en blijven uitgesloten van nieuwe mogelijkheden. Als U om die reden uw abonnement wil beëindigen zal NS U zeer dankbaar zijn.
Ik weet dat dit op dit moment niet mogelijk is, dat is de hele reden voor de vraag waarom niet. En ik weet ook dat NS al jaren van dat oude abonnement af wil.

Maar ik zie daarin niet de reden waarom een betalingsmogelijkheid die wel voor het ene abonnement wordt aangeboden niet voor een ander abonnement kan worden ingezet. Immers veranderd er helemaal niets aan de regels en beperkingen van het abonnement. Het is puur de manier van betalen. Waarom zou je een zak appels wel met pin betalen en een zak peren niet? Een abonnement is een abonnement.

Enfin ik blijf liever op saldo reizen dan dat ik het abonnement verander naar een duurdere versie met minder mogelijkheden.
Reputatie 7
Je hebt altijd de tussenvorm nog - automatisch opladen.
Je hebt altijd de tussenvorm nog - automatisch opladen.
Die gebruik ik inderdaad al een tijdje. Maar is redelijk onvoorspelbaar. Ik vond 't idee van maandelijks achteraf een rekening van precieze bedrag wel fijner.

Reageer